- 1300 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Allah Dostları -2
Ey Gönül dostu Allah dostlarını anlatmayı bu konuda yazılar yazmayı gerekli, hatta zarurat derecesinde önemli gördük sebebine gelince; Hepimiz biliriz ki bir şey Sahibine göre değer ve anlam kazanır Mesala bir tanınmış ressam düşünelim onun eseri muzayedeye çıktığında aklın alamayacağı kadar büyük bir fiyatla yeni sahibini bulacaktır.fakat eğer bir tanınmamış ressamın eserini ortaya koysanız kimse değer vermeyecek o eser satılmayıp elde kalacaktır.Başka bir örnekle konuyu açmaya çalışalım mesala bir ev ile bir caminin veya mescidin değeri bir midir? elbette bir değildir. Aslında ikisi de taş ve topraktan yapılmış olmasına rağmen birini diğerinden farklı kılan şey nedir? Caminin Allahın evi olması, ibadet hane olması onu değerli kılan işte budur.Muhterem kardeşim ev ve cami arasında ne kadar fark varsa Allah Dostlarıyla diğer kullar arasında o kadar fark vardır.Yani veliler (Allah dostları) Allaha yakın oldukları için nornal insandan daha değerli hakk ve halk katında kıymetlidir.İşte Osmanlı İmparatorluğu Hak dostlarına değer verdiğinden ve de devlet ricali ehlullahın dusaını aldığından bin yıla yakın bir süre ayakta kalmış, ne zamanki yönünü batıya çevirmiş Dini ve milli değerlerinden uzaklaşmaya başlamış işte o zaman çöküş ve yıkılış gerçekleşmişir.
Aziz Dosttum Allahın değer verdiğine değer vermek çok önemlidir.Allah kime değer vermiştir? Başta peygamberlerine, Veli Kullarına, yani takva ehline, Kitabi kerimine,Kısaca Yüce Yaradanın peygamberler vasıtasıyla göndermiş olduğu dosdoğru yoluna ve bu yolda yürüyenlere.ve yine kitabı keriminde bildirdiği kutsal yerlere.islama göre kutsal olan her şeye. Mademki bizler de müslümanız Allahın çizdiği çizgiyi aşmayalım ve onu emrettiği şekilde dosdoru olalım. Allahı seviyorsak Hiç şüphesiz herşeyden çok seviyoruz.Öyle ise onun sevdiğini sevelim onun değer verdiğine değer verelim.
Aziz Kardeşim sana şöyle bir misal daha vereyim. Bir adam düşünün ki Hazireti Süleyman (a.s) kadar zengin Mülk ve saltanat sahibi olsun eğer bu adamda iman yoksa inanın dağda yaşayan okuma yazma bilmeyen ama Allaha ve Resuluna inanan ve saygılı olan insan kadar değeri yoktur Allah c.c.yanında.Diğer bir deyişle Allah katında çoban dediğimiz o kişi; emrinde ordular olan ve dünya mülküne hükmeden bu imansız kişiden kıyaslanamaz ölçüde değerlidir.Hatta dünya ve içindeki hazinelerden daha kıymetlidir desek yalan söylemiş olmayız.Bir çoban Allah katında bu kadar değerli ise Allah dostlarının yani ona yakın(kurbiyet)olma şerefini elde etmiş bu muhterem kişilerin derecesini varın siz hesaplayın.
Altının kıymetini sarraf bilir diye ne güzel söylemiş atalaımız bu söz boşa denemiştir. İşte aziz kardeşim Bunu gibi İslamın kıymetini bilenler bilir.Başta peygamber varisleri olmak üzere İslamı iyi bilen her inançlı kişi Allah ve Rasulünün yolunu İnsanlara en güzel şekilde anlatmak zorundadır. Artık yeni nesillere kutsal değerlerimizi gerektiği gibi öğretip sevdirmemizin zamanı geldi de geçiyor bile. Eğer biraz daha geç kalır bunu yapmazsak milletimizin ve ülkemizin varlığı tehlikeye girer ve dönüşü olmayan bir noktaya geliriz.Bu hale düşmekten Allah yurdumuzu ve islam âlemini muhafaza buyursun. Aziz Dostum Görüyorsun çevremizde neler oluyor.Allah Azimüşan Müminler kardeştir buyurduğ halde insan bir mümin kardeşini ipe sapa gelmez bahanelerle, sudan sebeplerle öldürüyor.(1)Gasplar, cinayetler Dolandırıcılık ve daha neler neler bir müslümanda olmaması gereken haraketler ve tavırlar malesef bir müslüman ülkede normal sayılır oldu. Bu gidiş iyiye işaret değil bizim atalarımız böyle mi idi?
