- 1408 Okunma
- 18 Yorum
- 0 Beğeni
YORUMLAR
'' Biri ağlarken diğerinin kalbi kanıyorsa güzeldir evlilik.
İki kalp her solukta birbirini çekiyorsa güzeldir evlilik.
Saygı denilen tahtıravallinin bir yanı çökmüyorsa güzeldir evlilik.
Kadın kocasına, koca kadınına “ipeği dökülecek bir kelebeğe bakar gibi” narin bakıyorsa güzeldir evlilik.
Dünyanın bütün pisliği, kapı girişindeki paspasta kalıyorsa güzeldir evlilik.''
Maalesef, bunlardan hiç biri olmadığında da yürütülmek zorunda kalınıyor bazı evlilikler.
Zor !
Kolay olan ne var ki?
Zamane aşkları gibi evliliklerde saman alevi gibi sönmeye yüz tutmuş.
Sabır yok,sevgi bitmiş,saygının adını bile anmıyorlar.
Bir bölüm beni allak bullak etti diyeyimde bağlantıyı bitireyim .
İşte bu bölüm..>Aslında o benim öğretmenimdi. Hayatı uygulamalı öğretti. Sonra yaptığı ilk sınavda beni sınıfta bıraktı. Aslında ben de onun öğretmeniydim. Ama o devamsızlıktan sınıfta kaldı. Karnesine “Aşkta devamsızlık yalnızlık getirir” yazdım.
Sevgim çokça sana.....
Karşılıklı emek ister evlilik, daha önce hiç bir birini tanımayan iki insanın bir ömrü paylaşması hiç de kolay değil aslında, özveri gerektirir, sevgi saygı gerektirir. Bir kez o sevgi saygı yitirilirse bir daha toparlanmak çok zor, kuru kuruya sevgi yeterli değil evliliğin sağlıklı yürüyebilmesi için, ama her şeye rağmen kadın ve erkek bir biri için yaratılmış o nedenle birliktelik kaçınılmaz. Gençlerimizin gözlerini korkutmamalıyız, her evlilik kötü yürüyor diye bir şey yok, zaman zaman duyuyoruz evliliğinin 30-40 hatta 50.yıldönümünü saadet içinde kutluyanları, biraz da bu güzel örneklere bakmak lazım.
Sorgulatan, düşündüren çok güzel bir yazıydı değerli yazarım, yürekten tebrik ediyorum, selam ve sevgilerimle.
UNALAN tarafından 3/28/2011 5:24:17 PM zamanında düzenlenmiştir.
o kadar ince detayları yakalamışsin ki çok tşk ederim..fark etmektir her şeyiyle farkında olmaktır. hareketinden tavrından ortak kararlarla gönül almaktır eşittir .incitirsen incinir misali gözünden bile sakınmaktır...umursamaktır kıyamamak özel olmak özel olduğunu hissettirmektir. biri cabalarken diğeri başka yönde yürüyorsa kopar kırılır toplansa bile hiç bir zaman eğer o kırık erken tamir edilmezse sonu hüsrandır. harikasın sevgi saygılarımla..
Aynur Engindeniz
Sevgiler.
Sizi okumak büyük keyif...
Hayranım anlatımınıza, sade dilinize vede güzel düşünen, güzel yazan yüreğinize...
Sevgiler
Aynur Engindeniz
Çok teşekkür ederim...Sevgilerimle...
Evlilik...
Sınavların en zoru ve en güzelidir...
Doğru insan ve doğru zamanda yapılırsa...
Ki evlilik hakkında konuşmak iyi kötü hiç bir şekilde rayına oturan cümleler kurduramaz...
Çünkü deviniminde ateşini karlara eken bir yanı da vardır...
Sevgimle...
Aynur Engindeniz
Rabbim herkesi hayırlı insanlarla karşılaştırsın.
Teşekkür ederim mavi rengini sayfama da bulaştırdığın için....
amanınn ben de evlenmem böyle mutsuzlukları okuyunca amaneyyy
iki arkadaş dertleşmesi ,gerçek yaşamda zor bir söyleşi
sevgimle.
Aynur Engindeniz
Ama sen evlenmekten korkma. Bak bizim orada bir Mehmet Abi var. Sessşz sakin. Zengin de...Ne dersen yapar. Senin arada tepen atıyor ya :))
Şaka bir yana bütün bekarlara hayırlı bir koca/ hanım diliyorum...
Sevgiler.
lacivertiğnedenlik
Aynur Engindeniz
“Karı koca saygısı…Beni küçümsüyor. Başkalarıyla kıyaslıyor. Bir erkeğin başına gelebilecek en büyük felaket; karısının gözünde başka bir adamdan daha aşağı olmaktır. ”
----------------------------------------------
“Sen hakikatli bir evlilik düşmanısın kızım” diyor…
Yine yanılıyor. Biri diğerini kendisine döndürmeye çalışmadıkça güzeldir evlilik.
