- 1317 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
NE GELİRSE DİLDEN GELİR NE GİDERSE DİLDEN GİDER
Söz ola kese savaşı
Söz ola kestire başı
Söz ola ağulu aşı
Yağ ile bal ede bir söz
Yunus Emre
Ne de güzel söylemiş şair. Söz söylemek bir sanattır.Bu sözler ki şeytana bile küahını ters giydirebilir.Düşmanın elindeki silahını cebine koymasını sağlar,savaşları bititirir.Zehirli yemekleri bile tatlılaştırabilir şairin dediği gibi.İnsanı hayal bile edemiyeceği mevkilere yükseltir.Sözler ama yerinde, zamanında karşıdakini kırmadan doğru olarak söylenen sözler.
Ne yazık ki insanlar ağızlarından çıkan sözlerle kalp kırmada savaşırken kalp kazanmada sınıfta kalıyorlar.Bin düşünüp bir söyleme lafı tarihte kaldı sanki.Bıçak yarası geçiyor ama dil yarası geçmiyor.Zamanın geçmesine inat söylenen acı sözler zihninizden silinemiyor bir türlü.Büyük halk şairimiz Karacaoğlan ın dediği gibi ’El iki söylerse sen birin söyle /Elinden geldikçe sen iyilik eyle...’Çok şey söylemen gerekmez.Bir tek söz söyle ve o sözle bir çok şey anlat.Unutma ki etrafındaki insanlar seni ağzından çıkan sözlere göre değerlendirecek ve sana notlar verecek zihinlerinin bir tarafında.Unutma ki o sözler seni göğün en yüksek katına da çıkarabilir yerin dibine de sokabilir.Öyle bir söz söyle ki içinde bulunduğun cehennem ortamı cennet bahçesine dönüşsün.Çiçekler,dağlar,bülbüller dile gelsin o güzel sözlerinizle.Sana söylenen kötü bir söze hemen karşılık mı vermek istiyorsun.Hayır burda dur ve biraz düşün.Unutma ki öfkeyle kalkan zararla oturur.Öyle bir söz söyle ki karşındaki bu söz karşısında yaptığından utansın ve senden af dileyecek hale gelsin.Ancak böyle düzeltebiliriz bu cehennem alemini.
Ağzımından çıkan sözlere dikkat edelim.Kendimizi karşımızdaki kişinin yerine koymasını bilirsek bu fani alemi cennete dönüştürebiliriz yaşarken .Yeter ki dilimize söz geçirelim.Birisi bize ağzından çıkanı kulağın duyuyor mu demesin.Ancak bu şekilde bütün kapıları açabiliriz.Bu kapıları açmanın yolu da ’Ne gelirse dilden gelir ne giderse dilden gider ’ anahtarını yanında taşımak...
YORUMLAR
Çok duyarlı ve güzel bir yazı.
((( Gevezenin biri, konuşma sanatını öğrenmek için Sokrates'in okuluna kaydolmak ister.Fakat Sokrat diğer okullara göre iki kat para isteyince adam itiraz etmeye başlar.Sokrat adamın sözünü keserek şöyle der:
" Sana bir değil iki şey öğreteceğim.Birincisi konuşmayı ikincisi susmayı!Bu yüzden iki kat para istiyorum.)))
Konuşmak kadar susmayı bilmekte çok önemli değil mi?
Tebrikler ve selamlar
incidal tarafından 3/18/2011 2:44:48 PM zamanında düzenlenmiştir.
incidal tarafından 3/18/2011 2:45:24 PM zamanında düzenlenmiştir.