- 1387 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
PİYANO
Dün gece gittiğim piyano konserinden bahsetmek istiyorum.
Enka İbrahim Betil Oditortum’unun büyüleyici akustiğinde , Gülsin Onay romantik bir dönemi canlandırdı. Romantik üslubuyla harika bir gece geçirdim.
Gülsin Onay;
Şimdiye kadar dinlediğim en iyi piyanistlerden biri.
Tuşlara parmaklarıyla dokunuşu inanılmaz yumuşak ve son derece duygusal ve romantik.
Sanki bulutlara dokunuyor hafif ve sihirli elleriyle. Kendimi nasıl kaptırdım bilmiyorum, kendimi orada müziğin ve ritmin büyülü duygusuna kaptırdım gittim. İki saatlik süre nasıl geçti anlayamadım. Ruhumu o konserde bıraktım ve sabaha kadar piyano sesleriyle uyudum...
Piyano eğitimine üç buçuk yaşında başlayan Gülsin Onay müzisyen bir annenin ve babanın kızıdır ve ilk dersini annesi Gülen Erim’den aldı. Babası ise çok iyi bir kemancıdır.
Gülin Onay 3 aşk 3 koca..şimdi çok mutlu yaşamı var.
Gülsin Onay ilk konserini altı yaşında TRT İstanbul radyosunda verdi. Daha sonrada özel bir eğitimle Fransa’ya gönderildi.
Paris konservatuarında 16 yaşına kadar çok başarılı oldu ve birincilikle bitirdi.
Daha sonra Avrupa’da 18 yaşında ilk konserini verdi.
Böylece adını Avrupa ülkelerinde duyurmaya başladı.
Gülsin Onay’ın müzik kariyeri bir çok ödül ve performans ile birlikte Arjantin’den Japon’ya uzanan 5 kıtada 64 ülkeyi kapsar.
1987 yılında Devlet sanatçısı ünvanını almıştır.
1988 yılında Boğaziçi ve 2007 yılında Hacettepe Üniversitesi tarafından Fahri Doktora ile onurlandırılmıştır.
2003 yılında UNICEF Türkiye Milli Komitesi tarafından iyi niyet elçisi seçilmiştir. Gülin Onay Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestra solisti olup Bilkennt Üniversite’sinin sürekli sanatçısıdır.
PİYANO
bak piyano çalıyor
taaa uzaklardan
alıp beni götürüyor
denize , rüzgara karşı
anlatıyor hikayesini
yüreğime işleyen ,
mum gibi titreyen sesi
parmaklar
titrek
duygular deli
güneş sonsuz
düşler sonsuz
uçsuz bucaksız sevgi
çılgın ses
sessizliği bozan notalar
kalbimin tuşlarında
bitmesin en güzel anlar
bozulmasın büyüler..
CANAN DEMİREL
YORUMLAR
canandemirel
canandemirel
Sevgili Canan,
Görüyorum ki sen de sitemizin sanat aşığı evlatlarından birisin. Ne güzel. Bugün gerçekten hep güzel şeyler var nesir bölümünde...Pozitif yazılar...Sanat aktiviteleri, kitap tanıtımları ve çoğunlukla da buluşmaları okudum.
İlhan Bey, genel olarak doğru bir şeyi söyledi. Yazdıktan sonra elbette yazımızı kontrol etmeliyiz. Elbette hepimizin pek çok hatası var. En "benim" diyen de bile o kadar komik hatalar olabiliyor ki...Ama eleştirinin üslubu bu olmamalı. Değildir de zaten. Yine de olgunlukla karşılaman çok güzel. İlk evvela bu yüzden tebrik ediyorum seni.
Sonra güzel paylaşımından dolayı...
Daha sık okumak isterim yazılarını.
Sevgilerimle.
canandemirel
Engin beye gelince çok haklı ona teşekkürlerimi yolladım biraz daha yumuşak bir ifade kullansa daha mutlu olurdum. Ben o yazıyı yayınladığımda gerçekten imla hatalarım vardı ve yanlışlıkla yazım bitmeden nasıl yaptım farkında değilim yayınlanmışım..
Gerçekten bu sitede olmaktan ve paylaşmak çok mutluyum. Hele sizin gibi iyi yazan arkadaşlarımın arkamda olması beni çok daha mutlu etti.
Sizleri arkadaşlarımı seviyorum..
Daima sevgiyle kaıln..
bir müzik aleti çalmak isterdim.... şimdiki tecrübemin çok azı geçmiştek, yıllarda olsaydı.... piyano çalmak için her cefaya katlanırdım...çok sıcak ve çok hoş bir yazı saygılar
canandemirel
sevgiler..
Daha önce, arkadaşlarınızla gittiğiniz restoranta sizlerle birlikte ben de gitmiştim. Şimdi ise piyano konserine geldim, sayenizde.
Yüreğinize sağlık. Sevgilerimle...
canandemirel
Beğenmenize sevindim..
sevgiyle kal arkadaşım..
canandemirel
Yazarın epey acelesi olmalı ki özensiz denebilecek düzeyde yazım hatası yapmış. Yazdığımız metinlerdeki hataları kendimizin görmesi zordur ama bu kadar da zor olmamalı.
Ne olur yazdıktan sonra hiç olmazsa bir kere yazınızı okuyun. Çok şey değişecek. Saygılarımla.
Sevgi Salman
Sevgi ve saygıyla