- 2207 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
EGELİ ŞAİRLER ve YAZARLAR BULUŞMASI 2011
Antoloji, bir başka değişle şiir seçkisi veya güldeste, şiirlerin, öykülerin veyahut denemelerin seçilerek yer aldığı bir ortak kitap. Şairler, yazarların usta veya çırakların yeni yetmelerin bir araya geldiği bir kültür harmanı. Son yıllarda bir hayli Antolojiler çoğaldı, hazırlandı. Ellete sanatımız ve şiirimiz adına yararlı da oluyor. Şiirlerini bir kitapta toplamayan bazı genç şairlerimizin veya şiir severlerin böyle bir antoloji seçkisiyle şiirlerinin hiç olmasa birkaçını bir kitapta toplayabiliyor. Özgeçmişiyle birlikte sesini duyurmaya çaba gösteriyorlar. Gençleri teşvik etme bağlamında yararlı bir iş yapmışlardır diye düşünüyorum. Ne var ki b.u antoloji işini parasal bağlamda işin ticaretini yapanlar da az değildir. “Ne kadar ekmek, o kadar köfte” hesabınca işi kotaranlarda vardır. Elbette bu işi iyi niyetle yapanlarda vardır. Ama ne olursa sıradan antoloji hazırlanmamalı ve sadece birkaç kuruş kazanmak için bu işler yapılmamalıdır. Her şeyden önce alınan şiirler nitelikli eserler olmalıdır.
Aydın Kuşadası’nda bir şair ve sanat arkadaşımız ki zaman zaman özelikle yaz aylarında Kuşadası’nda Türkin Ötelde Ege yöresi şairlerdin bir araya gelmesini sağlamıştır. İşte bu gelen şairlerin katılımıyla Yosun Edebiyat Yayınları arasında Ege Şairler ve Yazarlar Buluşması 2011 adıyla bir şiir antolojisini çıkarıyorlar. Antolojiyi Hülya Dede oğlu hazırlamıştır. Bu Antolojide benim de üç şiirim ve kısa özgeçmişime de yer vermişlerdir. Öncelikle beni de hatırladıkları için teşekkürlerimi sunuyordum.
Antolojide beğendim özelimle bir bölüm vardır. Cumhuriyet tarihimizin önde gelen Egeli şairlerimizin ve yazarlarınız bir kısmının bu kitapta yer almalarına sevindim doğrusu: kitabın ilk sayfalarında bu şair ve yazarlarımızı görmek beni de sevindirdi doğrusu. İşte Antolojinin onur sayfalarında yer alan şairlerimizin adlarını veriyorum:
Sabahattin Ali, İlhan Berk, Atilla İlhan, Ömer Bedrettin Uşaklı, Necati Cumalı, Can Yücel. Mustafa Seyit Sütüven, M. Sunullah Arısoy, Şükran Kurdakul, Nahit Ülvi Akgün ve geçen yıl aramızda ayrılan Dinçer Sezgin, gibi ardını verdiğim bu değerli şair ve yazarlarımız birkaç şiiriyle bu antolojide yer almışlardır. Onlarında burada saygıyla ve rahmetle anıyorum. Sabahattin Ali deyince halen türkü olarak dilden dile dolaşan şu” Hapishane Şarkısı” adını taşıyan şiirinden bir iki dörtlük sunmak istiyorum:
Başın öne eğilmesin
Aldırma gönül aldırma
Ağladığın duyulmasın
Aldırma gönül aldırma
***
Kurşun ata ata biter
Yollar gide gide biter
Ceza yata yata biter
Aldırma gönül aldırma…(s.7 )
Antoloji de aşağı yukarı 75 şairin şiirleri yer alıyor. Bunların çoğunu yeni görüyorum. İçlerinde tanıdık yüzlerde vardır. Bunların adını vermek istiyorum. M. Kemal Yılmaz, Mustafa Ceylan, Abdülkadir Güler, Abdülkadir Turhan, Ahmet Canbaba, Ali Demir, Âşık Erbabi, Cansever Eyüpoğlu, Engin Çır, Hülya Yosunay, Kemal Kuzu, Salih Armağan, Oya Dirikcan, Harun Yiğit. Erdoğan Gökçe, Âşık Kazanoğlu ve Hüseyin Balkancı gibi şairlerin şiirlerini görüyoruz. Antolojinin içinde nitelikli şiirlerin yanında çok basit ve cılız şiirlerde vardır.
Antolojinin baskısı Şubat 2011 tarihinde Yosun Edebiyat Şiir seçkisi yayınları arasında ( NO:1 ) olarak Hülya Dedeoğlu tarafından hazırlanmıştır. Dizgi tasarım ve baskı ofset hazırlık Birleşik Matbaacılık san. Tic. Ltd.şti. İzmir’de günışığına çıkarılmıştır. Kâğıdı ve kapağı kompozisyonu, baskı düzeni tertemizdir. Emeği geçenleri kutluyorum.
Sözlerimi bizim Aydın eski Milletvekilimiz Sayın M. Kemal Yılmaz’ın Antolojide yer alan “Kuşadası’nda Sabah” adını taşıyan şiirinden birkaç dizeyle sözlerimi bağlamak istiyorum.
Yarıda kaldı gecenin düşü
Güvercin Ada’dan başladı
Emeklinin sabah yürüyüşü
Gündoğmuş üstüne sarhoşun
***
Yorgun kumlarda uyur
İki genç sarışın
Bil bakalım hangi ulustasın
…...........................
Akşam bir şeyler içmişler
Aynı tastan
Birleşmiş insan yasası
Kıyamet alameti bunlar
Nineme düşmüş tasası..
M. Kemal YILMAZ 1983- Kuşadası
Antoloji. s.135
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.