HERŞEY GÜZEL OLACAK...13. BÖLÜM
Doğan da yüreğinde kopan fırtınaları belli etmemeye çalışıyordu.
" Çok özür dilerim; rahatsız etmiyorum ya ?"
" Ne demek... memnun oldum."
" Bugün o kalabalıkta Metin Bey ve sizinle vedalaşamadım."
" Bizde öyle fazla görüşemedik ."
" Okul için gönderilen malzemelerde bir eksik var mıydı acaba ?"
" Yok .. bende teşekkür etmek için sizi aramayı düşünüyordum."
" Kalp kalbe karşıymış"
" Evet ... gerçekten."
" Haftaya çarşamba günü milli eğitim müdürlüğünde tüm öğretmenlerle toplantı yapacağız."
" Haber vermenize çok sevindim teşekkür ederim."
" Hoşçakalın güzel geceler diliyorum."
" Sizede iyi geceler."
Dila telefonu usulca kapattı. Duyguları karman çormandı.Bal gibi sevginin deryasına düşmüştü işte.
Ertesi gün ilk iş olarak Mustafa nın oğlunla ilgilenmek istedi. Yaramaz kocaman bir değnek almış atçılık oynuyordu.Onu görünce sedirin altına saklanıverdi.
Dila Şirvan a elinle sus işareti yapıp konuşmaya devam etti.
"Hamdi oğlum u görmeye gelmiştim.Ona kalemle defter getirdim. Acaba nerede ?"
Annesi gülmemek için kendini zor tutuyordu.
" Bilmirem; şincik burdaydiiii."
Defterle kalemi usulca sedirin altına doğru uzattı. Minik yavaşça kafasını uzatıp onları hemen alıverdi.
Dila Şirvan a göz kırparak;
" Yakında resimli masal kitaplarıda getireceğim."
Tatlı yaramaz merakla
" Ne zaman getirceeennn?"
" Yarın olur mu ?"
" Tamammmm."
Hamdi yaşına göre boylu, topalak çok şirin bir çocuktu.Afacan ve zeki olduğu gözlerinden belliydi. Dila daha kapıdan çıkar çıkmaz annesinin "yapmasana oğlum " sesleri geliyordu içerden
Okulun badanası bitmek üzereydi. Tuvaletin lavabosu takılmış; Mustafa yeni sobaları kurmağa çalışırken;Cazım sa kapıları boyamakla meşguldu.
Metin de dolapları yerleştirmekteydi.
" Kolay gelsin hepinize. Bakıyorum işleri bitirmek üzeresiniz."
" Az galdiii hocaaa haaanım . diye cevap verdi Sadık Usta.
"Ne kadar iyi ; elinize kolunuza sağlık" Çok sevinmişti.
" Yarın ilçeye ineceğim istediğin birşey var mı Dila Hanım ? " diye sordu Metin.
"Yok ... hani söylemiştim yaa... birtek...Bayrak."
" Tamam o hep aklımda zaten merak etme ."
"Çarşamba günü öğretmenler toplantısı varmış ; dün akşam Doğan Bey arayıp söyledi."
" Haberim var dün akşam beni de aradı."
" Anladım."
Dila bir ara eve gidip Mehmet Hocasının yolladığı Atatürk tablosunu getirdi. Akşam üzeri işler bitince köylüler elbirliği ile okulu temizleyiverdiler..
Okula kayıt olan kızlar hala azdı. İki genç öğretmen ellerinden geldiğince anne babaları ikna etmeğe uğraşıyorlardı. Evlerine dönerken konuştukları hep bu konuydu.
" Ne yapabiliriz başka ?"
" Daha çok yol vardır mutlaka. Bu akşam düşünelim gene dersin ?"
" Evet başka alternatif çözümler aramalıyız bencede."
" Oldu ; haberleşiriz güzel akşamlar Dila Hanım."
" İyi akşamlar sizede."
