BİR SEÇİM ÖNCESİ
BİR SEÇİM ÖNCESİ
Malum bir seçim dönemi geçiriyoruz.
Şunun şurasında 20 gün kadar bir zaman kaldı. Önümüzdeki 5 yıla damgasını vuracak kadroların kimler olacağını hepimiz göreceğiz…
Ama oy kullanmadan önce sizlerle derlediğim birkaç güzel sözü paylaşmak istiyorum.
1-“Hükümetlerin yaptığı işler kötü olup da millet karşı çıkıp yönetimin başındakileri düşürmezse, suç ve hatalara katılmış olur. (Mustafa Kemal Atatürk)
2-“Size en az vaatte bulunanlara oy veriniz”. (Baruch Spinoza)
3-“Yolcu için yol, kurnaz politikacı için söz tükenmez”. (Alan Milne)
4-“Yalan geçici olarak, gerçek ise sürekli olarak kurtarıcıdır”. (Denis Diderot)
5-“Alkış isteyen ıslığa da katlanır”. (Ahmet Hamdi Tanpınar)
6-“En sıkıntıdaki mahlûklar, politikacı ile akvaryum balığıdır, herkesin gözü onların
Üzerindedir”.(levis carles)
7-“Üç türlü yalan vardır: Basit yalan, kuyruklu yalan, istatistik”. (Benjamin Disrafli)
8-“Verilen söz, unutulmaması gereken bir borçtur”. (İngiliz sözü)
9-“Yalan kadar insanı alçaltan bir şey yoktur”. (Anton Çehov)
10-“Politikacılar, dünyanın her yerinde aynıdır, nehir olmayan yerlerde köprü kuracaklarını bile vaat ederler”. (Leonid Kruşçev)
11-“Yalancı politikacılar hedefi vuracaklarına, önce desteksiz atış yapıp, sonra da yanlış vurdukları yeri hedef ilan ederler”. (Brillant)
12-“Her siyasi parti kendi yalanını yutarken ölür”. (John Arbuthvont)
Hepsi tabiî ki bu kadar değil, ama bunlarla yetinmeyenlere zaten fazlasına ne gerek var.
Burada hem seçmen için hem politikacılar için çıkaracağımız yüzlerce ders var tabi anlayana…