SELAM OLSUN NEVRUZ'A !..
Türk Dünyası içinde yaşadığı kaos ve çalkantılar arasında yeni yılına giriyor. 21 mart’a düşen cemreyle Nevruz’a, bahar bayramına adım atıyoruz. Türk coğrafyasında üzüntü ve kederleri bir kenara iterek, coşku ile kutlanacak, her yer bayram, her yer bahar olacak! Börtü böcekler, kuşlar, çiçekler, ağaçlar, dağlar, ovalar ve Türk yürekler ’NEVRUZA SELAM’ diyecekler. Çocuklar yepyeni, cicili bicili, nakışlı elbiselerini giyecekler, ozanlar kopuzlarını kaptığı gibi sahnelerde coşacaklar. Binbir çeşit folklörümüz meydanlarda halay çekecek... Velhasıl; her şeye rağmen coşacağız şarkılarımızla, türkülerimizle... Toylar düzenlenecek, yağız atlarımız Tanrıdağları eteklerinde dört nala Nevruz müjdesini verecek Bilge Kağan’ıma, Bilge Tonyukuk’uma, Bumin, İlteriş Kağan’ıma...
Başbuğlar bir bir selamlanacak resmi geçitlerde...
Bayraklarımızın burçları arşa değecek! Binlerce yıllık töremiz can bulacak! Yer yüzü kıpır kıpır oalcak!..
Türkiye Türk’ü ile Kırgız’ı, Nogay’ı, Kazak’ı, Azeri’si, Uygur’u, Peçenek’i, Hun’u, Tatar’ı, Balkan Türk’ü, Kızılderili’si, Türkmen’i Yakut’u, Gökoğuz’u, Karaim Türk’ü bozkurtlu, hilalli kırmızılı mavili beyaz bayraklarla mesire yerlerinde, salonlarda gökkubbeyi çınlatacak haykırışlarla;
’HOŞ GELDİN NEVRUZ’ diyecekler...
Türk’e düşman köpekler havlayacak, saldıracak çoşkumuza. Dotlarımız el , omuz verecek dayanışmamıza...
Ocaklar yanacak, envai çeşit yemekler pişecek, çerezler dağılatacak!..
Söğüt ağaçlarına salıncaklar kurulacak, kızlarımız, kızanlarımız sallanacak BAHAR aşkına! Yepyeni sevdalar yeşerecek tazecik yüreklerde. Yarışmalar birbirini takip edecek, NEVRUZ yumurtaları tokuşturulacak!
Bizler yurt dışında, vatandan binlerce kilometre uzaklarda yaşamını idame ettiren şanlı Türkler olarak, NEVRUZ’u 20 Mart 2011 Pazar günü muhteşem bir organize ile kutluyoruz. Albayrağımızın gölgesinin altına serilecek gülücüklerimiz. Papatyalar gibi renbgarenk olacak salonlarımız!..
Türk’e sahip çıkan Ülküdaşlarımın gül yürekleri sayesinde gurbet ellerde yaşatılan NEVRUZ geleneğimiz bizim onurumuz, gururumuz.
Hollanda Azerbaycan Türk Kültür Derneğinin öncülüğünde ve yiğit başkanı İlhan Aşkın’ın girişimleri ile Türk Dünyası bir araya gelerek NEVRUZ kutlanacak salonda. Sanatçılarımızın ve Folklörcülerimizin iştirak edeceği kutlama, muhteşem olacak. Türk Yürekler Hollanda’nın Lahey kentinde hasretle ’NEVRUZ’ diye atacak! Gurbet ellerde doğup büyüyen evlatlar Türklük aşısı ile aşılandırılacak bu kutlu günde. Türk olmanın gurur ve şurunun lezzeti tadılacak yarın...
Hollanda’da yaşayan bütün Türkleri NEVRUZ ŞENLİKLERİNDE görmek bize güç verecek! Çocuklarınızı, akrabalarınızı, Hollandalı dostlarınızı beraberinizde getirin! Getirin ki; Türk’ün o muhteşem sevincine, birlikteliğine herkes şahit olsun! Yer gök TÜRK diye inlesin, çınlasın!..
Binlerce yıllık NEVRUZUMUZU başkaları kendilerine mal etmelerine aldırmadan, morallerinizi bozmadan Türk olmanın vakurluğunda başınız dik, göğsünüz kabarık, yüreğiniz engin olsun!
Ey şanlı Türk! Ey şanlı devlet! Yeni yılını Tanrı bereketlendirsin, bahtını açık etsin!..
TÜRK’ÜN BAHAR BAYRAMI NEVRUZ KUTLU OLSUN!
Nice huzurlu, neşeli NEVRUZLARA!..
Uzaklardan selam ve sevgiler Türk Dünyasının asil yüreklerine!..
Zafer Direniş
...
19 Mart 2011 Cumartesi Lahey
YORUMLAR
Sevgili can yoldaşım,
Baharı müjdeleyen NEVRUZ Bahar bayramı Türk alemine kutlu olsun.İzleme fırsatım oldu netten canlı yayınlandı Lahey deki kutlamalarınız coşku içindeydi insanlarımız çoluk çocuk nasılda yüzleri gülüyor mutluluktan uçuşuyorlardı adeta. Envai çeşit yemeklerin, yiyeceklerin sergilendiği bu muhteşem toplantıyı , organizeyi yapanlara hepinize bin can ile teşekkür etmek bir borçtur.Keşke her günümüz bahar sevincinde olsa kardeşçe elele yaşayabilsek şu fani dünyada,biz masum insanları alet etmeseler dünya çıkarlarına,bırakın yaşayalım bırakın nefes alalım zaten alacağınız canları Rabbim günü saati gelince alacak ne istersiniz insanlıktan.Duymamazlıktan gelenler duysun artık savaşları istemeyen insanca yaşamak isteyen insanların sesini.
Sevgili can yoldaşım bu güzel yazını okuduktan ve o coşkulu kutlamaları gördükten sonra içimde isyanlar, sitemler kabardı yaşanması gereken dünyayı bizlere zindan zehir edenleri Allahıma havale ediyorum.Tebriklerim Tanrıdağları büyüklüğünde tekrar bahar bayramın kutlu umutlu olsun.İyi ki varsın.
Sevgilerimin en derini ile
Bahar