Gene Mehmet Öğretmenini arayarak ona çok ihtiyacı olduğunu anlattı. Bazen sözler boğazına düğümleniveriveriyordu sanki.
" Dila yavrum; sen herşeyi mükemmel olsun istiyorsun. Birden zor.. dur bakalım hele. Yavaş yavaş sindire sindire gerçekleşmeli."
" Haklısınız ; ben biraz sabırsızım galiba hocam."
"Bıkmadan,usanmadan mücadeleye devam kızım. Senden özellikle rica ediyorum."
"Söz; Mehmet Hocam söz.."
Arkasında sanki çelikten yıkılmaz bir destek vardı öyle rahatlamıştı ki...
"Yarın ailelerle tekrar görüşmeliyiz" diye Metin e düşüncelerini anlattı.
O da hem fikirdi bu konuda.
" Birde kafamda hazırladığım tasarım daha var bakalım ne diyeceksiniz.?"
" Neymiş? vallahi meraklandırdın beni."
" Köylü kadınlarımıza okuma yazma öğretirken bir yandan da yaptıkları elişlerini değerlendirmelerine; yani evlerine katkı sağlamalarına yardım etsek diyorum."
" Olabilir de bu konuda hiç bilgim yok inan."
" Muhtar babayla konuşuruz bakalım o ne diyecek ?"
" Evet çok iyi olur bencede ."
İki pırıl pırıl genç öğretmen zorluklar ne olursa olsun geleceğe hep umutla yürümek istiyorlardı.
HEDEFLER UMUTLARLA BİRLEŞMELİYDİ.
NEŞE KIZILYAR
DEVAM EDECEK
YORUMLAR
Evet hemen mükemmel olamaz hersey emek vermek gerek cok.
Güzel hep beynimin bir kösesinde kaliyor devamini okuyorum vakit buldukca.
Yüregine saglik
Sevgim sonsuz
GÜLDESTE
Olabilir de bu konuda hiç bilgim yok inan."
" Muhtar babayla konuşuruz bakalım o ne diyecek ?"
" Evet çok iyi olur bencede ."
İki pırıl pırıl genç öğretmen zorluklar ne olursa olsun geleceğe hep umutla yürümek istiyorlardı.
Yaşamın içinde umutlar hep var olmalı ve bitmemeli.İdealist eğitimciler,idealist bir topluma çok ihtiyacımız var.Anlamlı,önemli mesajlar veren çok yerinde bir yazıydı.Tebrik ederim arkadaşım,sevgimlesin.
GÜLDESTE
Öykü çok güzel devam ediyor, tebrikler arkadaşım, kaçırmadan okumaya gayret edeceğim, sevgiler.
GÜLDESTE
tertemiz yürekli fidanlar olduğu müddetce
hedefler umutla birleşir
güzel bir bölümdü
geç kalmışlığım affola
sevgilerimle arkadaşım
GÜLDESTE
HEDEFLER UMUTLARLA BİRLEŞMELİYDİ.
harikaa..finali müthiş bağlanmış..can annem..devamını bekliyorum..bir solukta okudum..saygım vede sevgimle..seni seviyorummmmmmmmm
GÜLDESTE
İlk gittiğim köyde dört arkadaş hepimiz ilk atamaydık, çocuklara hafta sonu ilave kurs verelim dedik, nasılsa burada kalıyoruz, zamanı değerlendirelim diye düşündük. Bana hep o ilk şevk ve heyecanlarımızı hatırlatıyor yazıların.
Çok teşekkürler bu güzellik için, sevgilerimle
GÜLDESTE
Kalp kalbe karşıymış...Sevginin,ilgisini belli etmenin gözlerden sonra dışa vuran ikinci yüzü...
Bazı şeyler süreç ister.Emekli öğretmenin sabrı öğütleyen telkinleri,manevi desteği hevesleri taze tutuyor...
