- 1374 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
Minik Edebiyat Defteri :)
Gaziantep’te bir söz vardır : ’’Sahibine benzemeyen mal haram !’’ dye... Belki biraz amiyane ...ama doğru.
5. sınıfları okutuyorum. 32 adet küçük canavar. Ama ne canavar! 5 yıldır birlikteyiz. Huylarımız karıştı artık birbirine. Onlar ben kadar duygusal bazen. Ben se onlar kadar çocuk, onlar kadar coşkulu, onlar kadar öğrenmeye aç.
Öyle güzel şiirler yazıyorlar ki. Şaşıyorum bazen. Sömestr tatili dönüşü yeni defterler dağıttım onlara. Şiir defterleri. Haftada bir dersi ’’şiir saati’’ olarak ayırdık. Ve defterlerin de adını ’’edebiyat defteri’’ koyduk :)
Hafta boyunca içlerinden gelen duyguları kaleme döküyorlar. Bazen ben konu veriyorum. Birkaç kelime serpiştiriyorum çağrışım amaçlı.
Mesela konumuz arkadaşlık :
ARKADAŞLARIM
otuz iki sıra inci
hepsi sevgide birinci
kimi entel kimi dinci
can arkadaşlarız biz.
...
hepimiz kardeşiz burda
ışık olacağız yurda
annemiz öğretmen olur da
aile olmaz mıyız biz ? ---- Gizem VAROL---
5 kıtalık bu minyatür şaheseri haftanın şiiri seçtik. Şiiri panoya astık. Şairenin göğsüne de uğur böceği boncuklu kurdele...
Diğerleri geri kalır mı. Amansız bir mücadele başladı. Ödevler yapılmaz oldu. Ders sırasında, kalemler dudaklarda, gözler fıldır fıldır bilimum tavan noktalarında.
AĞAÇLAR
nasıl kıyar kesersin ağaçları
ağlamaz mı kanayan dalları
ağaç verir sana evindeki malları
ellerin kırılsın, kesemez ol onları
...
yemişini meyvesini yerken iyi
gölgesine saklar esirgemez sevgiyi
temiz hava ile doldurur nefesleri
ağaç kesenin çürüsün ciğerleri -----Vildan GÜR -----
Bu şiire de bir böcüklü kurdele :)
Baktım izdiham yaşanıyor şiirde... Kompozisyona da el attık. En güzel yazanlara giriştik, geliştirdik, sonuçta kurdeleyi onlara da taktık.
Öğrencilerimden birisi kompozisyon yazma yarışmasında KKTC üçüncülüğü aldı. Konu ’’Dünyamızda yaşanacak yer kalmazsa ne yaparsınız’’’... İnanılmaz güzel bir yazı yazdı Bedia BAYRAKTAR...
.... ’’Yanlış soru sordunuz!’’ diyerek başladı. ’’Dünyamızda yaşanacak yer kalması için ne yaparsınız ’’ diye sormalıydınız’’...diye başlıyor yazı ve dudak uçuklatan fikirlerle, cümlelerle devam ediyor. Duyarsızlığa kafa tutar gibi.
Bu kez rekabet sustu. Tüm sınıf tek yürekte buluştu. Küçük Öğretmen seçtik oy birliğiyle.
Bana vekalet ediyor bazen. Nagehân koyduk lâkabını :)
YORUMLAR
Seninle aynı branşta olduğumuz yıl mesleğimin en güzel yılıydı Tahir... Gençliğine ve ilkokuldaki tecrübesizliğine rağmen senden çok şey öğrendim... Hiç unutulmadın... Şiir konusunda da gerçekten çok yeteneklisin... Anlık yazışlarına şahit oldum :)... tek eksiğin kelime dağarcığın... O da zamanla genişliycek kesinlikle ...
İyi ki yolun geçti bizim okuldan... İyi ki tanıdım seni ablacım.. Sevgimlesin :)
birlikteyken buna benzer uygulamalar yaptıytık. çokta seviyorlardı özellikle gizem gerçekten çok bilinçli bir çocuk... kutlarım sizi........
ben orta okulda edebiyat öğretmenimiz şiir istemişti ve ozamanlar başlamıştım hatta bir sürü şiirim okul dergisinde yayınlanmıştı. en büyük özelliğimde 5 dakika içerisinde yazabilmekti....
sonuçta belki edebiyat öğretmenimiz şiire meraklı olmasa hiç şiir yazamayabilirdim...tebrikler.siz mesleğinizi severek yapıyorsunuz.......
gülkurusu
İyi ki yolun geçti bizim okuldan... İyi ki tanıdım seni ablacım.. Sevgimlesin :)
Sevgili Ogretmenim ne kadar guzel taktikler kulanmissiniz sizi tebrik ederim.Cocuklar aynen birer sunger gibidir derim hep
emis gucleri kuvvetli ve bu yaslarda dahada buyuk bir zevkle yapiyorlar.Amac oyun gibi yapip onalara bu guzel zevklerden mahrum birakmamak egitim sadece kitaptakini okuyup takip etmek degil.Sizi gonulden kutlarim,tebriklerimle.
Kalben kucak dolusu sevgilerimi iletiyorum HARIKA OGRETMEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
NILGUN tarafından 3/14/2011 3:37:14 AM zamanında düzenlenmiştir.
gülkurusu
ki siz de bilirsiniz ki çocuk ruhunun kıyılarında dolaşmak en kolay öğretim yöntemidir...
gerisi kendiliğinden gelir...
çok teşekkür ederim sevgili öğretmenim... çok sevgimle...
çok sevdiğim bir meslekti.....nasip olmadı....özlemimi mesleğimde icra ettim....dünyanın en ulvi mesleği tartışmasız öğretmenliktir....ama sizin gibi yapanlar için.........SİZ GİBİ ÖĞRETMENLER İÇİN.....YAŞIM....senin en az iki mislindir....ama ben senin gibi öğretmenlerin ellerinden öpüyorum......saygılar
gülkurusu
Ne güzel sözler bunlar... Engin yüreğinizden öpüyorum ben de...
Sonsuz saygılarımla :)
Harikasınız.Sizin gibi öğretmenleri alkışlıyorum ve kucaklıyorum.Çocukken bu güzellikleri yaşayanların vatana millete hayırlı olmamaları mümkünmü?
Ağaç yaşken eğilir boşuna denilmemiş.Yetiştirdiğiniz tüm fidanlara sonsuz sevgiler.
Tebrikler ve selamlar
gülkurusu
Benden de kucak dolusu sevgiler size :)