- 1255 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
OKUMAKLA OLUR, YAZMAKLA DEĞİL!..
Tekrar merhabalar diyerek yeni bir açılımla hepinizi selamlıyorum sevgili dostlarım ve aziz okurlarım. Kusurumu mazur görürseniz, bugün biraz “kendi kendime” söylenmek istiyorum!..
Ey Murat Hoca! Sen yazı yazmakla bir iş mi yaptığını sanıyorsun? Yazdığın yazıyı dönüp de tekrar okuduğun oluyor mu hiç? Onbeş günde bir yayımlanan bir sayfacık yazının “kaç kişi” tarafından okunduğuna bakıyor musun hiç?
Bir eğitimci olarak ne kadar “yazı” yazdığını sormayacağım ama “iş”inle alakalı ne kadar “KİTAP” okudun? Her gün kaç “sayfa” okuyorsun? Okuduklarınla “amel” ediyor musun? Çevrendeki insanların “kaçta kaçı” “okuyan insan olduğu her halinden belli” dedirtecek tarzda geliyor sana? Yirmi milyon çocuğun kırk milyon “ana-babası” olduğu gerçeğini düşünürsen acaba bunların kaç tanesi “analık”la ya da “babalık”la alakalı kaç sayfalık “yazı” okumuş olabilirler? Sence “analık-babalık bilgisine sahip olmadan çocuk sahibi olmak” mı, yoksa “bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak” mı daha tehlikeli? Sence şu yollarda (bazıları kaldırımlarda) gördüğün araçların sürücülerini “ehliyet” almak için beş yüz sayfalık “sürücü kursunun verdiği kitabı” okumalarının yanında “yolları, kaldırımları ve park alanları nasıl kullanacakları” konusunda birazcık “medeniyet eserleri” okumuşlar ya da dinlemişler midir? Ecnebî memleketlerinde görüp-duymadığım fakat, bizim buralarda okullarda, sınıflarda, çarşılarda, pazarlarda, otobüste, trende, tramvayda, vapurda, gemide, minibüste, takside, yolda-yolakta, durakta, CAMİde, hastanede, postanede, velhasıl bütün iş yerlerinde (bana hep Kur’andan Fussilet Sûresinin 26. Ayetini hatırlatan tarzda) GÜRÜLTÜ çıkarılması “Söz gümüş ise sükût altındır” sözü sadece “definecileri” ilgilendirdiğinden (!) dolayı mıdır?
Yemin etmeyeyim amma çok sıkıldım dostlar! Çok merak ediyorum “İNSANLIK” sadece insan olarak doğmakla mı alakalıdır, yoksa “İNSAN KALMAK İÇİN” de insanların bir şeyler yapması gerekmez mi?
Sizce de bu işler “YAZMAKLA” mı olur yoksa “OKUMAKLA” mı? ne olursunuz sevgili okurlarım bana bir yol gösterin! Allah’a emanet olunuz ve aklınıza mukayyet olunuz. Tekrar buluşalım inşallah.
www.yorehaber.net
08.03.2011
Murat KAHRAMAN
murathoca34@