- 956 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
....Sevmek…
…Evet sevmek…
Çok geniş bir konu olmasına rağmen sizlerle elimden geldiğince sevmeyi paylaşmak istiyorum. Bizler yüce Allahın yeryüzünün halifesi olarak yarattığı kutsal varlıklarız. Ve bu halife yani insanoğlu esfeli safilin(aşağıların en aşağısı olmadığı) derecesine düşmediği sürece kutsaldır. Ve kâinat biz insanların emrine verilmiştir. Bunun yanında en kutsal bir duygu olan sevmek duygusu biz insanların kalplerine yerleştirilmiştir
Sevmek sadece karşı cinse duyulan bir duygu değildir. Sevmek, kâinatı kapsayan en anlamlı bir duygudur. Çünkü insan sevdiği sürece huzurludur, mutludur. Seven incitmez kırmaz ağlatmaz. Sevgide benlik hiç olmamıştır. Sevgi, temelini yüce Allahın esmasından ve iki cihan güneşine habibim demesinden alıyor. Ve sevginin kutsallığı buradan geliyor. Ve seven sevdiğini kendisine tercih eder. Sevgiyle insan hayat bulur. Sevgi, hayata mana katar. Sevgiyle insan derdini sıkıntısını unutur. Sevgi insanı ayakta tutar.
Bende diyorum ki: Yunus’ça, Mevlana’ca, Ferhat’ça sevmek; eşi, dostu, akrabayı, vatanı, milleti, bayrağı sevmek; imandan ötürü sevmek, Allah hatırına sevmek…
Hani Ferhat Şirin için dağları delmişti ya, hani Malazgirt’te Çanakkale’de atalarımız çarpışmıştı ya; işte aynen öyle sevmek…
Sevmeliyiz arkadaş, şu dünyaya karşı güçlü olmak istiyorsak, güçlü bir Türkiye istiyorsak, birbirimizle iyi geçinmek istiyorsak sevmeliyiz. Yarınlarımız, vatanımız, bayrağımız, devletimiz, atalarımız, gazi ve şehitlerimiz için bunu başarmalıyız yani sevmenin yollarını aramalıyız.
Ya tamam ille sevmek zorunda mıyım diyorsanız. Bizde ille sevin demiyoruz. Herkes birbirini sevmek zorunda değil. Herkes bizim görüşte olmaya bilir. Ama şunu unutmayalım. Farklılıklarımız bizlerin zenginliğidir. O zaman sevemiyorsak saygı duymayı bilmeliyiz. Evet, saygı duymalıyız. Hangi görüşten olursa olsun, nasıl giyinirse giyinsin. Sevmiyorsak saygı duymalıyız. Ya seveceğiz ya saygı duyacağız. Başka çıkış yolu yoktur. Çünkü insan kutsal bir varlıktır. Ve geçinmemiz için bu bize lazımdır.
Son olarak seviyorsanız seviliyorsanız iyi ve kötü günde sevdiklerinizi unutmayın. Onları yalnız bırakmayın. Yazımı Hz Ömer’in şu sözüyle bitiyorum. Çok ziyaret dostu usandırır. Az ziyarette dostluğa zarar verir
Sevgiyle kalın…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.