Kadınların aile ekonomisine katkı sağlamaları işlerini biraz daha kolaylaştıracak.Okuma yazma öğrenmeleri de özellikle kız çocuklarını okumaya teşvik edecektir...
Okulun köylüler tarafından temizlenecek olması, köylerdeki yardımlaşarak iş görme geleneğini(İmece) vurgulamış...
Yazınızı en kalbi duygularla kutluyorum Can Kardeşim.Gönül dolusu selam ve saygılarımla...
GÜLDESTE
Yaşamımın 5 yaşından sonrası ve rahmetlik babam gelip geçti gözümün önünden.O bir köy enstitüsünün ilk mezunuydu.iDEALLERİN ADAMIYDI.bİR HADEMESİ BİLE YOKTU.oKULUN ÇATISINI BACASIN SINIFIN SIRALARINI MASALARINI SOBASINDA YAKACAGI ODUNU BİLE O HAZIRLARDI.Öğretmenligin erdemide önemide çok kutsaldır.Güzel akıcı içine çeken bir anlatımdı.Kutlarım arkadaşım.
GÜLDESTE
evet okurken çok çok duygulandım haz aldım ve haz duydum güzel di okumayı değerdi masal fıkra hikaye seneryo vs şiirler yorumlar hepsi sizde mevcut diye düşündüm yazan kaleminiz daim yüreğinizde var olsun yolun açık kaderin güzel olsun dileklerimle hoşça kalınız saygılarımla.zeki tunç.
GÜLDESTE
HERŞEY GÜZEL OLACAK...BAŞLIKLI, ANI İÇERİKLİ SERİ YAZILARINIZIN TÜMÜNÜ OKUDUM,BÜYÜK BİR HEYECAN VE İSTEKLE...GEÇMİŞİM GELDİ GÖZLERİME,İLK ÖĞRETMENLİĞİM,ATANDIĞIM ANDAN İTİBAREN...KIRŞEHİR'E BABAMLA GİDİŞİM VE ÇOK KÖTÜ,KANLI SİYASİ OLAYLAR EŞLİĞİNDE,GÖREVİME BAŞLAYIŞIM,AİLEMİN,ÖZELLİKLE BABAMIN YÜCE DESTEĞİNİ YAŞATTINIZ BANA...BUGÜN,BİR TÜRKAN SAYLAN GİBİ,İSMAİL HAKKI TONGUÇ ,BİR FAKİR BAYKURT... VE BABAM GİBİ,BAŞIM DİMDİK,AYDINLIĞIN KORUYUCUSU OLARAK DURUYORSAM,BENİ EĞİTENLER SAYESİNDEDİR.
SİZİN DE BU RUHLA YAZDIĞINIZA EMİNİM.DEVAMINI BEKLEYECEĞİM,SABIRSIZLIKLA.
BÖYLESİ HASSAS VE ÖNEMLİ BİR KONUYU ELE ALMANIZ,OKURA ÇOK ŞEY KAZANDIRACAKTIR,EMİNİM.
SAYGILARIMLA,DEĞERLİ YAZIN ARKADAŞIM...
GÜLDESTE
Canım benim öyle akıcı yazıyorsun ki... Hayallerini kurduğum ama olamadığım öğretmen portresi canlanıyor her okuyuşumda hafızamda...
Yüreğine sağlık bitanem. Sevgilerimle...
GÜLDESTE
GÜLDESTE
İşte öğrtmen böyle olmalı; halkın eğitimi yanında elinden gelen her türlü yardımı da esirgememeli...
Hanımların yaptıkları işleri değerlendirmek, onlara küçük de olsa bir getiri sağlayıp kendilerine güven sağlayacaktır.
Tebrikler arkadaşım...sevgimle
GÜLDESTE
akıcı anlamlı sade bir dille yazılmış öykünüzü beğenıyle okudum
devamını bekliyeceğim sağlıcakla kalın saygımla