Son
"Oğlum uhu içerdi.." dedi kadın.
Güldüm.
Kırtasiyeci mi? diye düşündüm önce.
Sonra başladı anlatmaya...
"Benim altı çocuğum var.Dört kız iki erkek.
Ortanca çocuk sokaktan eve gelmez. Baba sözü dinlemez.
Hoş baba da hasta,bir işte en fazla bir bilemedin iki ay çalışır.Hastalığı anlaşılınca kapı önüne koyarlar.
Bazen pazarlarda çalışır,bazen inşaatlarda.Kazandığının çoğu ilaçlara gider.
Hasan ortanca oğlum.Sokaklarda sürter dururdu.
Polisler kapıya gelir "Oğlun talebelerin cep telefonlarını çalmış,oğlun bıçakla tehdit etmiş" derlerdi.
Bir zaman karakollarda yattı kalktı.
Alıştık biz.
Bazen eve gelir benden para isterdi.
Yok nedir bilmez.Uhu içerdi ya o sarhoş ederdi oğlumu.Kendini bilmezdi bana vurudu.
Bir keresinde para yok dedim diye sırtıma vurdu.
İki üç gün yattığım yerden kalkamadım.
Bir gün parkta o zıkkım içtikleri arkadaşlarıyla otururken bir genç sakallı adam gelmiş.
Yanlarından geçerken "Selamün Aleyküm" demiş.
Bunlar öylece bakmışlar arkasından.
Sakallı genç adam her geçişte selam verirmiş Hasanıma.
Bir gün eve geldi, bana " Şu sakallıya iyi bi dayak çekicez,innadına selam veriyor bize" demiş.
O gün yine parktaki banklarda otururken Hasanımla uhucu arkadaşları sakallı adam elinde bir poşetle gelmiş.
"Selamün Aleyküm gençler" demiş.
"Aç olduğunuzu düşündüm,size ekmek arası döner ve ayran aldım,buyurun" demiş.
Çocuklar aç tabii,ekmekleri kapmışlar yutmuşlar adeta.
Ayranları da içince "Aleykümselam abi" demişler.Sakallı adam gülmüş.
Sonraki günlerde adam bu çocuklara giyecek getirmiş.
Ara sıra da yine oradan geçerken ekmek arası alıp yediriyormuş çocukları.
Hasanım bir gün eve geldiğinde dedi ki "Ana o sakallı var ya, çok iyi bi adam valla.Bize yemek alıyor.Aha şu montu da o verdi,hele bak yesyeni"
Hasanım o sakallıyı dövmekten vazgeçmiş.
Sakallı adamı çok sevmiş.
Adam onlarla oturup sohbet etmeye başlamış.
Sonra Hasanım bir gün eve geldi...
O sırtıma vuran,beni üç gün yatağa mahküm eden evladım elime sarıldı öptü..öptü..
"Anacığım "dedi "Hakkını helal et. Ben çok yanlış yaptım.Allah’a tövbe ettim,inşallah affeder.Ama önce senin affetmen gerekiyor." dedi.
Önce korktum.
Yüzüne baktım.
Oğlumun yüzündeki o siyahlık gitmiş,yüzü aklanmıştı.
Güzelleşmişti evladım.
O sırada ezan okundu.öğleydi herhal.
Oğlum abdest aldı...seccadeyi istedi.
Ben hayretlerle onu seyrediyordum.
Namaz mı kılacak acaba ? diye soruyordum kendime.
He ya namaz kıldı oğlum.
O kadar güzel kıldı ki hem.
Ellerini açtı dua etti.
" Amin" dedi.
Bana sarıldı.Elimi öptü tekrar. Elini cebine attı,çıkardığı paraları elime bıraktı.
Eyvah! dedim.
Yine hırsızlık mı yapmış?
Yine başını belaya mı sokmuş?
Gözlerieme baktı.Endişeli bakışlarımı görünce boynuma sarılıp "Yok anacığım ..ben çalışıyorum.O sakallı ağabey bana iş buldu" dedi.
Başladım ağlamaya.
O da ağlıyordu.
He ya Hasanım da ağlıyordu. Büyüdükten sonra ilk defa ağladığına şahit oldum oğlumun.
Sonra babası vefat etti.
Ona Kur’an okudu kaç gece.
Arkadaşları da okudu.
Sonra Hasanım bir kız sevdi.
Kızı istemeye o sakallı ağabeyi de geldi.
Kızın babası "Hasan’ı tanırız.Temiz,dürüsttür. Namazlıdır.Ondan iyisini mı bulacaz? Verdim gitti." dedi.
He oğul benim Hasanım için dedi "temiz,dürüst,Namazlı" dedi.
Düğün yaptı arkadaşları...
Güzel oldu düğünü.Çok güzel oldu.
Hasanıma koyu kahverengi takım elbise de çok yakışmıştı .
Gelinim de çok güzeldi.
İşte böyle oğul.
Hasanımın şimdi iki oğlu var.
Biri ilkokul üç’e gidiyor.
Diğeri daha iki yaşında.
İşte o sakallı adam..Allah onu cennetine atsın.Ne deyim başka oğul.
O sakallı senin neyin olurdu oğul?
