İddiaya var mısınız?
İddiaya var mısınız?
-I-
Dinin adı yok…
Mensup olmakla iftihar ettiğimiz !! İslam dinini kendimizce tam anlamı ile yaşıyoruz!!
Asırlardır din diye yaşadığımız İSLAM dinini algıladığımız ölçüde yaşamaya çalışıyoruz.Acaba bu böyle mi?
Geçenlerde bir arkadaşım anlattı.Büyük bir alışveriş merkezinde alışverişimi yapmış kasada sıra bekliyordum.Yaşlıca bir teyze başörtülü bir genç kıza yaklaşıp sordu.
__Kızım mescid nerede namaz kılacam da? Kızın cevabı.
__Burada mescid yok teyze .Yaşlı teyze sordu.
__Siz namaz kılmıyor musunuz? Kızın cevabı ibretlik….
__Yoooo…..??????
Evet dini motiflerin vücuda işlendiği günümüzde Allah c.c. ın kuranda namazı üzerine basılarak inananlara öğüt verilirken İşittim İtaat ettim diyen ve iman ehli olduğunu iddia eden bu öğüdü neden görmezden gelebiliyor.
(Müddessir-40, 41, 42 Onlar cennetlerdedirler Birbirlerine suçlular hakkında sorular sorarlar ve dönüp onlara şöyle derler: “Sizi Sekar’a (cehenneme) ne soktu?”)
Müddessir-43 Onlar şöyle derler: “Biz namaz kılanlardan değildik”
Dini sadece şekilden ibaret sayan,acaba gerçekten itaat ediyor mu?Yoksa yaşadığını iddia eden sadece İŞİTTİM ve İŞİME GELENE İTAAT ETTİM mi? Demek mi istiyor?
Avrupa da Müslüman olduğunu iddia edenler arasında yapılan bir ankette sorulmuş.
Namaz kılıyor musunuz?
Cuma namazlarını devamlı kılarım
Hiç içki içtiniz mi?
Evet
Hiç gayrimeşru bir ilişkiniz oldu mu?
Evet
Domuz eti yediniz mi?
El-cevap…..!!!
Müslüman domuz eti yemez…
Evet Müslüman her haltı yer ancak domuz eti asla ve kata yemez…!!!
-II-
Şüphesiz Emr-i bi’l ma’rûf ve nehy-i anil münker inanan herkese Allah c.c. tarafından emredilen ve yapılması gereken bir EYLEM’dir. Ancak günümüzde bu eylem iyiliğin emredilip,kötülükten alıkoyma olmaktan çıkıp,Müslüman olduklarını iddia edenlerin birbirlerine DİN pazarladıkları bir anlam olmuştur.Ne adına ve ne için.Allah c.c. indirdiği beyanı kendisi açıklamışken ,nasıl olurda birileri çıkıp da kendileri anlam vermeye çalışmakta ve yeni bir din iddiasında bulunmaktadırlar.Allah c.c. beyanında
Hud-1,2. Elif Lâm Râ. Bu Kur’an; âyetleri, hüküm ve hikmet sahibi (bulunan ve her şeyden) hakkıyla haberdar olan Allah tarafından muhkem (eksiksiz, sağlam ve açık) kılınmış, sonra da Allah’tan başkasına kulluk etmeyesiniz diye ayrı ayrı açıklanmış bir kitaptır. (De ki:) “Şüphesiz ben size O’nun tarafından gönderilmiş bir uyarıcı ve müjdeleyiciyim.
Allah c.c. in eksiksiz,sağlam ve açık olarak başkalarına kulluk etmememiz için ayrı ayrı açıkladığı bu kitabı,ne adına,ne için ve hangi iddia ile açıklama ve birbirine tebliğ edilmektedir.Yoksa yeni bir DİN mi geldi de bu şekil bir çaba içine mi girilmiştir?
Cehaletin diz boyu olduğu ve Kur’an bezirganlarının cirit attığı bu asırda ne yazık ki, Allah’ın kelamı derdest edilerek
Güya takvayı ön plana çıkardığını zannedip...Sakal,çarşaf,sarık,cübbe gibi ayrıntıları DİN BUDUR diye dar bir kalıpta sunan ŞEKİLCİLER...
Batıni ilim edebiyatı yapıp,Kur’an ve Sünnette olmayan kıssa ve hikayeleri DİN BUDUR diye pazarlamaya çalışan BEZİRGANLAR...
