- 620 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
TÜRKİYE
Nasıl bir Türkiye?
Hayatın zor olduğu şartlarda zora zor kattığı bir Türkiye. Ve biz insanlar hala insan olduğumuzu unutup, bin bir biçim dünyasında tek bir biçim olduğumuzu unutup bir birimizle dil din ırk kavgası yapıyoruz.
Türkiye dünyada milyonlarca insanın yaşamağı hayal ettiği bir ülke. Ama biz elimizdeki altının değerini bilmeyip onu hemen çamura atıyoruz bir daha almamacasına. Hata kimde Türkiye de mi yoksa biz demi?
Türkiye çok güzel bir ülke. Ve tabi yanında olumlu yan etkilerinden olan İslam dinin altında yaşamamız. Birbirimizle olan ilişkilerimizi iyi şekilde devam ettirmemizi en başta yüce kitabımız kuranı kerimin söylemesi hiç aklımıza gelmiyor mu?
Türkiye genç ve dinamik bir ülke
Yeni kurulmuş henüz 84 yaşında ilk kurulduğu yıllarda yani 1923–1950 yılları arasında sınır çizmekle meşgul olan ve dış kökenli kışkırtmalarla devlet ve milleti birbirinde ayıran bunun sonucunda ülkenin kendi içinde yapılanmayıp bütün sorumluklarını dışarıdan temin etmek zorunda kalmıştır.
Ve takvim1951–1970 arasını gösterirken ülke yine dış güçler tarafından alt yapısı oluşturulan darbeler bölümüne girmiştir. Bunun sonucu da Türkiye ye ağır maliyetlere sebep olmuştur.
Başta ülkemizin ilerlemesi gerekirken büyük bir gerileme sürecine girmiş olması ve hemen bu darbelerin arkasından gelen sağ-sol davaları belimizi bükmüştür.
Zaman nihayet 1971–1990 yıllarını da göstermiş oldu ama en başta olduğu gibi Türkiye yine bir ilerleme göstermeyip sağ-sol davalarının en ağır zamanlarını görmüştür.
Ve yıllar 1991–2000 li yıllara ulaştığında ise yine tabanında dış güçlerin olduğu terör belası Türkiye ye ulaşmıştır. Ve kendi geldiği gibi yanında ağır maliyetleri de getirdi cennet vatan Türkiye’nin cennet köşelerinden biri güneydoğu Anadolu bölgesi artık tahini çıkan memurların memurluktan istifa etmesine tek neden olarak yetmiştir.
Ve yıllar 2000–2007 arasında seyrettiğinde Türkiye yeni bir dış oyunun baskısı altına girmiştir. Terörist başı Abdullah öcalanın yakalanmasıyla Türkiye şehit verdiği binler evladının bir an olsun acısını unutacağını zannetmiştir. Ama herkesin bildiği gibi şartlı olarak verilen terörist başı ne yazık ki idam edilmemiştir.
Ve şimdi yeni bir oyun…
Ve gelecekte de yeni bir oyun...
Ne zaman akıllanacak bu Türkiye
Ne zaman bir dünya devleti olup her şey yoluna girecek
yorgunum42
YORGUNUM42
YORUMLAR
Genç bir arkadaş olarak Ülke adına sorumluluk duymanız fevkalade duygulandırdı beni.Araştırmacı-yazar lık kimliğim nedeni ile yazı okumak,bilgilenmek başlıca hedefim.Tabi ki Türkiye suçsuz-günahsız.....Suç ve günah yönetim mekanizmaları-kadrolaşma-yolsuzluk-rantiye cilerin ezici bir çoğunluğa hızla ulaşmış olmaları Ülke bundan kaybediyor.Sonra yine eklemem olacak.Şiirlerinizi daha sonra okuyacağım.Kaleminiz var olsun.
Kardeşim,tebrik ederim,doğruları dile getirmişsin,sen nasıl yorgunum diyorsan ,bende senin gibi yorgunum,Bu güzel Cennet gibi Ülkemizin maalesef kıymeti bilinmiyor.Dış güçlerin piyonu olan iç güçler devamlı kriz üretiyorlar,ülke gelişmesin düzlüğe çıkmasın,genç nufustan birde müslüman ülkelerin lideri olmamızdan korkuyorlar,suni gündemler irtica hortlamaları,1.tehlike irtica,laiklik elden gidiyor.hiç bir şeyin elden gittiği yok,ancak vampirleşmiş bazı koltukların elden gitmesi doğrudur.koparılan yaygaraların özüde budur.Ben doğruları gören bu asil gençliğe güveniyorum.Şer odaklarına gereken dersi verecektir.inşaallah.kalın sağlıcakla selam ve dua ile...Ferhan