Neden ağladın oğul?
YORUMLAR
Son başlığı yanlış sanki; yine yeniden başlamak olmalı belki, güzel yaşamış güzele taşımş etrafınıda insanlarıda. İçine işlemiş değiştirebilmiş kötüyü ne muazzam bir lutuf ne güzel ahlak, rabbim bizleride böyle ahlaklandırsın rahmeti merhameti onunla olsun... saygılar...
erolabi
Aslında başlangıç olmalı değil mi?
yeni hayata atılan ilk adım...
ilk kapı...
Değerli kardeşim şükranlarımı sunar hayırlı uzun ömürler dilerim..
Selam ve dua ile..
Dünya hayatı sona eren yakınımız Allah'ın beğendiği ahlakla yaşıyor idiyse, ardından üzülmez, en güzel yere gideceğini umut ederiz. Ölüm boyut değiştirme ve hayatı boyunca, nefsini hastalıklardan kurtarmaya çalışmış samimi insan için korkulacak bir olay değil. “Sana nasihat edici olarak ölüm yeter” buyurur peygamberimiz. Bize nasihat edici olarak ölüm yetsin inşaALLAH.
erolabi
KARDEŞİMİN ÜMMETİ SELAMLAYARAK GİDİŞİ HEPİMİZİ TERBİYE EDİCİ OLDU...
AKRABALARIMIZIN ÇOCUKLARI HAYATLARINI DEĞİŞTİRDİLER...
BİZ DE...
SELAM VE DUA İLE..
Kardeşim dediğimiz bir insan. Zannederiz ki herşeyini biliriz. Her hayatını biliriz. Bilmeyiz. Tevazu sahibi insanlar, yaptıkları iyilikleri ortaya sermezler. Gerçek Müslüman dediğimiz insanlar, bilirler ki ibadet te iyilik de kimselere göstermeden yapılmalı. Daha çok şey duyacağınıza inanıyorum, bilmediğiniz. Her duyuşunuzda bir başka büyüyecek kardeşiniz gözünüzde. Ruhu şad olsun. Mutlu bir ailesiniz, böyle bir insanı yaşama ayrıcalığına ulaştığınız için...
Saygılar.
Eser Akpınar tarafından 3/17/2011 8:18:13 PM zamanında düzenlenmiştir.
erolabi
AYNEN DEDİĞİNİZ GİBİ OLUYOR...
HAYRET VE MERAKIM ARTTI...
DEĞERLİ YORUMUNUZA TEŞEKKÜR EDER HAYIRLI SAĞLIKLI UZUN ÖMÜRLER DİLERİM.
SELAM VE DUA İLE..
Hayırla yad edilmek, hayırlı insan, iyi bir müslüman olmak!
Ne mutlu kardeşinize ki, güzel ahlakıyla nice gençleri topluma kazandırıp, hayırlı birer evlat olmalarına yardımcı olmuş.
Yaptığı iyilikler yoldaşı , mekanı cennet olsun.
Rabbim sizlere de sabır ihsan eylesin, dualarla anın kardeşinizi, selam ve saygılar.
Mekanı Cennet olsun.Rabbim sayılarını arttırsın...,
ellerinden öperim..
erolabi
Sevgi ve saygılarımla kardeşim.
Ne mutlu size ki böyle bir kardeşe sahip olmuşsunuz. Sanırım rahmetli kardeşinizin bir anısıydı okuduklarım.
Bir insanın hayatını kurtarmak, ona doğru yolu gösterebilmek ne güzel. O yüzden, sakın kardeşiniz için gözyaşı dökmeyin. Eminim şimdi kardeşinizin durumu bizlerden kat kat güzel...Mekânı cennet olur inşallah...
Allah hepimizi doğru yoldan ayırmasın. Ruhumuz hep huzurlu olsun.
Sevgi ve saygıyla...
erolabi
Merhamet ve sadakat ehli bir insandı...
Çok espritüel ve muhabbet ehliydi..
Allah bütün gidenlerimize rahmet eylesin...
Merhametiyle muamele etsin.
değerli yorumunuza şükranlarımı arz eder hayırlı ömür dilerim aziz kardeş.
unutulmamak.......yadedilmek.....arkandan fatiha okumak...iyi biriydi denmek.....bundan daha güzel ne olabilirki....bizde tanıdık can kardeşini....mekanı cennet olsun....sevgiler
erolabi
O kadar muhteşem bir arkadaş ordusu var ki kardeşimin...
Ben nerde yanlış yapmışım diyorum...
Çok teşekkür eder saygılar sunarım..
erolabi
Saygıdeğer çilekeş anne...
Sağlıklı hayırlı ve saadet dolu vakitler dileklerimle değerli kardeş..
Allah herkesi iyilerle karşılaştırsın. İyilik ırmağından kötülük akmaz ki hiç bir zaman. Bir kişinin bile yolunu açmış ve yüreğine sevgi yükleyebilmişse o kişinin yattığı yer cennet olsun. Duygulanarak okudum. Tebrik ederim. Saygılarımı sunuyorum.
erolabi
Değerli yorumunuza ve pak temennilerinize ayrıca şükranlarımı sunar hayırlı günler dilerim.