- 880 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
HAYATA DAİR NE VARSA,HER ŞEY İNSAN İÇİN.....
Zaman zaman herkeste olduğu gibi bende ;yaşadığım gönül kırıklıklarının ,ekonomik sıkıntıların, hüzünlerin yorgunluğunda bitkin düşmüşken,tam da sözün bittiği anda,’hep kendime rehber edindiğim bir sözle, silkiniyor,’ hayata bu kadar çabuk yenik düşemezsin ,diyorum’ ve sanki yeniden her şeye başlayarak hayata direniyorum...Bu gelgitler hepizin hayatında mutlaka olmuştur...Üstüne de yurdumuzda ve dünyada gelişen olaylar eklenince geleceğe dair korkular çıkıyor ortaya...
Bu yılgınlık,bu çırpınışlar elbette bir gün sona erecek , hayat devam ediyor..Hayatın acımasız yüzü bir tokat gibi çarpınca suratına, nasılda kendine getiriyor insanı...Yokluk,açlık ,susuzluk,işsizlik,insan ilişkilerindeki çarpıklık,dünyadaki sınırların savaşlar çıkarılarak değiştirilmeye ,burdan rantlar çıkarmak isteyen süper nato güçlerinin ,emperyalist emelleri,komşu ülkelerde çıkarılan iç savaşlar,bütün bu olanların sonucunda insanların çektiği acılar,yüreğimi o kadar acıtıyor ve yakıyor ki...!!!İnsan olarak bunlara seyirci kalmaktan utanıyor ve bir gün sıranın bize de geleceğini düşünerek korkuyorum....Ülkemizi yönetenlerin ve halkımızın ,bir kere daha kararlarını gözden geçirmelerini ,vicdanları ve cüzdanları arasında kalmadan sadece ,objektif hareket etmelerini diliyorum...
Tüm dünya toplumları ,çok kritik günlerden geçiyoruz...!! İnsanlar arasındaki ilişkiler,yardımlaşma ve dayanışma gibi kendine has özelliklerin iyice azalması,gemisini kurtaranın kaptanım demesi,savaşlar ;insanları ve toplumları yalnızlığa götürüyor...Her toplum kendi içine kapanıyor..İnsanlar da bundan nasibini alıyor ve evinden çıkmaz hale geliyor..Toplumsal şiddetin giderek artması da ,bunun bir göstergesi değil mi???
Sevgisiz büyüyen nesiller yetişiyor...Sevgisizlik yalnızlığın en güçlü belirtisi değil midir ??
Yoksa teknoljide her dakika çıkan yenilikler mi,bizi bu yalnızlığa ve doyumsuzluğa götürüyor..Fakirin daha çok fakirleştiği,zenginin daha çok zengin olduğu bir sistemde ,keskin bir etnik ayrışmaya doğru toplumun yönlendirilmesi ,ülkemiz insanı için hayra alamet bir durum değildir...Nerede o eski günler diyorsak eğer,ilerleme yerine eskisinden de geriye gitmişiz demektir..Hiç değilse Kurtuluş Savaşında kanları canları pahasına cumhuriyeti kuran atalarımızın ve Büyük Önder Atatürk’ün ,Çanakkale’de yatan binlerce şehitlerimizin çektikleri acılara saygı duyalım,onların bize emanet ettiği ,bu cumhuriyeti koruyalım...Bunun için hiç bir ayrımcılığa prim vermeden ,birlik ve beraberliğimizi koruyarak ,dayanışma içinde geleneklerimizi ,sevgimizi kazanmak için gereğini yapalım..Toplumun huzuru ve çağdaş medeniyete ulaşmak için çok çalışmaya ve birbirimizi sevmeye ihtiyacımız var...Bütün kırgınlıkları bir kenara bırakarak ,toplumun her kesimi ,ülke sorunlarını kişisel sorunlarının üstünde tutarak hareket etmeli...ÖNCE VATAN DEMELİ...Güzel günlerde buluşmak dileğiyle....
YORUMLAR
Önce Vatan değerli yazarım, önce vatan..
Günümüz dünya gerçeklerini ve ülkemiz gerçeklerini çok güzel kaleme almışsınız ne yazık ki çok zor günlerden geçiyor, çocuklarımızın geleceği ile ilgili endişe duyuyoruz ve ne yazık ki eskiye göre duyarlılığımızı fazlası ile kaybettik, sevmeyi sevilmeyi, dostu dostluğu unuttuk, neredeyse bir birimize selam bile vermeyecek duruma geldik.
Her şeye rağmen umutlarımız tükenmedi, merak etmeyin Atatürk'ün Cumhuriyeti emanet ettiği Türk gençleri ve büyük Türk Millet'i bu badireleride atlacak ve onun bize emanet ettiği bu güzel Cumhuriyeti, bu güzel vatanı emperyalist güçlere kaptırmayacaktır, yazınızı tebrik ediyor, esenlikler diliyorum, selam ve sevgilerimlle.
UNALAN tarafından 3/27/2011 11:14:41 PM zamanında düzenlenmiştir.
gonulbeyan
Ne kadar güzel bir yorum yapmışsınız,çok mutlu oldum inanın..Endişelerimi çok iyi anlamış ve yorumlamışsınız..Bir eğitimci olarak,tabiki ümitsizliğe kapılmam belki doğru değil,ancak yaşadıklarımız o kadar gerçek ki,başka türlü düşünemiyorum....Ama dediğinize katılıyorum,inşallah 25 yıl yetiştirdiğimiz öğrencilerle ümitlerimiz yeniden yeşerecek diye düşünüyorum..
Saygı ve selamlaımı iletiyorum...Sevgiyle kalın..
gonulbeyan
Ne kadar güzel bir yorum yapmışsınız,çok mutlu oldum inanın..Endişelerimi çok iyi anlamış ve yorumlamışsınız..Bir eğitimci olarak,tabiki ümitsizliğe kapılmam belki doğru değil,ancak yaşadıklarımız o kadar gerçek ki,başka türlü düşünemiyorum....Ama dediğinize katılıyorum,inşallah 25 yıl yetiştirdiğimiz öğrencilerle ümitlerimiz yeniden yeşerecek diye düşünüyorum..
Saygı ve selamlaımı iletiyorum...Sevgiyle kalın..