- 1133 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
'İHEDER' 'DE BİR CUMA.
Kısa adı İheder (insan hak ve özgürlükleri için eğitim yardımlaşma ve dayanışma derneği) olan, genel başkanlığını kıymetli ağabeyimiz Ahmet Tilci’nin yapmış olduğu bu güzide derneğimizde ocak ayından itibaren mutad cuma sohbetleri yapılmakta.Bir nevi beyin jimnastiği dyebilirim kendi adıma...Sanırım benim katıdlığım 3. veya 4. ders .Katılımcıları çok eski ve eskimeyen dost v arkadaşlar..Konuşmacısı ise gene kadim bi dost Sedat Servet Hocaoğulları..
Servet beyi dinlemek gerçekden keyif verici. sizi zaman tüneline sokuyor, kendinizle,iç dünyanızla keşfe çıkıyosunuz bir anlamda.Yer yer kavramsal tahliller, anolojiler, betimlemelerle kendinizi o an konuşulan konunun merkezinde görüyorsunuz ki; bu yöntemi çok sağlıklı buldum anlamak/anlamlandırmak adına...keyifli anları yaşamanızın yanısıra zaman zamanda sıkıntılı olabiliyor, yer yer test edilme duygusu yaşatıyor Servet Bey arada sorduğu sorularla..Sınav yaşını, test edilme dönemini geçirdik demeyin bu derslerin müdavimleri iseniz...ilk proğramlardan zihnimde kalan tema:islami düşüncenin yada daha doğrusu islami vahyin ana eksene oturttuğu ’insan’. Yer yer bu kavramların semantik anlamlarına vurgular yapılırken,’insandan’ ’el-nsan’ a,dinden,’ed-din’e belirlilik takılarının anlam katkılarının izahını yaparak insan, hayat,evren, öte, Tanrı,ölüm, kültür,medeniyet,kural ,değer,sistem gibi gerçekden insanlık tarihinin en hassas konuları üzerine gerçekden ufuk açıcı,sesli düşünülecek,düşünce hayatımıza, gündelik hayatımıza katkı sunacak, zihinsel faaliyetler olarak görüyorum. Kavramsal düşünmenin ne kadar önemli olduğunu bu derslerde bir daha öğrenmiş oldum..Bu mütavazi zihinsel çabaları gelecek adına önemsiyor, bunun yanında bu mütavazı derneğimizin bu tür çabalarının bizlere sunduğu katkılardan dolayı yöneticilerini başta Genel Başkan’ı Ahmet Bey’i kutluyorum...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.