Biri ağlarken diğerinin kalbi kanıyorsa güzeldir evlilik.
İki kalp her solukta birbirini çekiyorsa güzeldir evlilik.
Saygı denilen tahtıravallinin bir yanı çökmüyorsa güzeldir evlilik.
Kadın kocasına, koca kadınına “ipeği dökülecek bir kelebeğe bakar gibi” narin bakıyorsa güzeldir evlilik.
Dünyanın bütün pisliği, kapı girişindeki paspasta kalıyorsa güzeldir evlilik.
----------------------------------------------------
Umutsuz gözlerle yüzüme bakıyor. Sanırım biraz da şaşkın…Sonuçta deneyeceğine söz veriyor.
Çay bahçesinden ayrılırken içimde derin bir boşluğun büyüdüğünü hissediyorum. İnsan olmak, ne büyük külfet! Bir kalp ve beyinden ibaret bedeni idare etmek ne zor zanaat! İki insanken tek vücut olmak ise tarifsiz bir meşakkat…Başarabilene ne mutlu…
Gözlerimi sahilin rüzgarına tutuyorum. Böylece kuruyup gidiyor iki damla gözümde…Pamuk gibi yaşayıp, çelik gibi görünmek de zor…
...ENGİNDENİZ...
------------------------------------------
Güne gelecek kadar güzel vederinliği olan bir yazı okuma imkanı buldum.
Tespitler ve anlatım çok doğru vede zarif.
10 numara.
Selam ve sevgiler.
Aynur Engindeniz
Umarım sağlığınız yerindedir.
Güzel yorumunuz için teşekkür ederim.
Aynur Engindeniz
Ne çok yük alıyoruz hayat yokuşundan çıkarken omuzumuza...
Ne büyük dertleri kucaklıyoruz umutla..
Yolun yarısında sıradan bir "orman cadısı" çıkınca hülyalara dalıp elini tuttuğumuz prensesler...
Tam mutluluk kursağımıza gelmişken " kötülük perisi " çıkınca omuzuna baş koyduğumuz yakışıklı prensler...
Ne çok kalp kırıklarıyla kalıyoruz hayatın orta yerinde...
Ne çabuk değişiyor bulutların rengi...
Ne çabuk değişiyor kalbimizin ahengi...
Biz sevmek nedir biliyor muyuz?
Sevmek ile hangi hisleri birbirine karıştırıyoruz?
Ne kolay geliyor insana yoldaşını yarı yolda terkedebilmek...
Elindeki saadeti bir anda boşluğa salıvermek...
Allah için sevmeli...
Allah için sevilmeli..
Gerisi boş...
Kof hatta...
Aynur Engindeniz
Teşekkürler.
Aynur Engindeniz
Tanıdığım bütün arkadaşlar öyle yapıyorlr en sonunda:)
En ufak meseleler büyütülür, çözüm yerine sorun çıkarılırsa, evlilik öncesi birbirine gösterilen anlayış, özen, sevgi, nasıl olsa evliyiz, 'o benim' mantığıyla davranılıp, küçük sürprizler, minik hediyeler ile gönül almalar arkaya atılırsa, kaçınılmaz son gelir.
Sevgimizi eşimize ne sıklıkla söyleriz?O üzülünce gözünden anlayıp, derman olur muyuz? İlle söylemesi gerekmez, yüzünün rengi soluksa, sıkıntısını hisseder miyiz?
Aykırı düşüncelerimizi tartışmadan, daha doğrusu kavga çıkarmadan halledebiliyor muyuz?
İki taraf da düşüncelerini özgürce söyleyebiliyor mu?
İşte mesele o dengeyi kurmakta.
Aynur kardeşim, güzel bir öyküydü, müthiş sonla bağlandı.
Selam ve sevgiler.
Aynur Engindeniz
Teşekkür ediyorum. Sevgiler.
lacivertiğnedenlik
Sevgili Aynur'cuğum yine çok güzel bir yazıydı. Özellikle final çok etkileyiciydi. Tebrik ediyorum. Sevgilerimle..
Aynur Engindeniz
evlilik.... dünyanın en zor işidir.....anlaşıınırsa....dünyanın en güzel birlikteliğidir.....bence olmuyorsa evlenmek kadar boşanmakta yaşanması gereken bir olgudur...güzel kalem yine ders veriyor....saygılar
Aynur Engindeniz
Teşekkürler saygılar.
Hep derim bir insanın en önemli imzası nikah defterine atılan imzadır diye...
Kolay mı ayrılma kararı almak ?...
Belki düzelir diye beklediğin her gün açık cezaevinde atılan voltalar gibi...
Güzel gözlemlenmiş, güzel de işlenmiş bir yazıydı...
Selamlarımla...
Aynur Engindeniz
Saygılar.