Vahyin ve hayat nizamı ile ilgili ayrıntıların sadece bir kısmı üzerinde duran ve sadece DİN BUDUR diye kelam eden KELAMCILAR....
Gerçeği bildiği halde herkese şirin görünmeye çalışan ve her kesime eşit mesafedeyim diyen ve DİN BUDUR diye yavşaklaşan HÜMANİSTLER.....
Hariciler gibi bu dini sadece biz yaşıyoruz gayrisi kafir diyebilecek kadar cesur olan ve asıl DİN BUDUR diyen ZALİMLER.....
Allah c.c. ve Resulün yollarını ayıran Resule işi bitmiş biz sadece Kur’an ile muhatabız Resul öldü yaşantısı bizi bağlamaz DİN BUDUR diyen VİCDANSIZLAR.....
Kur’an’ı anlayamayız biz kimiz ki; bir Mesih,mehdi,mürşit gelip bize el uzatacak DİN BUDUR bu şekil kurtuluruz diyen AHMAKLAR.....
liste uzayıp gider
ve maalesef,okumayan,okuduğunu anlamayan,anladığını düşünmeyen,düşündüğünü uygulamayan.KÖR SAĞIR DİLSİZ topluluklar…...
Ve acı olan şu ki; herkes herkese din pazarlama telaşında.
“….kör,sağır ve dilsiz” ayetine muhatap olmayı göze alan topluluklar nasıl olurda Allah c.c. ın ayetlerini göz ardı edebilme cesaretini göze alabiliyorlar DİN adına ve DİN’e rağmen Allah c.c. adına ve Allah c.c. a rağmen beyana kör ve sağır bir şekilde
Rum-31, 32. Allah’a yönelmiş kimseler olarak yüzünüzü hak dine çevirin, O’na karşı gelmekten sakının, namazı dosdoğru kılın ve müşriklerden; dinlerini darmadağınık edip grup grup olan kimselerden olmayın. (Ki onlardan) her bir grup kendi katındaki (dinî anlayış) ile sevinip böbürlenmektedir.
Bakara- 213. İnsanlar tek bir ümmetti. Allah, müjdeciler ve uyarıcılar olarak peygamberler gönderdi ve beraberlerinde, insanların anlaşmazlığa düştükleri şeyler konusunda, aralarında hüküm vermek üzere kitapları hak olarak indirdi. Kendilerine apaçık âyetler geldikten sonra o konuda ancak; kitap verilenler, aralarındaki kıskançlık yüzünden anlaşmazlığa düştüler. Bunun üzerine Allah iman edenleri, kendi izniyle, onların hakkında ayrılığa düştükleri gerçeğe iletti. Allah, dilediğini doğru yola iletir.
Her grubun kendisi ile övündüğü günümüzde,iyiliği emredip,kötülükten sakındırma yerine ,kendi fikir ve görüşlerini DİN BUDUR diye sunanlar …………………..,,,!!!!
İddia ettiğiniz DİN İSLAM değil
DİN GÜNÜNÜN SAHİBİ
DİN GÜNÜNDE GÖSTERECEK İNŞAALLAH………………
İddiaya var mısınız?
Yavuz KAYA
YORUMLAR
Başörtüsü din değildir ama başörtüsünü kabullenen birisine ''Du bakalım nerede senin namazın'' diyerek karşısına bir ceberrut olarakda çıkamayız.Zihinlerde başörtüsünü ttakıyorsun bunuda yapacaksın diye bir yargı vardır, lakin biz din kardeşimizin başını örtüp namaz kılmaığına dair üzüntümüzü ikrar edeceğimize, başörtüsünü taktığından dolayı sevinmeliyiz.Bunu körü körüne 'Bunun nasibi bu kadarmış İslamdan'' diyerek başdan salma gayesiyle demiyorum, şeriatın hakim olmadığı bir sistemde şahsa gidip ''Başörtün namaz kılma zorunluluğunu, tağutlara kıYamı emreder '' demek yerine, '' islamın gereklerini '' iman ettiğinden ötürü söylememiz gerekttiğini kastediyorum.
Kimine göre müslümanlık, namaz kılmayarak domuz etine savaş açıp, ''Domuz eti yemek akıl işi mi'' diyerek islam tellallığı yapmak, ezan okunurken televizyoonun sesini kısmak, bayramdan bayrama alnını secdelere ısmarlamaktan ibarettir.
Yobaz tarafından 3/13/2011 2:43:03 PM zamanında düzenlenmiştir.