MUCİZEVÎ ŞİFA KAYNAKLARI
Doğada ki bin bir çeşit bitki yüzyıllardır tedavi amaçlı kullanılmasına rağmen son zamanlarda önemi ve etkinliği anlaşılmaya başlanmıştır. Günümüz modern yaşam tarzının getirdiği stres, uykusuzluk, yoğun çalışma koşulları, yanlış beslenme gibi birçok etmen dengemizi altüst etmiştir. Bu gibi nedenlerden dolayı hastalık sayısı ve çeşidi artmıştır. İlerleyen tıp bile her derde deva olamazken gözler tamamlayıcı tedavilere çevrilmiştir. Çare doğada ve bitkilerde aranmaya başlanmış ve adı Alternatif Tıp olmuştur.
Alternatif Tıp deyince sadece bitkiler, ot çayları gelmemeli aklımıza. Tüm sebzeler, meyveler, bin bir çeşit baharat ve bitkiler bize verilmiş bir hediyedir. Olumlu etkilerinin kanıtlanmaya başlanmasıyla da daha fazla rağbet görür duruma gelmişlerdir. Herbalist doktorlar (lokman hekim) ortaya çıkmış, herbalism (bitki bilimi) hakkında bilgi vermeye başlamışlardır.
Bu güzel gelişmelerin ışığında dikkat edilmesi gereken birçok hususta vardır elbette. Önemli hastalıkların tedavisi mutlaka uzman hekimlerce yapılmalıdır. Bitkisel tedaviler ancak destekleyici, tamamlayıcı, esas tedaviye eşlik edicidir. Diğer önemli bir nokta ise bu şifa kaynaklarından gerçekten yararlanabilmek için az da olsa botanik bilgisine sahip olmak gerekir. Hangi bitkinin çiçeği, tohumu, yaprağı ya da kökü yararlıdır, ne zaman hangi ortamlardan toplanmalıdır, zehirli benzerleri var mıdır, tıpkı ilaçlarda ki gibi doz aşımı yani fazlası zararlı mıdır? Gibi birçok soru gelmelidir aklımıza. Örneğin her bitki birbiriyle karışmaz, etkisini fazlalaştırmak adına yapılan bu yanlış, yararlılığını yok edeceği gibi, birbirleriyle etkileşim içine girerek, zararlı hale bile getirebilir.
O halde bu doğal şifacılardan gerçek anlamda yararlanabilmek için toplanmasından kurutulmasına, saklanmasından kullanımına kadar pek çok hususa dikkat etmek, bilinçli ve yerinde kullanmak gerekir.
Yılanın bile kış uykusundan uyandığında gözlerini rezene bitkisine sürmesi tesadüf olamaz.Bu hem bir yaradılış mucizesi hem de bitkilerin gizemli dünyasına açılan küçük bir penceredir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.