ERCİYES 'DEN ÇUKUROVA'YA DÜŞEN CEMRE
KAYSERİ’DEN ÇUKUROVA’YA DÜŞEN CEMRE
Felsefe ve bilimi Batı Anadolu’da Milet’te başlatan, Mısır piramitlerinin boyunu ilk kez ölçen, suyu her şeyin temel maddesi olarak kabul eden,astronom,metematikçi,geometrici, ünlü filozof Thales’e, birisi sorar :
-Sana göre dünyada biricik devamlı olan şey nedir?
-ÜMİT… diye cevap verir düşünür; zira bizi en son bırakan budur.
“Dünya durak dolu, her yerde inecek var” diyen ümit ve sevgi şairi Fikret Sezgin, başı karlı ve dumanlı Erciyes eteklerinde Kayseri’de doğmuş,Ankara’da siyasal bilgiler ve hukuk eğitiminden sonra Çukurova’nın bereketli topraklarında Adana’ya bir cemre gibi düşmüş.
Çukurova’nın kekik kokan, keklik öten,bereketli sımsıcak topraklarında açan ve solmayan çiçekler gibi sevginin,aşkın, ümidin simgesi olmuş ve kalemine sarılarak duygularını, düşüncelerini ve benliğini dizelerde dörtlüklerde harmanlamış.
Çukurova’dan Türkiye’ye açılan kültür ve sanat penceresi TURUNÇ Dergisi’nin çok değerli Sahibi ve Yazı İşleri Müdürü Tahir Kuru,Sanat Yönetmeni Mustafa Emre, Yayın Yönetmeni Mehmet Taşar’ın ilgi ve katkıları ile tanıma fırsatı bulduğum. Seçkin,saygın ve özgün şair - Avukat Fikret Sezgin beyefendi, bütün şiir kitaplarını bana gönderme inceliğini gösterdi.
Büyük bir heyecan ve sevgiyle defalarca okuduğum şiirleri, her okuyucuya verdiği gibi bana da umut ve ilham verdi.Dörtlüklerden dört dörtlük anıtlar yaratmış usta şair Sezgin.
Bilge Thales, suyu her şeyin temel maddesi olarak değerlendirmiş ve sonsuz olan ÜMİTdemiş.
Bilge şair Fikret Sezgin ‘de, “Sevgi yürekler dolusu, bitirmeye ömür yetmez, bir damla su sevince ırmak olur , sevmek ibadettir her inanışta” diyerek SEVGİYİ temel almış. şiirlerine, aşkın varlığını ve sonsuzluğunu, Erciyes gibi yüce, Çukurova gibi engin ve zengin tema yapmış.
Şiir kitaplarının başlıkları da şiir gibi:
-Bir Avuç Toprak,
-Bulutlar Yağmur Olur,
-Arkası Yarınlı sevgiler,
-Zaman Telli Turna,
-Yerçekimsiz Sevgiler,
-Dağlar Yalızlıktan Korkar,
-Sevince Irmak Olmak,
-Kamış Gözüyle Dünya,
-Sonsuz Karanlık,
Çok değerli şair ve yazar dostum Mustafa Emre, Şairin yaşamı-Sanatı –yapıtlarını “SEVGİNİN BİLGE ŞAİRİ FİKRET SEZGİN “ isimli yapıtında okuyucuya sunmuş.
Güzel sanatlar içerisinde önemli bir yeri bulunan ve yaşam felsefesini sözcüklerle anıtlaştıran şiir sanatının seçkin,özgün ve yaratıcı örneklerini içeren bu eserlerin mutlaka kütüphanelerde, öğrenci ve öğretmenlerde ve şairlerde bulunması gerektiğine inanıyorum.
Bir dörtlüğünde sevginin yüceliğini,karanlığı aydınlattığını seslendirmekte şair Sezgin.
SEVGİLER ESSAH
Seven tanrılaşır,aksi söz günah
Dünya yalan olsun,sevgiler essah
Işık gibi girdin karanlığıma
Merhaba aydınlık,merhaba sabah.
