TSUNAMİ…
TSUNAMİ…
Tsunami Japonca’da liman dalgası anlamına gelen okyanus ya da denizlerin tabanında oluşan deprem, volkan patlaması ve bunlara bağlı taban çökmesi, zemin kaymaları gibi tektonik olaylar sonucu denize geçen enerji nedeniyle oluşan uzun periyotlu deniz dalgasını temsil eder.
Yakın zamanda Japonya da deprem ve depremle birlikte tsunami meydana geldi…
On binlerce insan yaşamını yetirdi…
Yetmedi birde nükleer felaket yaşadı Japonlar…
Ortadoğu da başka bir tsunami yaşıyor…
Önlenebilir olan bu orta doğu da ki tsunami insan eliyle iyice felakete dönüşmektedir…
Olayları herkes izliyor gözlüyor…
Bize düşen bu olaylardan ders çıkarmaktır…
Japonlar depreme de tsunamiye de hazırlıklı olduğu için,
Bu büyük felaketleri yaşanması gereken en az hasarla atlatmışlardır umarım…
Ekranlarda gördüğümüz kadarıyla ilkokul öğrencileri bile soğukkanlı ve hazırlıklıydı…
Japonların değimiyle onlarda “ milli ruh” vardı…
Bu milli ruh her zamankinden daha çok bu aralar sanırım bize gerekli…
Diyorum ve bu konuyla ilgili yaşanmış bir olayı paylaşmak istiyorum…
Dönemin Başbakanı Sayın Turgut Özal zamanında... Gerçekleşmiş bir olay şöyle anlatılır: Japon eğitim uzmanları gelmiş ve ülkemizin eğitim sistemini incelemiş, Sayın Özal’ın bürokratlarının da hazır bulunduğu bir ortamda raporlarını sunmuş ve sonuç olarak şunu söylemişlerdi: “Sizin eğitim sisteminizde milli ruh yok!” Turgut Özal’ın “Nasıl?” sorusu üzerine şunu anlatmışlardı: “Biz Japonya’da okula başlayacak çocuklarımıza milli ruh şok laması yaparız. Onları önce toplu halde hızlı trenlere bindirir, dev fabrikalarımızı, teknoloji merkezlerimizi gezdirir ülkemizin gücünü gösteririz. Sonra da bu yavrularımızı alır Hiroşima ve Nagazagi’ye götürür, orada atom bombası atılan ve yıllardır ot dahi bitmeyen alanları gösterir deriz ki: Eğer siz çalışmaz, bilinçlenmez ve az önce gördüğünüz teknolojiye sahip olmak için çalışmazsanız sonunuz böyle olur.”
Bürokratlardan biri atılır: “Ama bizim Hiroşima’mız yok ki!”
Japon uzmanın cevabı tokat gibidir: “Sizin Çanakkale’niz on Hiroşima eder!”