- 1694 Okunma
- 17 Yorum
- 0 Beğeni
BİZE DAİR__Son
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Gözyaşlarımla suladığım çiçekler büyüdü.. Gülümsüyorlar yüzüme hüzünle.. Ve umutla her yeni güne rengarenk açmaktalar... Adının her harfini ellerimin kıvrımına yazmıştım... Yazgımdın gönül sızım, aşıktım kırık sazım… Ama neylersin, her yeni gün yeni umutlara yelken açarmış… Ağlamak güçsüzlüğün ifadesidir, acizliğin, ağlama dersin… Ağlamak bilirsen senin içindir, sana özel, şevkat dolu yüreğinden dökülecek bir katrecik suya muhtaç olunduğuna işarettir, sevgili… Ve sızlanmak… Sızlandığımı düşünüyorsan, zaten adı aşk değildir... Hislerinin.. Aşksa bu, yaralarına merhem olmanı gerektirir, sevdiğinin… Bir kadının erkeği olmak çok zordur sevgili… Arkadaşı, ahbabı olursun ancak, laylaylom takılmalarla… Erkeği olamazsın, kadınım diyorsan, erkeğim denilecek nitelikte olmalısın…
Unuttun mu? Sarnıcına dolandığım , tutsak yüreğimle bağlandığım günleri… Kuruttun mu, içimde sana açan tomurcuk güllerimi?... Suizan çıkıp gitse yüreğimden, taksam yine seni göğsüme, ne olurdu... İzinsiz çıkıp gitmek varmıydı? Gönül çeperimden... Yangın yeri yüreğine dokundum, bir anlık boşlukla daldım heveslere... Parmaklarımın ucunda tılsımlı ’aşkın’ dokunuşları, tiz bir keman sesiyle okşuyordu ruhunu... Tanrım ne dehşetti, her bitişin ardından yürekte biter miydi böyle?... Aşk bu muydu? Gelgitlerin sıklıkla yaşandığı, tereddütlerin hat safhada hissedildiği, aklınla kalbinin kılıç savaşımıydı?
//Bir buhur yükseliyor şimdi şehrimden…
Artık tütsüydün başımı döndüren, en afillisinden//...
// Şimdi git kalayım sensizliğimle..
Öyle ki ağıtlar yakayım tüm benliğimle..
Hiçlikle yokluğun sırdaş olmuş, gecemde...
Ok misali fırlattığın buzlu tümcelerinde
Alışıksın devir cümlelerini, imgelerinle
Bu esrik hallerinle gezindiğin silüetine,
Sarılasım gelmiyor, neylersin sevgili.
Yıllardır çeşmi giryanım, mutemadiyen
Bitmedi infialin, bitmeyecek gözlerime...//
//Loş odada kucağındayım aşkın//..
//Kadınım diyorsun… karım… yarim… sevdiğim//…
Eylül Saçlı kadın! Saçlarımda ihtirasla gezinen parmakların, sıcacık bakışlarındı yüreğime dolan... Başımı yasladığım, yüzümü sürdüğüm göğsünde, deryalara dalmışım... Kalp atışlarını hissederken ve sıcak teninde yanarken, ayaklarım neden yere basmıyordu… Ve titrerken ben... Yanağın yanağımdayken sıcacık dudaklarını hissettim, dudak kıvrımlarımda… Ve… Usulca kulağıma fısıldadığın o söz... O iki büyülü kelimeyi, o bizi biz yapan bize dair, en anlamlı tek cümleyi… Bize dair bir cümle, sönmeyen yangınlarda kavrulan yüreklerimize...
// Seviyorum de hadi, Kadınım… Seni seviyorum//...
Buğulu gözlerime sevgi selinden akıt…Her yanışında, her çırpınışında yüreğimin soluklan, dilimin ucunda… Dudaklarımdan tat, al, aşkın en tutkulu hazlarını... Nefesimde nefeslenirken bir an bile bırakma, hayat bulduğum şehrinde adımlamama izin ver... Yak bu bedenide, Ganj nehrine boşalt küllerimi, savur yüreğimide, yaşamanın ne anlamı var sevgili… Bu beden sensiz hiç olmadı ki… Nasıl alışabilirim yokluğa…Biliyorum, Güneş yeniden ve başka baharlara doğacak, ısıtacak yeniden yüreğimi ve tenimi… Sarılacak kırılan umutlar, tamir olunacak her azası, kalbin her zerresi yenileyecek kendisini… Nisan yağmurlarıyla ıslanacak iliklerine kadar, Temmuz sıcağında yanacak, teni bembeyazlıktan çıkacak… O gül ten, bir daha ak pak olamayacak, bronzlaşacak…
Eskidendi
Çook eskiden..
Artık bitti..
Gönlümün.
Aymaz..
Uykusu..
Dindi..
Yaşları..
Bitti..
Ömrümün..
Törpüsü..
Gitti..........
Bu son olsun, yazmayacağım artık bize dair hiiç bir kelime... Gittin ya vicdan duyguların yokmuşcasına, erittin ya beni, bitirdin ya körpe ümitlerimi... Ne bekliyordunki gittiğine inandırıpta, her köşe başında tesadüflermi yaratmaktı niyetin… Ve sen… Bilge kişi…Sen umursamazlığın haddini çoktan aştın, Dahi… İnanmak istiyordum, inandım, kandım, aldandım, boşa yandım… Bildiklerin değil, bilemediklerin, aslında hiç bilmeyeceklerin bitirdi… Aşkımı… Benim kadınlık duygularım bir çiğ tanesi kadar naif ve temizdi… Her bahar yenilenirdim sen yokken, yaşam aşkıyla… Zat-ı muhterem, hem cinslerinize karşı kılıcımı kuşanmıştım… Kalkanlarım hep vardı, sınırlarım asla geçilmezdi…Öyle bir sınırki, Çin Seddi varoluş anlamlarını yitirirdi...
