- 1034 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Çınaraltı'nda Çini Sohbeti
Kalender ve Kalantor Beyler
Vaktiyle İsanbul’un meşhur Çınaraltı sohbetleri olurdu. Kalender Bey bu sohbetlerin demirbaşı idi. Kalantor Bey ise seyrek gelmesine rağmen, her defasında azamî istifadeyi kapan bir beyefendi idi.
Bir gün yine bir araya gelirler. Selam ve ikram faslından sonra Kalantor Bey atılır:
- Azizim Kalender Bey, son günlerde aklıma takılan bir mefhumu size sormaya karar verdim, umarım ricamı kırmazsınız.
- bildiğim birşeyse niye saklayayım Kalantor Bey, buyrun!
-Biliyorsunuz ki, namaz vakti nerde deng gelirse, orada eda etmekdeyim. Arada bir yolum Sultanahmed Camii’ne de düşer. Bu mübarek mabedin içi de dışı da bir harika. Aksini iddia etmek akla eziyetdir. Ama bu camiyi gezen ecnebileri anlayamıyorum. İçerideki çiniler, güzel mi güzel, ama bu alakanın arkasında ne yatıyor acaba? Bir gün bakıyorum, bir rehber yabancı dilde turistlere onlarca dakika süresince çinileri anlatıyor, bir turist serçe parmağı ile temas ederken, diğerine not tutturuyor. Biri resim çekiyor. Hele bir de bu izahat konuşmalarının bitimi yok mu, o anda da çokları iç çekiyor. Acaba bu çinilerde gizli bir hikmet mi var?
- Beyefendi, biliyorsunuz ki benim tek sermayem aklımdır. Eğer vereceğim cevabı anlamayacaksanız, ziyan etmek niyetinde değilim. Müsaade ederseniz benim açıklamamı anlayıp anlamayacağınızı sınamak isterim.
- Hay hay, buyrunm Kalender Bey!
- Siz hiç gürül gürül akan bir çeşme başında susuzluk çekdiniz mi?
- Efendim, biliyorsunuz ki, ben tüccarım. Bırakın çeşmebaşını, çölde bile olsak, suyu bulup getirmek bizim mesleğin icabıdır.
- hiç bir sabah erkenden kalkıp, güneşin doğuşunu seyr ettiniz mi?
- Güneşin doğuşunu ancak iş seyahatlerimde tesadüfen otobüsün içinden görmüşümdür. Özel bir gayretim olmadı.
- Peki hiç aşık oldunuz mu?
- Talebelikde derslerdi, imtihandı, askerlikden sonra meslekdi, paraydı derken, aşka vakit ayıramadım. Ara bir zamanda evlenip aile reisi de oldum ama, aşık olup olmadığımı halen bilmiyorum.
- Üzgünüm Kalantor Bey, bu çinilerin sırrını anlatsam da, anlayamayacaksınız! Bir çay daha alır mıydınız?..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.