- 664 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KİRAZ
Bir evin salonu yemek masası masada 6 kişi yemek yemektedirler bir sürpriz ve kutlama yemeği.Yemektekiler Nalan, Rıdvan, Rıdvanın babası Abdurahman bey, Rıdvanın annesi Şaduman hanım, Nalanın babası Cemalettin bey, Nalanın annesi Makbule hanım görünüşte birbirini seven sayan bir aile gibi görünse de hiçte öğle değildir. Rıdvanla Nalan evleneli daha iki yıl bile olmamıştır, severek evlenmişler ve çok mutlulardır yalnız dünürler arasında bir gerginlik gizliden gizliye yaşanmaktadır. Nalan hafiften öksürür, ayağa kalkar ve onlara bir sürprizi olduğunu ve bir açıklama yapacağını söyler bu sürprizden kocası Rıdvan’ın da haberi yoktur.
Nalan:Biraz beni dinler misiniz? Size bir sürprizim var bunu duyduğunuzda eminim herkes benim kadar sevinecektir(herkes meraklı gözlerle Nalan’a bakar, Nalan sözlerine devam eder) Bugün doktora gittim ve hamileyim.(Rıdvan anneler babalar ağızları açık kalakalmışlardır. Hepsi birden sevinçle bağırırlar)
Rıdvan:Sen ne diyorsun hayatım hamile misin yani çocuğumuz olacak ben baba mı olacağım neden bana daha önce söylemedin?(der karısını kucaklar, öper)
Rıdvan’ın annesi Şaduman hanım (sevinçle yerinden kalkar gelinine sarılır)tebrik ederim güzel kızım çok sevindim zamanı gelmişti torunum olacak çok şükür (sevinçle ellerini çırpar)
Nalan’ın annesi Makbule hanım(kızını sevgiyle kucaklar öper)Canım kızım demek ki anne olacaksın bize torun geliyor (der mutlulukla)
Rıdvan’ın babası ve kayın pederi de oğlunu ve kızını tebrik eder herkes çok mutludur.Rıdvan’ın annesi kocasına dönerek
Şaduman:Bey duyuyor musun küçük Abdulrahman geliyor.
Makbule:Ne Abdurahman’ı canım daha çocuğun kız mı erkek mi olacağı belli değil şimdiden isim konulur mu belki de Cemalettin’dir gelen yada Makbule.
Ortalık gerilir, Nalan ve Rıdvan ne diyeceklerini bilemez.
Nalan:Daha isim için çok erken hem ben kız veya erkek ne olursa olsun eski isim koymam.
Rıdvan:(Annesiyle babasına üzülür ama karısına da ters düşmek istemez)Evet hayatım isim için daha çok erken bizde iki isimli koyarız çocuğumuzun adını. Kaç aylık şimdi bebek kaç aylıkken öğreniliyor?
Nalan:Daha yeni aşkım bugün öğrendim iki aylık daha yedi ayımız var düşünmek için iki ismi
Cemalettin bey:Evet çocuklar daha çok var şimdiden olay yapmayın sağlık ve sıhatli doğsun önemli olan o
Abdurahman bey:haklısın dünürüm Cemalettinciğim daha erken sağlıklı olsun önce
Makbule:kızım kendine çok dikkat et ağır kaldırma kendini üzme çok çalışma Rıdvan oğlum sana yardım eder şimdi aşerirsin canın ne istiyorsa ye
Şaduman:evet kızım kendine dikkat et Rıdvan sana yardım eder ama çalışıyor çocuk ne yapsın sen kendini yormadan yavaş yavaş yap işlerini(kinayi bir şekilde dünürüne bakar)
Cemalettin bey:hadi biz kalkalım dünür
Abdurahman bey :haklısın dünür kalkalım geç oldu güzel gelinim de dinlensin
Şaduman hanım:(oğluna sarılır usulca)karını çok şımartma her istediğini yapma sen erkeksin ev işimi yapıcaksın çok sevindim oğlum (der ve oğlunu öper)
Makbule hanım:(kızına sarılır usulca)kendini yorma kızım kocanda yardım etsin üzülme canın ne isterse söyle kocan almazsa biz alırız sana(der kızını öper)(herkez kucaklaşır ve misafirler gider nalanla Rıdvan birbirilerine sarılır Rıdvan karısını öper sevgiyle kucaklar )
ve giderler Nalanla Rıdvan başbaşa kalmışlardır
DEVAM EDECEK
YORUMLAR
Ah ki ne ah! Hep aynı tartışmalar. Çocuğun ismi ne olacak? Anneleri çok güzel işlemişsiniz. Yürekten kutluyorum. Ama sanıyorum ki göründüğü kadar olmayacak, bir şeyler...
Devamını bekleyeceğim...( bu arada dikkatinizi çekerim; devamını okuma şansım varken, okumuyorum..:-))..)
Selamlar.