- 1676 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DÜNYA ŞİİR GÜNÜNDE AYDIN'DA ATTİLA İLHAN'I ANDIK
ben sana mecburum bilemezsin
adını mıh gibi aklımda tutuyorum
büyüdükçe büyüyor gözlerin
ben sana mecburum bilemezsin
içimi seninle ısıtıyorum
ağaçlar sonbahara hazırlanıyor
bu şehir o eski İstanbul mudur
karanlıktata. bulutlar parçalanıyor
sokak lambaları birden yanıyor
ben sana mecburum
Bu dizelerin sahibi Atilla İlhan’ı doğumunun 86. yılında 20 Mart Dünya Şiirler Günü’nde ve de ünlü Halk ozanımız Âşık Veysel’i de anarak hep birlikte Aydın’da andık. Geçmiş aylarda olduğu gibi Türk edebiyatına eserleriyle hizmet vermiş bulunan şairlerimizi ve yazarlarımızı Aydın Yazarlar ve Şairler Derneği, Aydın Belediyesi, İl Kültür Müdürlüğü ve Söke Şairler ve yazar Deneği’nin katılarıyla yazar ve şairlerimizi azda olsa belli bir program çerçevesinde böyle anlamlı bir günde anmış olduk. Anma töreni Aydın’da Nevzat Biçer Konferans Salonunda 20Mart 2011 akşamı saat 20’de gerçekleşti.
Şair ve yazar Attila İlhan adına hazırlanan program önce saygı duruşu ve daha sonra İstiklal marşımızın okunmasıyla başladı. Hazırlanan program birhayli zengindi. Geçmiş programlarda olduğu gibi programın sunumunu yine Ankara’dan zahmet edip aramıza katılan şair Ulviye Savtur tarafından gerçekleşti.
Programın açılış bölümünde Aydın yazarlar ve şairler Derneği başkanı Şükrü Öksüz özetle şu konuşmayı yaptı: “ Büyük şairlerimizden Atilla İlhan 15 Haziran 1925 tarihinde doğmuştur. Haziran ayında böyle bir etkinliği yapamayacağımız için anma programını Dünya Şiir Günü’nde gerçekleştirmeği karar verdik. Daha önceki programlarımızda Cahit Sıtkı, Arif Nihat Asya, Nazım Hikmet ve Mehmet Akif Ersoy gecelerini yapmıştık. Bu gecede Atilla İlhanı anma programını hazırladık. Kısmet olursa gelecek Mayıs ayında Necip Fazıl’ı ve önümüzdeki Kasım ayında da Yahya Kemal Beyatlı’yı anmaya karar verdik…
Dünya Şiir günü olması nedeniyle birazda bu geceden söz etmek istiyorum “diyen Dernek başkana şair Şükrü öksüz şunları sözleri:
“ Dünya Şiir Günü 1996 yılında Şair Tarık Günersel ile şair Günseli İnal’ın böyle bir günün olması önerisiyle başlar. Bu öneri Şiir Uzayı Laboratuar üyeleri Prof. Dr. Talat Sait Halman, Mehmet Doğan, Mazhar Candan, Şükran Kozalı ve Hakan İşcen tarafından benimsenmiştir. Böylece ilk kez 21 Nisan 1996’da çeşitli ülkelerde kutlamaya başlar. Bir yıl sonra Dünya Şiir Günü projesi Edinburg da yapılan Dünya Kongresi gündemine alınır. Tarık Günersel 1997 de İskoçya’daki kongreye katılarak Dünya Şiir Günü önerisini delegeler meclisine sunar. Uluslar arası P.E. N benimsediği bu öneriyi UNESCO ‘ya görüşür ve UNESCO 1999 yılında Paris‘te gerçekleştirilen 30. oturumun da 21 Mart Günü Dünya Şiir günü olarak ilan edilir. Bunu UNESCO takviminde de yer alır. Bugünün kutlamasında Türk edebiyatçıları da önemli ölçüde rol almışlardır” dedi.
