SENİ SEVİYORUM DEMEK
Anlatmak istediklerini hiç konuşmasa da, herkes kolaylıkla anlayabilirdi, öyle bir yapıya sahipti ki, yüzünün ifadesi, mimikleri hemen içindeki fırtınaları dışa vururdu. Bu halinden çok rahatsız olsa da, bir türlü engelleyemezdi. Sevinince kahkaha atmasa da gözlerinin içi güler, duyduğu en ufak bir acıda ise, yüzünün şekli değişiverirdi.
İhtilal görmüştü adam, işkenceyi, sevgisizliği iliklerine kadar yaşamıştı, annesi, babası, kardeşleri dahil yaşadıklarını tam manasıyla kimseye anlatmayacak kadar yakınlarını, sevdiklerini üzmemeye çalışan hassas bir yapıya sahipti, her şeye rağmen bu badireyi akranları kadar kötü atlatmamıştı, yıllar yılı yüreğinden ve beyninden izi silinmese de, bedensel bir rahatsızlığı olmamış, bir iş sahibi hatta ev araba sahibi olmuştu. Evlenmiş aslan gibi de bir oğlu olmuştu.
Yaşadığı ikinci ihtilal ise evliliğinde olmuştu, severek evlenmişti, ya da öyle sanmıştı, ama sevgisine yeteri kadar karşılık görmemişti, ilk yıllar iyi kötü geçmiş, ancak yıllar yılları kovaladıkça sevgisizliği yine iliklerine kadar hissetmeye başlamıştı, yaşadığı tüm olumsuzluklara rağmen karıncayı bile incitmekten çekinirdi, evliliğini bitirmeye cesareti yoktu, eşinden ayrılacak olursa bir daha kimseyi sevemeyeceğini düşünür, hayatta yapayalnız kalmaktan korkardı, ama bıçak kemiğe dayanınca, nihayet kararını verdi ve eşinden ayrıldı.
Günün birinde bir kadını sevdi; Alımlı, masmavi gözleri olan, konuşurken insanın içine ferahlık veren, kısacası insanı umuda taşıyan birini sevdi. Kalbi hiç bu kadar hızlı çarpmamıştı, bu defa anlatmak istediklerinin yüzünün ifadesi ile, mimikleri ile anlaşılmasına kendisi müsaade etmedi. Karşısındakini şaşırtırcasına haykırıverdi sevdiğini, bununla da yetinmeyerek, bağırmak tüm dünyaya sevgisini duyurmak ihtiyacını hissetti. O güne kadar hiç kimseyi böylesine bir aşkla sevmemişti, o güne kadar hiç kimseye seni seviyorum diye haykırmamıştı, kimseye aşkım bir tanem dememişti. Hiç bu kadar duygularından emin olmamıştı.
Kendisi pek beğenmese de, iyi şiir yazdığını söylerdi herkes, ama hep isyan şiirleri yazardı, içindeki acıları dökerdi kaleme, o günden sonra sevda şiirleri yazmaya başladı mavi gözlü sevgilisine, hem öylesine yazıyordu ki, hani mübalağasız neredeyse kalem elinden düşmüyordu, arada bir yazdığı şiirleri sevdiği kadına okuyordu, hiç böylesine yürekten şiir okumamıştı.
Şanslıydı, hem de çok şanslıydı, çünkü sevgisine karşılık da görmüştü, o güne kadar yaşamadığı ilkleri yaşamaya başlamıştı. Sevdiği kadından duyduğu güzel sözler dünyasını değiştirivermişti, öyle bir hale gelmişti ki bir an bile onu düşünmeden yapamıyordu. Tek şanssızlığı farklı şehirlerde yaşamalarıydı, sık sık görüşme imkanları yoktu, ama onun telefonun diğer ucundaki sesini duymak bile o kadar mutluluk veriyordu ki, gelecekle ilgili planlar yapmaya başlamıştı bile, sevdiğine kavuşmak sürekli onun yanında olmak için önünde küçük bir iki engel vardı, ama aşılmayacak engeller değildi.
Şimdi yetmiş yasında, eşi ise altmış altı yaşında, bir sahil şehrine yerleştiler, halen birbirlerinin gözlerinin içine bakarak yaşıyorlar sevdalarını, yine anlatmak istediklerini hiç konuşmadan anlatıyor, çünkü öyle bir bakıyor ki sevdasının gözlerinin içine, halen kokluyor ağaran saçlarını, bazen hiç konuşmadan saatlerce el ele duruyorlar.
Eğer seviyorsanız, sevdiğinize “Seni seviyorum” demekten çekinmeyin, çocuklaşın, doyasıya yaşayın sevdanızı, yaşayın ki, hayatınız daha da güzelleşsin, ama her şeye rağmen çok zor geliyorsa bu tılsımlı iki kelimeyi söylemek, o zaman bırakın gözleriniz söylesin.
Gözlerinizle de mi söyleyemiyorsunuz? Yapmayın Allah aşkına, elbette biliyordur kendisini ne kadar çok sevdiğinizi, ama duymak ister, hissetmek ister, hiç değilse dokunun ona, bazen bir dokunuş bile ömre bedeldir.
Yaşanmış bir hikayemedir, yoksa bir kurgumudur anlattıklarım, ister kurgu olsun, ister gerçek olsun bir insan en büyük acıyı yaşarken bile içine hapsettiği sevmek duygusunu yaşatmışsa, sevmeyi sevilmeyi özlemişse, ayrı bedendeki bir ruhla, ruh ikizi ile mutlaka bir gün bir yer de karşılacaktır.