//Sen sanık !
Bırak beni kendi sularıma,
Ben vazgeçeli çok oldu yüreğinden,
Çık şimdi, Babilin asma bahçelerinden.
Sende vazgeç şehvetle tuttuğun,
Kınalı ellerimden//
Ölsemde kederimden,
Katlettim sevişmelerimizi.
Bitti!
Öpmeyeceğim!
Aşk’la
Yüreğinin diz(e)lerinden…
neşe cömert
8 eylül 2010
YORUMLAR
Yazının içeriği oldukça düşündürücü,güçlü kaleminizle içinizi yakan,sel gibi çoşan duyguların dizilişi,cümlelerin kurululuşu,akıl almaz derin duyguların ifadesi,birde şiir aleminde bitmiyen güzellikler içeriğindeki ürperişlerler vardır.
Hayret edilecek derecede mükemmel bir şekil,sıkıştırılmış güçlü fikirler,hastalıklı bir garabet içinde tatlı ışıklar ve dışarlık kokulara sarılı ince bir melankolik ve hoş bir tat gördüm.
Bu mükemmelliğe sahip olanın terk ediliş ise olduça hazlı yürekleri incitmiştir.Sevdiğin kadar sevilen,unutulmayacağın kadar untmayanların ruyasını süsliyen bu incelikteki bir güzellin duygularına tel bile dokunması üzücüdür.Yaşam her zaman sürer ve yaşamak istendiğinden daha güzel bir yaşam yaşanır.
Bu anlatımlarınızı içten kutlarım...
Sevgim sevgin olsun can,sevgi ve saygılarımla...
Çoğul kuyulardan çekilmiş yürek sularından örülen saraylarda bir sevinin çığlığı raks eder, güne düşer anlatı ve takılır göğsüne çiçekler.
Oysa her anlatı kendini inkar eden, başka yüreklerden sızan bir yaşanmışlığın şırasıdır ve unutulmuş günlüklerin içerisinden akıtılarak toparlanma sırasıdır. Gönül yangınlarımızın, içimizdeki o hıçkırıklı fırtınalarımızın dili olan yazıydı. Gönül kırık bir keman yayı sizler de o yayı çeken el olmuşsunuz. Kutlanmışsınız ve güne çağrılmışsınız.
Ben de kutlarım.:)
LABİRENT tarafından 3/26/2011 12:16:39 PM zamanında düzenlenmiştir.
Giden sevgili ardından, son bir iç döküş.
Bence de son olması çok güzel. Zira böyle bir aşkla severken,
sevgili gidiyorsa eğer, daha fazla değer verip, üzülmeye değmez.
Yeni umutlara, yeni maviliklere yelken açmak lâzım.
Yüreğinize sağlık. Güne yakışan bir yazı. Kutluyorum. Sevgilerimle
Eylül Saçlı kadın! Saçlarımda ihtirasla gezinen parmakların, sıcacık bakışlarındı yüreğime dolan... Başımı yasladığım, yüzümü sürdüğüm göğsünde, deryalara dalmışım... Kalp atışlarını hissederken ve sıcak teninde yanarken, ayaklarım neden yere basmıyordu… Ve titrerken ben... Yanağın yanağımdayken sıcacık dudaklarını hissettim, dudak kıvrımlarımda… Ve… Usulca kulağıma fısıldadığın o söz... O iki büyülü kelimeyi, o bizi biz yapan bize dair, en anlamlı tek cümleyi… Bize dair bir cümle, sönmeyen yangınlarda kavrulan yüreklerimize...
// Seviyorum de hadi, Kadınım… Seni seviyorum//...
Buğulu gözlerime sevgi selinden akıt…Her yanışında, her çırpınışında yüreğimin soluklan, dilimin ucunda… Dudaklarımdan tat, al, aşkın en tutkulu hazlarını...
..
sıcak
cesur
aşk gibi
kutlarım
Sabah mahmurluğunda iyiki okumuşum.İçim bir tuhaf oldu.Güne düşmeyi haketmiş bir yazı.Yüreğe sağlık...
"Ağlamak güçsüzlüğün ifadesidir, acizliğin, ağlama dersin…"
Neşe Hanım,
"Ağlamak güçsüzlüğün ifadesidir, acizliğin. Ağlama!" dersin…
hatta
"Ağlamak güçsüzlüğün, acizliğin ifadesidir. Ağlama!" dersin…
Dikkatimi çekiyor site'de çok az kadın yazar kesin, net, kısa cümleler tercih ediyor şiirsel yazım tarzının yerine. Yazıların duygusallığı tabiki çok çekici ama yeterli mi? Yazmayı sevenler bu ve benzeri soruları çok daha sık sormalı kendilerine.
Temmuz sıcağında yanacak, teni bembeyazlıktan çıkacak. Bu cümleyi de size ısmarlıyorum.
Başarılı olacak ışığı veren bir gayret var sayfada.
TekinSağ. tarafından 3/26/2011 12:46:17 AM zamanında düzenlenmiştir.
Dogukan5
" Başarılı olacak ışığı veren bir gayret var sayfada. "
Ben de bu ifadeyi armagan ediyorum size; izninizle.