MİRASIMIZ DERNEĞİ
ŞEYH RAİD SALAH İSTANBUL’DA… MİRASIMIZ Derneği tarafından İstanbul’a davet edilen Mescid-i Aksa Muhafızı Şeyh Raid Salah İstanbul’a geldi.
Şeyh Raid Salah, İsrail’in Mescid-i Aksa üzerinde gerçekleştirmek istediği yıkım politikalarını gündeme getirerek, dünya Müslümanlarının dikkatlerini Kudüs’e ve dolayısıyla Mescid-i Aksa’ya çekmeyi amaçlamakta ve bu yönde çalışmalar yapmaktadır.
Hayatı boyunca Müslümanların kalbi olan, gözbebeği olan Mescid-i Aksa’nın muhafızlığını soyunmuş ve ömrünü bu davaya adamıştır.
MİRASIMIZ Derneği’nin davetlisi olarak gelen Şeyh Raid Salah, İsrail’in ’Mavi Marmara’ gemisine saldırısında şehit olan Cevdet Kılıçlar ve Necdet Yıldırım’ı mezarlarına ziyaret ederek, dualar okudu.
Ayrıca bakımda olan Mavi Marmara Gemisini ziyaret etti.
Mirasımız derneği hakkında :
Misyonumuz
Kudüs, Mescid-i Aksa ve burada bulunan, Osmanlı’nın bölgeye vakfettiği tarihi ve kültürel mirası korumak, kollamak ve milletimizin bihakkın tanımasını ve bilgilenmesini sağlamak.
Neden Osmanlı Mirasına Sahip Çıkmak ZorundayızOsmanlı mirasına sahip çıkmak demek, dünya üzerinde adaletten yana olmak demektir. Hak’tan ve hukuktan yana tavır almak demektir.
Yaşadığımız coğrafya üç büyük kıtanın ortak havzası üzerinde bulunmaktadır ve dolayısıyla söz söyleyebilmek için geleneğimize sahip çıkmak zorundayız.
Bu sebeple;
1.Tarihsel amaçlı-kültürel varlığın muhafaza edilmesi
2.Orta doğuda söz söyleyebilme ve bölgedeki karışıklıkları gidermede rol üstlenebilme yani siyasi bakımdan özne konumuna geçebilme
3.Dini ehemmiyeti
Kısaca üç başlık altında toplayacağımız gerekçelerden ötürü bölgenin kaderi sahipsiz ve kendi başına bırakılamaz.
Ama asıl olan dini tarafıdır. Osmanlı İslam’ın bir mirasıdır ve İslam Geleneğini temsil etmektedir. Bu mirasın temel harcı ümmettir. Ayrıca iki açıdan da ümmetin birleştirici unsurudur.
Birincisi;
Yaşanan acıların dayanışma duygusunu pekiştirmesi. Ve dolayısıyla birlikte hareket edip tehlikeyi bertaraf etmede ortak bilincin gelişmesidir.
İkincisi ise, Kuran’da belirtilmesi ve özellikle vurgulanması.
“size çevresini mübarek kıldığımız, mescidi aksa…(isra suresi)” ibaresinden dolayıdır…
Ümmet coğrafyası geçtiğimiz 1500 yılın 1000 yılını Emevi-Abbasi-Selçuklu-Osmanlı adıyla büyük oranda (toprak ve zaman olarak) tek çatı altında geçirmiştir. Bu anlamda Osmanlı demek ümmet demek, bölgenin ve coğrafyanın siyasi-iktisadi içtimai bütünlüğü demektir. Petrol yataklarına uzak olan bu bölgede yaşananların özü Kudüs’tür… Yani sorun bizim için dini bağlamı dolayısıyla büyük bir öneme sahiptir.
İşgalciler içinse öncelikli olarak tarihsel ve aynı zamanda ekonomiktir. Bu noktada Osmanlı mirasına sahip çıkmak Kudüs ve civarının barış ve selamet şehri olması demektir, o yönde tavır almak demektir…
mirasimiz.org.tr/
YORUMLAR
Ne güzel bir yazı okudum.
Ne mutlu yazan güzel kaleme.
Sana güzellikler kıskanılmayacak şekilde yakışıyor.
Sağol
Varol kardeşim.
Sevgi, saygı ve selamlar.
erolabi
Allah'tan sana hayırlı uzun ömürler dilerim...
Selam ve saygı ile..
Bu bilgilendirmenin içindeki o kocaman huzuru şimdi duyar gibiyim...
çalışmalarınızdaki zenginlik manevi makamın en değerli basamaklarına götürüyor okuyanı...
saygılar...
erolabi
temennilerinizdeki samimiyetin ve ihlasın yüreğimizi örtmesi dileğiyle saygılar sunarım..
İtiraf etmeliyimki ilk okuduğumda insanların bazı duygularını sömürmeye çalışan derneklerden biri olarak düşündüm ve verdiğiniz adresten araştırınca çok güzel amaçlar için kurulmuş olduğunu gördüm.Önyargının ne kadar kötü birşey olduğunu bir kez daha anladım.
Bilgilendirdiğiniz için teşekkürler.
Selam ve saygılar
erolabi
ben emin olmadan bu tür eylemlere girmem ve tavsiye etmem...
Bu derneği kuran arkadaşlarımız zevk ve sefa içerisinde yaşayabilecekken kendilerini bu kutlu davaya adamışlar...
Ben hayır işlerini çok sevdiğimden bilirim..
En çok istismar edilen konudur...
Selam ve dua ile...
Neler var bizim haberimiz yok....Belki de sadece benim yok. Varolması bence hayrolan olan bir dernek. Devrealamadığımız, aldıklarımızı da bir güzel yediğimiz miras...Şimdi bizden çıkmış olsa da korumak vakti o mirası.
Hiç bir yazınızın içi boş değil, ne güzel...Fikrime uysalar da güzel, uymasalar da güzel...
"Mirasımız"a on puan...
Saygılar.
erolabi
Saygıdeğer Engindeniz,
Ben "Neler var bizim haberimiz yok" diyeli bir hafta oldu.
Yok sadece sizin değil bir çoğumuzun haberi yok.
Geçen hafta tanıştım bu dernek ile.
Mescidi Aksa'nın muhafızı Şeyh Raid As-Salah misafirleriydi.
Kardeşim dolayısıyla irtibatta bulunduğum o ve onun vefatından sonra Sinema bölümünde yerini doldurmaya çalıştığım kuruluşa da misafir oldular.
Çok samimi ve değerli insanlar oldukları her hallerinden belli olan bu arkadaşlara yardımcı olmak için ben de faaliyetlerine katılmaya karar verdim.
İçlerinde durumu çok çok iyi olduğu halde hayatı sade ve müyevazı insanlar var.
ellerinden geleni Filistinli kardeşleriyle paylaşmaktan zerre miktar çekinmeyen aksine bu faaliyetleri "farz " bilenler var.
ben sadece tanınsın diye kopyala-yapıştır yaptım :))
Selam saygı ve dua ile...