- 909 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
TEK SUÇLU ONLAR MI?
Tüm dünyanında bildiği gibi gelişmekte olan bi ülke olan türküye gerek sanayisi gerek Jeopolitik konumu olsun gerekse yaşadığı mevsimlerle tüm dünyaca sevilen bir ülke yanlız bu ülkenin gerek üç tarafının denizlerle kaplı olması gerekse boğazları nedeniyle tüm ülkelerin gözünü kamaştıran bir ülkedir..fakat türküye gelişiyormu sorusunu cevaplamak elbette zordur evet batı kesimleri gelişmiş olan bu ülkenin doğu bölgeleri ne durumda durumu iyimi kötümü iyiyse neden iyi kötüyse neden kötü bunu birbirimize sormamız lazım...her yıl doğu anadoluda binlerce çocuk erken yaşta evlenip boşanmak zorunda kalmış evlenmek istemeyen kızlar ise töre kurbanı olarak mezarlarda yerlerini almıştır...peki bu olaylarda sadece suç onların mı batıda yaşayan insanlarının suçu hiç mi yok ..tabiki yok diyecek olanlarınızda var evet tabiki suçumuz var diyecek olanlarınızda var ama şöle düşünün onların bilgiye aç olduğunu sakın unutmayalım tahini doğu anadoluya çıkan bir öğretmen neden oraya gitmek yerine oraya gitmekten kurtulmak için torpil arıyor oraya giden doktorlar neden görevini yapmamamak için bahanelerin ardına sığınıyor tabii bunların içinde istisnalarda var..onları biliçlemeden önce biz kendimiz biliçlenmeliyiz oraya okul açan devlet neden okulu açmadan öğretmen yollamıyo neden bu kadar gelişmiş bir ülkede avrupa birliği hevesine girmeyi hedeflemek yerine 60 70 kişiliik olan sınıflarımızın sayısı düşürtülmüyor.avrupaya sadece batıylanmı gideceğinizi sanıyosunuz unutmayınki doğu anadoluda türküyenin bir parçası ...ben napabilirm ki demeyin unutmayın sizin eğiteceğiniz bir öğrenci binlerce kişiye vesile olabilir ne demiş .hz ali efendmiz "bana bir harf öğretenin kölesi olurm " allahın aslanı olarak nitelendiren koskaca peygamber bunu diyerek ilimin önemini açıkça belirtiyor..doğuda insan yemiyorlar artık at gözlüğüyle bakmanın anlamı yok madem eğitimciyiz madem sağlıkçıyız amacımız batı olmasın hem batı hem doğu olsun...
YORUMLAR
öncelikle ALLAHIN selamı sizin üzerinize olsun yazıma eleştiri yapmanız gerçekten çok hoşuma gitti ben bu yazıyı gece esinlenerek yazdım malasef ki uyulması gereken bazı kurallara uymadan direk paylaştım hatamın farkınada vardım ama biraz gerç farkettim düzenleme var mı bilmiyorum bu sitede çünkü yeniyim....ALLAHIN ASLANI nitelendirilmesi doğruydu ama HZ ALİ kimi kişilere göre peygamber o yüzden bunu yazdım ama dediğiniz gibi dördüncü halifemiz aslında ....amacınız bundan sonra gerekirse bağcıyı dövmek olsun çünkü eleştirisiz bir yazın yazın değildir... selametle kalmanızı istiyorum allaha emanet olun...
Sevgili Mehmet'e Açık Mektup
Profil sayfanda 19 yaşında olduğunu ve eğitim için İstanbul'da bulunduğunu belirtmişsin.Ben Ankara'da yaşıyorum ve öğretmenim.
Yazının içtenliği,samimiliği çok hoşuma gitti.Sorgulamaların da güzeldi.Tebrik ederim.Belliki hassas bir yüreğe sahipsin,bir şairden de bu beklenir elbet.
İyi niyetimi anlatabildim sanırım.Bütün bunlardan sonra yazının bazı yönlerini tenkit etmek istiyorum müsaadenle.
1-Çok önemli imla hataları yapmışsın (türküye=Hem küçük harfle başlamışsın,hem de ülkemizin ismini sürekli yanlış yazmışsın.türküye değil Türkiye olmalıydı kardeşim.Diğerlerini sıralamaya gerek yok sanırım.)İmla konusunda çalışmalısın bence.Yazarın kullandığı dilin/alfabenin inceliklerini bilip ustaca kullanması, O'na kalıcılık getirir.
2-"... allahın aslanı olarak nitelendiren koskaca peygamber bunu..."Ben mi yanlış anladım sen mi farkında olmadan hata yaptın?Hz Ali 4.Halifedir,ama peygamber değildir.
3-Yukarıdaki gibi hatalar yapan bir yazarın yazdıklarının ciddiye alınmayacağını düşünüyorum.Bu da yazdığı doğrulara ihanet etmek gibi geliyor bana.
4-Acaba ülkemin Doğu kökenli(bu ifadeyi hiç sevmiyorum aslında)zenginlerinin,öğretmenlerinin,doktorlarının vs kaçı doğuda yaşıyor acaba?Keşke bununla ilgili bir istatistik olsa.Gerçekten merak ediyorum.
Amacım bağcıyı dövmek değildi.Mutlaka cevabını buradan veya özelden bekliyorum.
Muhabbetle kal Mehmet kardeşim.