Siz kimin mücahidisiniz? Yada sizin kutsalınız ne ?
Mücahit: Kutsal ülküler uğruna savaşan (TDK)
Saff-11-Allah’a ve Resulüne inanır, mallarıyla canlarıyla Allah yolunda savaşırsınız. Eğer bilirseniz bu sizin için en iyi yoldur.
Şimdilerde “mücahit” kavramının içi boşaltılmış bir vaziyette,
Bazen, bir köşe yazarının kalemi,
Bazen, kürsüde bir hocanın vaazı,
Bazen Beyazıd Camii önünde bir slogan,
Bazen ,altı şişhane bir genç kızın başında türban,başta sarık,sırtta cübbe,elde tespih….
Bazen ,bilgisayar başında yapılan klavye mücahitliği…….
Hangi kutsal için mücadele ediliyor.Veya hangi kutsal ülküler için kalem kuşanılıyor,kelam ediliyor,klavye parmaklanıyor.Kutsalımız ne…?
Kutsalımız MENFAATİMİZDİR…
Tarihten günümüze kadar,neler için savaşılmış,doğru bir ifade ile neler ile mücadele edilmiştir.Resulullahın vefatından sonra baş gösteren olayları tarihin kalın harfler ile yazdığını elbette okumuşsunuzdur.Ali ve Muaviye’nin mücadelesi ne adınadır. Ali halife iken Muaviye’nin halifelik ilanı ne ifade etmektedir . Bırakın mazlum bir inançsızı öldürmeyi,inanan ve Allah için mücadele eden birinin canına kastetmek ne adına yapılmıştır.Allah beyanında
Maide-32-Bundan dolayı İsrailoğullarına (Kitap’ta) şunu yazdık: “Kim, bir insanı, bir can karşılığı veya yeryüzünde bir bozgunculuk çıkarmak karşılığı olmaksızın öldürürse, o sanki bütün insanları öldürmüştür. Her kim de birini (hayatını kurtararak) yaşatırsa, sanki bütün insanları yaşatmıştır. Andolsun ki, onlara resûllerimiz apaçık deliller (mucize ve âyetler) getirdiler. Ama onlardan birçoğu bundan sonra da (hâlâ) yeryüzünde aşırı gitmektedir
Buna şu tarzda yaklaşmak hangi vicdana sığar.”Onları eleştirmek kimin haddine” Hayır amaç onları eleştirmek değil demiyorum. Eleştiriyorum . Bunun adı koltuk ve saltanat kavgasından başka bir şey değildir.Emevi ve Abbasi saltanatında kendine meşruiyet kazandırmak için ne kadar ilim ehlinin hayatına ve istikbaline kıyıldığı mı önemli? Yoksa onların İslam için yaptıkları mı?Kaldı ki; Allah kendi dinini kendisi koruyacağını bildirmemiş mi? Allah yüce beyanında
Hicr/9. Muhakkak ki o zikri (Kur’an’ı) biz indirdik biz; şüphesiz onun koruyucusu da ancak biziz.
Buyururken nasıl olurda zalim olanı din koruyucusu olarak bildirebiliriz.Dikkat edin!! Sadece Allah c.c. hatadan münezzehtir.Bir başka varlık değil.Asırlar boyu,kutsal saydığımız; atalarımız ve kutsiyet atfettiğimiz birileri mutlaka olmuştur ve dahi olacaktır.İnsan ancak menfaatleri için yaşar.Bu menfaat duygusu ister müspet ve isterse menfi olsun fark etmez .İnsanız ve hata insan içindir.Değil mi ki; Adem Allah c.c. görmesine,onunla konuşmasına ,cennet ve cehennemi bilmesine,azabı ve mükafatı bilmesine rağmen hataya düştü de Allah’a asi oldu.
Araf-20-Derken şeytan, kendilerine örtülmüş olan ayıp yerlerini açmak için ikisine de vesvese verdi ve: «Rabbiniz size bu ağacı yalnızca birer melek olmamanız yahut ölümsüzlüğe kavuşmamanız için yasak etti.» dedi.
Ancak Adem af dilenerek kıymet buldu….Şeytan ise isyandan dönmediğinden zelil…..
