CAN CANA OLMALI CAN CANA
Dışarıda bilinmedik bir beyazlık vardı. Günlerdir uyku girmemişti gözüme sanırım yaşlanıyorum. Ömür denilen şey ne çabuk geçiyor haftalardır koşturuyoruz bir cumartesi akşamımız var. Ve uyumanın tadı olan Pazar günü. Cumartesi günleri hep eğlenceli geçsin isteriz, bunun için günler öncesinden planlar yaparız hatta. Herkesin sevdikleri ile yaptığı planlar.
Bende plan yapmıştım sözde doğum günüm kutlanacaktı. Önce sazlar eşliğin de bir rakı açıldı muhabbetler haftanın enteresan olayları tartışıldı. Saat epeyce ilerlemeye başlamıştı. Sakarya iyice yalnızlaşıyordu. Hadi denildi yeter doğum günün de bu kadar keder. Kalkın gece daha bitmedi.
Neyse önden çıktım mekana girdim arkadaşlarla, diğer arkadaşlar daha sonra geleceklerdi. Eğlenmeye başladık gece çok güzel geçiyordu. Birden telefon çaldı 2 arkadaşım yeni tanıdım ama candan kucakladım arkadaşım. Büyüklerimiz bilirler can cana diye içilen içkiler cinsinden. İçeri almamışlar şaşırdım dedim sanırım kız arkadaşlar yanların da değil. Görevliğe neden içeri almıyorsunuz arkadaşları dedim de.
Onların tipi buraya uygun değil dedi. Konseptimize uymuyor. Oysa bir arkadaşımla geçen hafta girmiştim. O zaman tipi normal dide bugün mü bozuktu. Diğer arkadaş ise Anadolu’nun içersinden gelmiş beklide hayatın da ilk defa böyle bir mekana girecekti. Mecbur değildi gelmek adına yada kimse belirleyemezdi onun girip giremeyeceğini çünkü oda bizler gibi insandı düzgündü konuşması düşünceleri. Ve tartışmaya başadım hayır dedim girecek girecek dedim. Olmaz dediler ben çıkarım öyleyse herkesi de alıp siz bilirsiniz beyefendi siz girebilir eğlene bilirsiniz ama onlar uygun değil olmaz denildi zoruma mı gitti bilmem ama baya sinirlenmiştim. Çünkü onlar da insandı ya ben onlarla arkadaşlık edebiliyorsam şayet yine ederdim yine eylenirdik. Onlarda bendendi bana benziyorlardı ben neden girdimde onlar giremediler.
Sonra herkes dışarı çıktık hemen yandaki mekana doluşup birer kahve eşliğinde günün yorumunu yapıyorduk. Herkes bana dostum kusura bakma ya gecen rezil oldu sen dön eğlenmene bak hadi olmaz dostum almazlarsa almasınlar sen eğlencene bak denildi. Olmaz arkadaşlar dedim ben sizinle eğlenmeye geldim. Hani demiştim ya Anadolu’dan bir arkadaş almadılar içeri. Yüzüme baktı şöyle sizin yüzünüzden oldu dedi bize nasıl yani dedim sizin yüzünüzden hem üşüdüm hem uykusuz kaldım hadi gidelim dedi. Ben eve gideceğim beni eve bırakın dedi. Nasıl olduğunu anlamadım ama bir anda sinirlendim ve sen nediyorsun dedim ya ne sizin yüzünüzden nedir ya dedim. Biz sen yalnız kalacaksın diye o mekandan çıktık yoksa seni en güzel şekilde evede gönderirdik dostumuz dedik arkadaşımız dedik. Ama sen dedim bize bunları söylüyorsun.
Uzun süre sinirle oturdum ve anladım aslında bende hatalıydım. Sonuçta yapılan iyilik söylenmemeli yada konu ne olursa olsun insanların durumları değil kendileri dinlenmeli. Ama aklım almıyor dostum aklım almıyor. İnsan neden onunla olmak isteyenlere hadi ben sıkıldım sizin yüzünüzden oldu neden der. İnsanlar neden nankördür. Can cana olan dostluklar varken
Bir cumartesi gecesi anladım ki insanlar gerçekten olan biteni görmek yerine gözleri yerine bencillikleri ile hareket ediyorlar. Sen onlar için sorgusuz sualsiz arada çıkarsız kucaklarken nedendir kalp kırmak. Yapılamazımıydı banane iki arkadaştan ben eğlenmeme bakarım denilemezimiydi? Demedim dememde bizleri bölen böyle ayrılıklar dostluklar can cana oldu mu tadından yenmez, en sevilen yemek gibidir candan dostluklar. Can cana yenir yer daim dostun ile olan en güzel muhabbetler.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.