Aydın Yazarlar ve Şairler Derneği başkanı şair Şükrü Öksüz’ün bu açılış konuşmasından sonra sırasıyla Ulviye Savtur, Ali Haydar Öztür, Abdülkadir Güler, Uğur Şumnulu, Tülay Sarayköylü, Ahmet Pehlivan, Nimet İncedal, Cemal Şimşek, Şükrü Öksüz, Algün Dağ, Mehmet Orhan, Savaş Sarıkaya, Duygu Devecioğlu, Kenan Çiftçi, Aşır Tunca, Ergül Gül, Naim Özdamar. Şahin Baş, Hamdi Akgül, Metin Akdeniz, Erkan Acar, Ertuğrul Dıraman Mustafa Özçakır ve Abdullah Bedeloğlu Atilla İlhan’ın ve kendi şiirlerinden birer örnek şiir sundular.
Gecede Uğur Şumnulu, Ahmet Pehlivan, Selda Avcı bir grup saz eşliğinde sundukları şarkı ve türküleriyle geceye ayrı bir çeşni kattılar. Bu arada Aydın Valisi Sayın Hüseyin Avni Coş’un geceye katılan şairlere ve Atilla İlhan için gönderdiği anlamlı ve manidar tebrik telgrafı okundu. Yine anılar gecede Hüseyin Türselel ( keman), Süleyman Akveren ( Kanunun ), Ahmet Urtektin ( Ud ) ve Ahmet Baş demir ( Ritim) sazlarıyla şarkı ve türkü sunan sanatçılara eşlik ettiler.
Denilebilir ki Aydın Yazarlar ve Şairler Derneği hazırlamış oldukları şair Atilla İlhan onuruna verilen program amacına ulaşmıştır. Cumhuriyet döneminin ünlü şair ve yazarlarından Atilla İlhan hayatı, eserleri, şiirleri ve anılarıyla bir kez daha yaşatıldı.
Doğumunun 86. yılında şair Atilla İlhan’ı rahmetle ve saygıyla anıyor ve gecede Atilla İlhan’a ait olan Mehmet Orhan’ın heyecanla yorumladığı “TÜRKİYE” adlı şiirinden birkaç dizeyle son vermek istiyorum. Böyle bir geceden dolayı tüm emeği geçenleri ve özellikle Şükrü Öksüz arkadaşımızı tebrik ediyorum.
TÜRKİYE
Türkiye Türkiye dağlarını duman almış
Üzümler memleketi tütünler memleketi
Türkiye Türkiye çok gülmüş çok ağlamış
Sabırlı bağrı yanık insanlar memleketi
Pehlivan dağlarında şafaklar büyümüş
Ya o nehirler delirip gün gelirler
Bir şarkı gibi dağdan denize yürümüş
Sen Türkiye’sin sağdıcım kirvem Türkiye
İnsanların insanların ah senin insanların
Morca gözlerinden öpsem namuslu
Gözlerinden
Asiye işveli Hatice fistanı dal işlemeli
Sen kırk köyün içinde şanlı Zeyneb’im
Şahanı vurdular yirmi yaşında köprübaşında
Gel yılmaz mahmudum gel Bilal oğlan
Arabamın atları deh deh âmânda
Haburası Karadeniz gemiler yatar limanda
Deryalar aslanı Şemi bahir, kâmil Reis
Bu insanlar senden gelir, sana gider
Tarlaya savrulmuş buğday gibi Türkiye
Sen Türkiye’sin ekmeğim tuzum Türkiye
Omzumda mavzer koynumda çevresin
Ve kıl heybem de taze lor peyniri
Gök rengi sürat karanfil rengi şarap
Batan güneş gibi bakırtaş kömürü
Ve rüzgâra vermiş saçlarını nefti ormanlar
Ve köylere karşı sarışın harmanlar
…………………………………………..
Türkiye Türkiye ay yıldızlı Türkiye
Sen mehmed’sin omuzlarında Anadolu yaylası
Aladağlar Toroslar dev gibi gövden
Sen şehit oğlu şehit babası
Sana selam olsun hürriyetten..
Atilla İLHAN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.