- 708 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Neyin Belgesi?
İçeriye girdiğimde odanın sol tarafında bulan koltuğun uç tarafına oturan adam kafasını iki elinin arasın almış kara kara düşünüyordu.
Hayrola dostum, Karadeniz de gemilerin mi battı?
Gemilerim batsa bu kadar üzülmezdim. Ama başıma gelenler tamir edilemeyecek boyutta.
-Anlat bakalım belki yardımcı ola biliriz.
“Bundan dört yıl önce oğlum Ankara dışında bir okul kazandı. Ailece sevinmiştik. Çünkü Milyon kişinin arasından sıyrılarak istediği okulu ve istediği bölümü kazanmıştı. Tercih yaparken Yurt kur’un yurtlarında kalmayı tercih ettiğinden kalama ve barınma sorununu da haletmişti. Okul açılalı birkaç ay olmuştu ki yurtta rahat edemediğini eve çıkmak istediğini söyleyince kızmıştım ama oğlum başarılı olması için bütün imkânlarımı zorlayarak isteğini yerine getirdim. Okulun Hazırlık bölümü başarıyla geçerek birinci sınıfa kaydını yaptırdı. Oğlum okuluna devam ediyor bende ev kirasını ve harçlığını muntazam gönderiyordum. Yıl içerisinde zaman zaman oğlumun yanına gidiyor tespit ettiğim ihtiyaçlarını gideriyordum. Oğlumda bana derslerin iyi gittiğini eve çıkmakla iyi bir iş yaptığımızı anlatıyordu. Sözü uzatmayayım, bizim oğlan beş yıl sonra okuldan mezun olmuş çıktısını alarak geldi. Ben sevinçten yerimde duramıyorum, yüreğim kıpır kıpır, niye sevinmeyeyim? Oğlum Mühendis olmuş kapı gibi diplomayı alarak gelmiş. Ancak eşimin heyecanlanmadığını sevincini benim gibi dışa vurmadığını görünce içime bir kurt düştü. Acaba oğlum hastada benden mi saklıyorlar yoksa okulda okurken yanlış bir iş yapıp da başımı baldaydı. Düşüncelerimi onlara hiseetirmeden önce oğlumu doktora götürüp çekup yaptırdım. Sonuçlar iyiydi kafamdan geçenlerden bir tanesini böylelikle eledim. Geriye okul dönemiyle ilgili bilgilere ulaşmak kaldı. YÖK te çalışan yeğenime durumu anlattım bir araştırma yapmasını istedim. Birkaç gün sonra yeğenim beni aramayınca ben aramağa başladım ama yeğenime bir türlü ulaşamıyordum, babasını aradım ulaşamadığımı söylediğimde akşam görüşelim diyerek telefonu kapattı beni bir sıkıntı bastı acaba akşamı nasıl yapacaktım? Neyse zorda olsa akşam oldu yeğenim babası ile birlikte geldi. Ama suratları asıktı söze nasıl başlayacaklarını bilemiyorlar lafı eveleyip geveliyorlar. Ben daha fazla dayanamayıp işin aslını anlatılmasını istedim.
-Enişte oğlun hiç okula gitmemiş, getirdiği okul çıktısı da sahte imiş.
Bir anda dünya başıma yıkıldı, eşimle göz göze geldik. Ancak eşim hiç tepkisi yoktu. Allah, Allah oğlumuz bizi aldatıyor eşim hiç tepki göstermiyor. Nasıl olur? Niçin tepki göstermediğini sorduğumda meğer olaydan haberi varmış benden gizlemiş. İşte o an belim kırıldı çünkü hem oğlum hem de eşim beni aldatmışlardı. Ben olayın aslını öğrendiğim an oğlum evi terk etti gitti. Eşim boşanmak için mahkemeye müracaat edip başka bir eve taşındı. Meğer oğlumun getirdiği okul çıkış belgesi değil otuz yıllık yuvanın yıkılış belgesi imiş.