Bizlere çok uzun gelen hayat aslında o kadar kısa ki, ne yaşarsak yaşayalım, nasıl kariyer yaparsak yapalım, dünyanın en zengini de olsak, en fakiri de olsak, depremlerde görsek, darbeler, savaşlarda görsek, hatta hatta ölümü en yakınımızda, en yakınlarımızda da hissetsek, sevildiğini bilmek, severek ölmek varsa, ölüm bile o kadar zor gelmeyecektir.
YORUMLAR
yüreğinize kaleminize sağlık...ne güzel anlatmışsınız....çok başarılı buldum..kutlarım
saygıyla kalın...
UNALAN
Dost şair,
Güzel yazınızı okudum.
Ellerinize sağlık.
Sağlıcakla kalınız....
UNALAN
Can dost tebrikler seven bir yüreğin kurğusu olamaz bunu yaşamak hissetmek lazım sevgi dünyanın yaratılmış en güzel meyvesi tamayan bunu anlatamaz yüreğinizden sevgi gözlerinizden sevdanız eksilmesin harikaydı evet sevdiğini söyleyebilmek kalbin anahtarı açmacak olan buğulu bakışlardır kutluyorum şiirsel bir anlatım edebi bir eser
UNALAN
seviye dair uzar gider her bir satır ..anlamı ne kadar derin ve yürektendir sevginin...kıymetli abim..dupduru bir anlatım örneği göstermiş güçlü kalemin....alkışladım...begeni ile okudum ..aim olsun sevgiyle yazan kalemin...
UNALAN
UNALAN
İlk yazınız olmasına rağmen harikalar yaratmışsınız şiirde olduğu gibi yazıdada usata kaleminiz konuşmuş kutlarım can abim kaleminiz daim ve dik olsun ve hep mutluluğu yazsın...
UMUT ve DOSTCA
UNALAN
Hocam tek kelime ile mükemmel çok güzel bir anlatım şiirlerde kaleminizi begenen biriyim ama buradadaharikalar yaratmışsınız okudukca dahası yokmu diye bekliyor insan inşallah ilerki zamanlarda yaşanılmışlıklarını ve böyle güzel sevgilerini kaleme alır şimdiki gelip geçiçi olarak yaşamayı kendilerine uygun gören insanlıgımız birazda olsa ders alacaklarını
umut ediyorum.Sevmek sevilmek iyi günde kötü hep beraber olmak ve gözlerde başlıyan o aşkı yüreklerinde hissetmek
çok güzel duygu yüklü bir yazınızı okudum..Dediğiniz gibi hayat o kadar kısaki aylar yıllar su gibi akıp gidiyor
seven yürekler sevdiklerine söylemekde ve kalan ömrünü beraber geçirmekde geç kalmamalı her seven sevdiğiyle
mutlu bir beraberlik yaşaması dileklerimleee....Tebrik ederim çok güzel bir çalışmaydı devamını bekliyoruzzzz
Saygılarımla
UNALAN
böylesine ask az vardir sevdigini göstersen sevgine karsilik görmesin
nedense tabi bu benim gördügüm tabi böyle ask yasayan sevgisini haykirmali
sizide kutluyorum cok güzel bir calisma olmu yazan yürege saglik saygilarimla.
UNALAN
Ne anlamlı bir yazı , sevmenin sevginin önemini yazmışsınız. Hangi yaşta olırsa olsun sevgi sözcüğü dillerden hiç eksik olmamalı.
Sevmenin ve sevilmenin yaşı olamaz..
Tebrik ediyorum..Daima sevgiyle kalın..
UNALAN
Çok güzel bir yazıydı. Anların o kadar kıymeti var ki hayatımızda. Zaman su gibi akıyor. Yarın çok geç olabiliyor. Çok doğruydu tespitleriniz. Tebrik ederim. Saygı ve selamlarımla...
UNALAN
UNALAN
İhtilal çocukları onca yaşadıklarından sonra aşk'tan gayrısının boş ve yalan olduğunu en iyi bilenler.
Bu sebeple, duygularından emin olur olmaz çekinmeden haykırıverirler aşklarını. Sevdim bu çalışmayı, ihtilal çocuklarından ihtilal gibi aşklar ve anlatımlar okumayı seviyorum.
Gönlünüze sağlık, Selam ve sevgiyle...
UNALAN
Dünyadaki en büyük mutluluk sevmek ve sevildiğini bilmek değil mi? İnsanın yaşı kaç olursa olsun hayat ondan birçok şey götürmüş olsa da duygular hep oradadır, onlar hiç bir yere gitmez.
Sevdiğimizi söyleyelim, eşimize , çocuğumuza, dostumuza...
Bakın o zaman hayat nasıl gülümsüyor hatta kahkaha atıyor.
Tebrik ediyorum ve selamlar
UNALAN
Arkadaşım şiir yazmadaki üstadlığını, nesire taşımaya karar vermiş.
Ne de iyi etmiş...
Uzun zamandan beridir ilk defa yazını okuyorum arkadaşım.
Allah'ın insanlara verdiği en yüce duygudur "sevgi"
Yaş kaç olursa olsun, yüreklerin sevmeye, sevilmeye hakkı vardır.
Amcamla, teyzeme nice mutlu günler diliyorum.
Kalemine sağlık arkadaşım.
Sevgi ve saygıyla