Charlie Chaplin e Mektuplar 14
Uykusuz kaldık annen ben pamuk prenses ve yedi cüceler, alice ve daha bir sürü masal kahramanıyla birlikte. Bir siyu kabilesinin şifa dağıtıcısının yaptığı iyileşme büyüsünden sonra kendine geldin. Cansız bakan gözlerine can dudaklarına tebessüm geldi. Charlie Chaplinim iyileşti. Kızılderili şifa dağıtıcısına ne kadar minnet duysam az ve tabii bizi yalnız bırakmayan ve daha tanışmadığın masal kahramanlarına. Zamanı geldiğinde balıklama dalacağız masallara. Gerçek hayatı daha iyi kavrayabilmek iyiyi ve kötüyü anlayabilmek için önce masalları ögrenmeli her bebek.
Sana demiştim senin değerinin hiç bir ölçüsü yok senin yanında değerli tüm madenler ve kendimizin değer yüklediği kağıt parçaları değersiz diye. Ama yaşamak için paraya ihtiyacimiz var. Nasıl elde edildiği önemli değil. Bende bu parayi elde edebilmek için bir hastanenin denek aranıyor ilanına başvuru yaptım. Çok geçmeden telefon geldi ve yapılacak toplantıya çağrıldım. Ertesi gün Mannheim e gidip hastaneyi buldum ve toplantı yapılacak odaya gittim benim gibi kendisini denek yapmaya hazır ne çok insan olduğunu görünce üzüldüm. Kapitalist sistemin insanların sağlığını hiçe sayarak nasıl köleleştirdiğine şahit oldum. Aslında bireysel aldığımız bir karar bu ya denek olursun yada olmazsın. Işte Charli Chaplin parayı elde edebilmek için akıl ermez işler yapanlar var bu hayatta bende sağlığımı sattım.
Şöyle bir göz gezdirdim toplantıya katılanların çoğu benim gibi göçmen insanlardı bir kısmı da Almanların ise yaramaz dedikleri türden olanlardı.
Doktor geldi yapılacak olan deneyi ve ilaçı anlattı. Bitisel bir ağrı kesici olduğunu söyledi ne kadar dürüst davrandı bize karşı bilemiyorum. Ve yarın bazı tetkiklerin yapılacağını ve sonuçlarının pozitif çıkanlarin denek olabileceğini söyledi. Ertesi gün sabahın kör bir saatinde ve büyük bir heyecanla hastaneye gittim yarım yamalak almancamla neler yapabileceğimi bilmiyordum. Girişte doldurmamız için form dağıtıldı alıp doldurdum geri verirken yanlış doldurduğumu söyledi sekreter kız ve doldurmam için yeni bir form verdi. Doğru doldurup verdim sonra tahliller için üst kata çıktım önce doktor görüşmesi yapıldı. Doktor dün yapılan toplatıya katılıp katılmadığımı ve herşeyi anlayıp anlamadığımı sordu. Ben tam anlamadiğim halde evet dedim. Dışarıya çıktım önce boy ve kilo ardında kan tahlili yapıldı. Sonra kalp atışlarım kontrol edildi son olarakta idrar tahlili için idrar verdim. Bütün bu testler bittikten sonra doktorla tekrar görüştük bana ne sıklıkta sigara ve alkol aldığımı, zararlı alışkanlıklarımın olup olmadığını eroin gibi, ailemde kalıtsal bir hastalığımın bulunup bulunmadığını, böbreklerimin durumunu, ameliyat geçirip geçirmediğimi ve benzeri sorular sordu. Ben sorulara kısa cevaplar verdiğim için doktor bana almanca bilip bilmediğimi sordu bende bir yıldır almanyada yaşadığımı ve almanca ögrenmeye devam ettiğimi söyledim. Denek olduğum süreçte cinsel ilişki esnasında korunmam gerektiğini söyledi. Son olarak doldurduğumuz formu imzalattı ve kasaya gönderdi. Günlük ücretimi ve ulaşım masrafımı aldım ve hastaneden ayrildim. Annen ve sen gelip beni aldınız ve beraber Mannheim’ ın merkezine gittik aldığım parayla annene çorba ısmarladım.
Bir kaç gün sonra hastaneden telefon geldi tahlil sonuçlarımın olumlu fakat almancamın iyi olmaması nedeniyle beni denek yapamayacaklarını söylediler. Üzüldüm oysa kısa zamanda güzel para kazanacaktım.
Charli Chaplin büyükdükçe paranın tanrıdan da değerli olduğunu ögreneceksin. Biz şimdi iyileşmeni kucaklaşarak kutlayalım hadi gel kollarıma kokunu özledim...
20subat2bin11
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.