İnsan hayatının temelini oluşturan sevginin “insan nefesinde dünyayı ısıttığını” söylüyor. “Gönül sofrası ömür boyu,günün her anında dolu ise dünya yaşamaya değer.Tanrı sevdiği için insanı yaratmış,insan sevdikçe tanrılaşmış,” diyor.Her dörtlükte sevgiyi işliyor.
“Sevda yakarmış meğer,üflemeden içmişim
Dostluğa saygı duyup düşünmeden seçmişim
Yaşam denilen yolda herkese öncelik var
Sevgimi yüce kılıp kendimi es geçmişim.”
Dünyanın gizemini ve gerçeğini “ Tepenin ardı tepe. Hâl ile dil ile dışa vurulmayan sevgi , içimizde saklanan sır gibidir. Sevgi canım olmuş,evladım değil” sözcükleriyle özetliyor şair Sezgin.
Şair Sezgin, dörtlüklerinde ,Yunus oluyor,Karacaoğlan oluyor, Veysel oluyor.Fikret Sezgin oluyor. Yaşayan değerli bilim adamı,yazar ve şair İ.A.Çubukçu’nun dediği gibi “Kin yürekte yüktür/Sevgi gönülde güldür” felsefesi ışığında ,”Sevginin koparılmış gül gibi olmasını istemiyorsak, onu var gücümüzle haykırarak büyütelim” diyor.
Sözcüklere,imgelere derin ve güçlü anlamlar yükleyerek dizelere aktaran şair Fikret Sezgin, Atalarımız Uygurların “Yüzün süsü göz,dilin süsü sözdür,” ve “Erdemin başı dil” diyen Kaşgarlı Mahmut’un ifade ettiği gerçeği, dörtlüklere yüklüyor, Sevdiklerine vefa örnekleri ile dolu dörtlükler ve sözcüklerden oluşturduğu ERDEM BAYRAĞINI , sevgi bulutlarına taşıyor, farkını fark ettirerek, “Sevgi sel yüreğimde,mecrasını arıyor” diyerek, insanların gönlüne sevgi yağmurları yağdırıyor, telli turnaların kanadında gönüllerine aşk duygularını taşıyor.
Sevgi,heyecan ,hayat ve umut dolu her dörtlüğü ile gönüllerde duygu seli ve gözlerde umut ışığı yaratmaktadır. Onun şiirlerini ve sanatını anlatmaya sayfalar ve kitaplar yeterli olmamakta , dörtlüklere sığmayan ve sevgiyle dolup taşan yüreği ve kalemi şairin ve şiirin bayrağı olmakta, şiirlerini okuyan insanlarda heyecan yaratarak derin izler bırakmaktadır.
“Dünyayı güzel gören, sevecen göz gibiyim” diyen şair Fikret Sezgin, asırlarca önce Dede Korkut atanın ifade ettiği;
“Hani dediğim bey erenler
Dünya benim diyenler
Ecel aldı yer gizledi
Fani dünya kime kaldı
Gelimli gidimli dünya
Son ucu ölümlü dünya…”ya ;
Ölümsüz kök boyası ile kaplı sevgi yağmurları yağdırmakta gönüllere ve yeryüzüne umut çiçekleri ile güzellikler yaymakta, hayatın temelini sevgiye bağlayarak,dünyanın ve insanların iyiliğini dilemektedir.Mitolojik efsanelerde anlatılan ve insanla var olan ve yaşayan sevgi, şiirin esas konusu olmuş, şairin sözüne ve ozanın sazına ezgi olmuştur.
Şiir sanatında sevgi bayrağını yücelere taşıyan ve seçkin eserleri ile edebiyat dünyamızda saygın yerini almış olan usta kalem, bilge şair Fikret Sezgin’i, gönül dolusu selam ve saygılarımla , ayakta alkışlayarak, kendisine sağlık , başar ve şiir dolu nice yıllar diliyorum…
YAHYA AKSOY
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.