Söz buraya gelmiş iken geçmişte yaşanmış bir olayı aktararak yeni nesil ve eski nesil arasındaki farkı anlamaya çalışalım.Sözkonusu olay söyle gerçekleşiyor. Adamın birisi arazisini satıyor. parasını alıyor alan ise arazisini ekmek için tarlayı sürerken tarlada bir küp altın (para) buluyor.Bunu alıp tarlayı kendisine satan kişiye götürüyor ve Kardeşim bunu senin sattığın arazide buldum. Bu senin hakkın Çünkü geçmiş ataların tarafından konmuş olabilir ben senden tarlayı satın aldım altından çıkan senin bunu idade ediyorum diyor.Buna karşılık satıcı: Ben arazimi altındaki ve üstündekilerle birlikte sattım bu senin hakkın alamam diye itiraz edince iş Mahkemeye intikal ediyor.zamanın kadısı düşünüyor taşınıyor.Bir çözüme ulaşmaya çalışıyor. Davalıyı ve davacıyı tanıyor olacak ki aklına güzel bir fikir geliyor.Alıcıya senin oğlun var mı? diyor o da evet diyor. Satıcıya senin kızın var mı? diyor o da evet diyince; sizce de uyugun olursa bunları evlendirin bu dava böylece kapansın diyor.öyle de oluyor.işin espirisi bir yana.günümüzde olanlarla bu olayı kıyaslayacak olursak kul hakkına bu kadar önem veren kaç kişi bulabiliriz?.İşte Aziz kardeşim böyle bir toplum meydana getirebilmek önemli. Bu nasıl olur? derseniz Yine dini ve milli değerlerimize sahip çıkmakla derim.Ağaçlar köklerinden güç alarak göğe yükseldikleri gibi bizler de geçmişimizden bağı kesmeden ve onların tecrübelerinden ve ortaya koydukları eserlerden yaralanarak birşeyler yapmalıyız.
Her Şeyden önce Allah Dostlarını çok sevmeli, onları örnek kabul etmeli hayatımızı islama göre tanzim etmeliyiz. Veysel Karani Haziretlerini düşünün Kendisine peygamber efendimizi görmek nasip olmadı ama ona o kadar bağlık gösteriyor ve sevgi duyoyordu ki Efendimiz s.a.v onun kokusun aldı ondan haberdar oldu ve Veysel Karani hazretlerinin Ümmetinden birçok kişiye şefaat etme hakkını kezandığı müjdesini verdi ve ayrıca hırkasını hediye ederek onu onurlandırdı.(2) Yine Kıtmiri hatırlayalım O sadık köpek Allah dostlarından olan Ashabı Kefin peşinden gitmekle cennete girmeye hak kazandı sadece sadakatı, o Allah dostları ile birlikte olması buna sebep oldu. Aziz dostum Evliyanın anıldığı yere Rahmet iner zalimlerin anıldığı yere ise zulmet. Allah dostlarının ismin ezberlemek bile bizim ahirette kurtuluşumuza vesile olur onun için gençlerimize, gözümüzün nuru evlatlarımıza ne olur! Hakikat erlerini anlatalım onları örnek alsınlar. Günümüzde oldoğu gibi futbolcuları, Şarkıcıları vs.Örnek almasınlar O kücücük dimağları boş ve anlamsız şeylerle dolmasın. İnsanlığa yarar sağlayacak şeylerle meşgul olmaları hususunda onları yönlendirelim.Eğer böyle yapar, ailesini, milletini, İnsanları seven,bütün bunlardan daha önemlisi Yaradandan ötürü bütün yaratılmışlara değer veren bir nesil yetiştirirsek toplum olarak bizlerde rahat ederiz, devletimizde rahat eder.insanlık ta rahat eder. İdarecilerimiz mesailerini hayırlı işlere harcarlar ve âleme düzen, nizam, intizam gelir.Zaten islamın istediği de bu dur. Bunu bir görev addederek işe kendimizle başlayalım böyle yaparsak bu halka genişleyecek çevremize ve hatta dünyaya yansıyacak,yayılacaktır.Hayra niyet edelim hayırlı sonuçlar elde edelim inşallah. Allahın selamı üzerinize olsun.
___________________________________________________
1-İslama göre bir insanı öldürmek bütün insanlığı öldürmek gibidir.Bir insanı kurtarmak bütün insanlığı kurtarmak gibidir.
2-Efendimiz Ahirete intikal ettikten sonra. sahabe efendilerimizden bir gurup (bir rivayete göre Hz.Ömer ve Hz. Ali efendilerimiz) yemenin karin köyüne gidereek kendisini bulup emeneti teslim ettiler.Veysel Karani hz Peygamberimizin Hırkasını giyerek Ümmeti Muhammede dua ettiler Allah Onlardan razı olsun.
YORUMLAR
"Allah Azimüşan Müminler kardeştir buyurduğ halde insan bir mümin kardeşini ipe sapa gelmez bahanelerle, sudan sebeplerle öldürüyor.(1)Gasplar, cinayetler Dolandırıcılık ve daha neler neler bir müslümanda olmaması gereken haraketler ve tavırlar malesef bir müslüman ülkede normal sayılır oldu. Bu gidiş iyiye işaret değil bizim atalarımız böyle mi idi?"
Bu kısım çok önemliydi bence. Uzun zamandır bekliyorum sitedeki yazılarda böyle bir cümleyi. Nüfus cüzdanı üzerinde "Müslüman" yazıyor diye katillerle tüm inanan insanları bir tutan zihniyet için önemli bir cevap. Hayır işin aslı düşündüğünüz gibi değil, inançlı insan başka bir inananı gözünü kırpmadan öldüremez. Öldürüyorsa onun inancı sorgulanmalıdır sebebi ne olursa olsun demek gerek.
Hassaten teşekkür ediyorum, selam ve saygımla...