Bakara-37-Derken, Âdem, Rabbinden birtakım kelimeler aldı, (onlarla amel edip Rabb’ine yalvardı. O da) bunun üzerine tövbesini kabul etti. Şüphesiz O, tövbeleri çok kabul edendir, çok bağışlayandır.
Menfaatlerini ilahlaştıran toplum,aynen cahiliye dönemindeki gibi hareket etmektedir.Mücadele ne adınadır.
Geçmişte ne olduysa mutlaka hesabı veriliyordur.Ancak günümüze baktığımızda,geçmişten ders almayan bizler.Aynı hata ve menfaatperestliği devam ettiriyoruz.
Dün gelenekleri için diri diri kızlarını gömen şirk toplumu vardı.Bugün kızlarını ve kadınlarını gelenek ve görenekleri için öldüren birileri…
Tekvir-8- ve diri diri gömülen kız çocuklarına sorulduğunda
Dün atalarının dinine bağlı müşriklerin, ataları ve putlarına Allah’a yaklaşmak için aracı kılma vardı.Bugün ölmüş veya yaşayan ve kendilerinin tayin ettiği Allah “dostlarından” !! medet uman birileri….
Zümer-3- İyi bil ki Allahındır ancak halîs din, onun berisinden bir takım veliylere tutunanlar da şöyle demektedirler: biz onlara ıbadet etmiyoruz, ancak bizi Allaha yakın yaklaştırsınlar diye, şübhe yok ki Allah onların aralarında ıhtilâf edip durdukları şeyde hukmünü verecek, her halde yalancı, nankör olan kimseyi Allah doğru yola çıkarmaz
Ahkaf-5-Allah’ı bırakıp onlara ne şimdi, ne de Kıyamet Günü cevap veremeyecek olan ve kendilerine yalvarıldığının bile farkında olmayanlara yalvarıp yakarandan daha sapık kim olabilir?
Dün malı biriktiren Karun’lar Allahtan uyarı alırken.Bugün bu uyarının kendileri ile ilgili olmadığını düşünen ve malı biriktirdikçe biriktiren birileri…
Kasas-78-Karun: «Bu servet, ancak bende mevcut bir bilgi sayesinde bana verildi» dedi. O bilmiyor mu ki, kendisinden daha güçlü ve ondan daha çok cemaati bulunan nice kimseleri Allah helâk etmişti. Suçlulardan günahları sorulmaz. Çünkü Allah onları bilir.
Dün atalarının dinine uyanlar Allah tarafından uyarılıp cezalandırılırken ,bugün hala aynı kafada olan birileri….
Lokman-21-Onlara: «Allah’ın indirdiğine uyun!» denildiği zaman: «Hayır biz atalarımızı neyin üzerinde bulduksa onun ardınca gideriz.» diyorlar. Ya şeytan onları kızgın alevli ateşin azabına çağırıyor idiyse de mi?
Dün kendilerinin cennetlik olduğunu iddia edenlere Allah’ın cevabını duymuşken,bugün aynı ahvalde olan kolaycı birileri…..
Bakara-111-Bir de; “Yahudi ve Hıristiyanlardan başkası Cennet’e girmeyecek” dediler. Bu, onların kuruntuları! De ki: “Eğer doğru söyleyenler iseniz (iddianızı ispat edecek) delilinizi getirin.”
Bakara-214-Yoksa siz, sizden öncekilerin başına gelenler, sizin de başınıza gelmeden cennete gireceğinizi mi sandınız? Peygamber ve onunla beraber mü’minler, “Allah’ın yardımı ne zaman?” diyecek kadar darlığa ve zorluğa uğramışlar ve sarsılmışlardı. İyi bilin ki, Allah’ın yardımı pek yakındır.
Dün Allah için yurtlarını terk edenlere müjde,bugün ise okyanus ötelerinde müşriklerin kucağına mücrim muhacir olan ve Allah rızası için mazluma şefkat taşıyanlar ile birlikte olmak bir yana MÜŞRİKLERİN RIZASI ALINMADAN GİDİLMEMELİ İDİ diyebilen birileri….
