- 842 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SANATÇILARIMIZA.
SANATÇILARIMIZA…
Dünyada ve ülkemizde sanata ve sanatçıya değer verenler her zaman baş tacı edilirler. Kim bir resmi, siyah kalemle yapabilir… Ressam tuvale yağlı boya uyumlarını nasıl işlerse, o resim artık onun eseridir. Şiiri aşkı, stresi, olayları yaşayanlar, bir de Allah vergisi ilham gelince defterini hemen açıp yazar… Bu kabiliyettir.
Sanayide çok insan tanırım karosercilik meslek dalında ressam gibi tabloyu kamyon kasasına çizer. Okulu yok, ustası vardır.
Çömlekçilik ayrı, seramik ve el sanatları ayrıdır. Ustaların verdiği ile yapılan el sanatlarımız ve sanatçılarımızın sorunları inanın kısa makalemize sığmaz.
Üniversitelerimizin Güzel Sanatlar Fakülteleri, bunun için alan eğitimleri vermektedirler. Meslek Yüksek Okulları bu nedenlerle desteklenmelidir.
Kadro için yeterli puanı olmasına rağmen, YÖK’ten kadro bekleyen çocuklarımız, sanatlarını unutunca mı istihdam edileceklerdir? Bina var, kadro neden verilmez? Sözleşmeli de mi alınamaz bu tahsil yapan çocuklar? Kimlere demedik ki… Avanos Meslek Lisesi’nde seramik ve sorunları dinledim. Teşvikler bizlere göre çok az olduğu için bölüm kapatılmıştır. Nevşehir Kız Meslek Lisesi’nde çok öğrenci, zamanında yetiştirilmiş ama ilgilenilmediğinden milyarlık fırınlar heba olup gitmiş! Şimdi meslek alanında yetişenler nerede bileniniz var mı?
Yazılı sorumuza gelen cevap da bilgi edinme kanununa göre süresi geçmiş yazıyla cevap veriyorsunuz! İlgili bakanlıktan resmi yazılarımıza, Genel Merkez’imize yazdığımız maillerimize de ilgi duyan görevlilerimiz yok... Seçim yaklaştı belki duyarlar…
Yazı yazmak ayrı bir sanat, ozanlık ayrı bir sanat, şairlik daha da ayrı bir inceliktir.
Kültür bakanlığımızın telif hakları masasına gelen şikâyetler inanın çokmuş, yasal yoldan yakalayıp, hukuka teslim edenlerimizi takdir ediyoruz.
Lakin şairimiz bir emek vermiş, göz nuru dökmüş, güzel bir şiir yazmış. O’na sahip çıkılmıyor, her nedense kopyalayıp bazı yerlerde değişiklik yaparak, sanki yeni bir şiir yazmış gibi ortaya çıkanlar, daha fazla rağbet görüyor, sanatçı olarak lanse ediliyorlar… Bu tür kişilere sahip çıkanlara da seslenmek istiyoruz… Bir intihal suçu işleyip, bir şairimize ait olan şiiri kendince rötuşlarla allayıp pullayıp, güzel bir şiir yazdım diyerek sunan birisine neden? Destek vermektesiniz. Kul hakkı nedir? İspatlasın demek etik midir? İnternet medyasında bilişim suçlarında olan o kadar çok ihlaller var ki… Tamamını yazmak mümkün değildir…
Şairimiz300 kıtalık şiir yazmış, ilimizi şiir dinletilerinde İLESAM’ın türlü etkinliklerinde temsil etmiş, Türkiye genelinde düzenlenen şiir yarışmasında Erzincan şiiriyle1.ödülü almış şairimizi kimler, niye desteklemiyorlar, anlayamıyoruz…25 şarkı,5 türküsü olan yakın dostumuz, okul arkadaşım bu şair-yazarımıza, Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığımızın yetkilileri neden duyarsız kalıyor? İnanın üzülüyoruz.
Bestekârı, davet edilip, O’nun eserlerinden oluşan bir konser düzenlemek, kendisine onur verir, İlimizi de daha iyi tanıtmamıza vesile olmaz mı? Sanata ve sanatçıya verilen değer bu mu olmalıdır?
Ressam arkadaşlarımızın bazıları kendi tablosunu eskiden değerinde satardı, şimdi belde belediyesinde kiraladığı odada ekmek parası kazanmak mücadelesi veriyor.
Rahmetli olan Servet Göncü hocanın, eserleri nerde? Ekmek yapan, pekmez kaynatan, tarlada çalışan kişileri canlı olarak yağlı boya ile işleyen öğrencileri de, inanın emekli maaşına talim ediyorlar ve hayatta sahipsizler...
Seramik sanatına önem veren iller fabrika açıp işsizliğe çareyi üretimlerle teşvik ederken, bir turistik tesislere malzeme satan iş yerinde, harika bir el sanatları uyumunu işlemiş Kütahya’dan ilimize gelen üreticinin sorunlarını dinledim. Çileli hayatını yazsanız roman olur…
Peribacası imalatı yapan bir arkadaşım tesisini kapattı destek olan bulunmadığı için…
Sanat ve sanatçılara destek olmak çok önemlidir bana göre. Bazı Belediyelerimiz çok sahip çıkıyorlar, kurslar düzenleyip, kermeslerle tanıtımlarını yapıyorlar. Ama bize göre bakanlıklarımız ve sanata-sanatçıya duyarlı zenginlerimiz daha çok destek vermelidirler… Ne dersiniz?
İşsizlik önleyen projeleri bekleyip kırılan sanatçılarımız var. Ucuz etin suyu kara olur derler ya doğru, yan sanayi ürünü alıyor, sonrada pişman oluyor. Çin işi ürünler piyasada. Büyük marketlerde bile var. Ne dersiniz haksız mıyız?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.