- 1620 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
TAHTERAVALLİ (1)
Kallik ile Borlik cennetten kovulan iki arkadaş sık sık çocuk parklarına gidip tahteravalliye binerlermiş ve o tahta parçası aşağı yukarı inip çıktıkça "en büyük benim " diye avaz avaz bağırırlarmış...
Bir gün karar vermişler bizde bir çocuk parkı kuralım adına "cennet çocuk parkı" verelim demişler...Aslında ikiside yaşlıymış ama insan kandırmayı eğlenceli buluyorlarmış...Yolda gördükleri tanıdık, tanımadık herkese sarılıp "seni seviyorum" derken arkalarından dil çıkarıyorlarmış...Herkesi kötü görüp tek iyi ikisiymiş gibi davranışlar ve sözlerle günü geçirip başka işlerle uğraşmayı bilmiyorlarmış...Bilge gördükleri bir kişiyi de yanlarına alarak "cennet çocuk parkı"nı kurmuşlar...Bilgenin fiziki görünüşünden faydalanmak amaçlı elbette...
Çocuklar parka gelmeye başlayınca; masallar anlatılmış kestaneler ikram edilmiş, kaydıraktan kayılıp, salıncakta sallanmış çocuklar ve eğleniyorlarmış da taa ki tahtaravaliiyi görünceye kadar...Ancak Kallik ve Borlik tahtateravalliyi yasaklamışlar ona ancak iyilik perileri binebilir kötüler binerse oyuncağımız kırılır demişler...Çocuklar üzülse de iki yaşlı cennetlinin söylediklerine itaat etmişler...Çocuklar iyiyle-kötünün ayırımını yaşamadan bilmediklerinden olsa gerek gözleri hep o tahteravallide takılı kalıyormuş...Tek bildikleri iyi insanların isimlerinin sonunda "lik" olmasıymış, öyle söylenmiş...
Çocuklar isimlerini değiştirmeyi bile düşünseler de öyle olmayacağını biliyorlarmış...Parkın kurucuları Kallik, Borlik, Benlik, Senlik vb ..lik eğlenmeye devam ede dursunlar çocuklar planlar kurmaya başlamış...Önce bilgeden yardım istemişler ancakkk bilge; ben buranın bekçisiyim çokk yaşlıyım burada sizleri görerek masal anlatarak eğleniyorum demiş ve susmuş...
Çocuklar"cennet çocuk parkı"na gidip gelirken başka parkları keşfetmişler ve oralardaki yasak olmayan tahteravallileri de...
Önce korkmuşlar o tahta parçasının üstüne binmeyi daha sonra üstüne binip aşağı-yukarı inip çıktıkça gülmüşler çünkü tahteravalinin sadece bir denge oyunu olduğunu birinin yukarı çıkması için diğerinin altta kalması gerektiğini de...
Zavallı büyükler teraziyle, tahteravalliyi karıştırmışlar oysa iyliğin gönül daraları vardır kendilerini hiç tartmadan çıkıp tahta parçasının üzerinde sadece eğleniyorlar demişler...
Onlar ermiş muradına biz çıkalım kerevetine...Diğer msallarda buluşmak üzere, maviler yüreğinize....
A&y