Ali-İmran-195-Rableri, onlara şu karşılığı verdi: “Ben, erkek olsun, kadın olsun, sizden hiçbir çalışanın amelini zayi etmeyeceğim. Sizler birbirinizdensiniz. Hicret edenler, yurtlarından çıkarılanlar, yolumda eziyet görenler, savaşanlar ve öldürülenlerin de andolsun, günahlarını elbette örteceğim. Allah katından bir mükâfat olmak üzere, onları içinden ırmaklar akan cennetlere koyacağım. Mükâfatın en güzeli Allah katındadır.”
Nisa-72-Şüphesiz, aranızda öyle kimseler var ki, (onların her biri savaşa gitme konusunda) hakikaten pek ağır davranır. Eğer başınıza bir musibet gelirse, “Allah, bana lütfetti de onlarla beraber bulunmadım” der.
Bakara -218-şübhesiz iman ederler ve Allah yolunda muhacir olub da mücahede edenler muhakkak bunlar Allahın rahmetini umarlar, Allah gafur, rahîmdir
Dün Allah tolunda mücadele edip onun rızası için vesile arayan,bugün ise O kelamı bir takım ululadıklarına nispet edebilme cesaretini gösteren birileri…
Maide-35-Ey iman edenler, Allah’tan korkup sakının ve (sizi) O’na (yaklaştıracak) vesile arayın; O’nun yolunda cihad edin, umulur ki kurtuluşa erersiniz.
Bakara-166-Öyle ki (o gün) kendilerine uyulanlar, kendilerine uyanlardan uzaklaşıp kaçmışlardır. (Artık) Onlar azabı görmüşlerdir ve aralarındaki bütün bağlar (ve ilişkiler) de parçalanıp kopmuştur.
Dün,saflarını belli edip hicret eden Allah rızasını gözeten ve bu yolda malları ve canları ile Allah yolunda mücadele veren bir azınlık.Bugün,Allah’a evlat isnat edenleri dost edinen menfaatperest birileri…..
Tevbe-30-Yahudiler, “Üzeyr, Allah’ın oğludur” dediler. Hıristiyanlar ise, “İsa Mesih, Allah’ın oğludur” dediler. Bu, onların ağızlarıyla söyledikleri (gerçeği yansıtmayan) sözleridir. Onların bu sözleri daha önce inkâr etmiş kimselerin söylediklerine benziyor. Allah, onları kahretsin. Nasıl da haktan çevriliyorlar
Mümtehine-1-Ey iman edenler, düşmanımı ve düşmanınızı dostlar edinmeyin! Onlar, size gelen gerçeği inkar etmişken siz onlara dostluk gösteriyorsunuz. Onlar, Rabbiniz olan Allah’a iman ettiğiniz için peygamberi ve sizi (yurdunuzdan) çıkarıyorlardı. Eğer sizler, Benim yolumda ve hoşnutluğum uğrunda savaşa çıktıysanız (böyle yapmazsınız). Siz, dostluk göstererek onlara sır veriyorsunuz, oysa Ben sizin gizlediklerinizi de açıkladıklarınızı da tamamen bilirim ve içinizden her kim onu yaparsa, artık düz yolun ortasında şaşırmış olur.
Ve bugün;
Kimileri köşelerinden,
Kimileri kürsülerinden,
Kimileri bol maaşlı işlerinden,
Kimileri mal ve mülklerinden,
Kimileri birilerinin kınamasından
Kimileri aile efradının korkusundan
Kimileri koltuklarından ve saltanatlarının ellerinden alınmasından…
Tevbe-24-De ki: “Eğer babalarınız, oğullarınız, kardeşleriniz, eşleriniz, aşiretiniz, kazandığınız mallar, kesada uğramasından korktuğunuz bir ticaret ve beğendiğiniz meskenler size Allah’tan, peygamberinden ve O’nun yolunda cihattan daha sevgili ise, artık Allah’ın emri gelinceye kadar bekleyin! Allah, fasık topluluğu doğru yola erdirmez.”
Mücadele ve mücahede etmeyi bırakın müşahede etmeyi bile kendilerine zül olarak görmektedirler.Köşelerde,kürsülerde bol kepçeden dağıtan birileri,ne hikmetse iş başa düşünce takat ne bilekte kalıyor nede çenede…O halde…
Saff-2-Ey iman edenler! Yapmayacağınız şeyi niçin söylüyorsunuz?
Hattab(Y.K.)