NASIL SEVİYORSUNUZ?
Hz.Aişe, peygamberimizle yeni evlenmişti.Eşinin kendisini sevip sevmediğini merak etmekteydi.Ya da kendisini ne kadar ve nasıl sevdiğini.
Aişe bu düşüncesini peygamberle konuşmadan edemedi.
’Ey Allah’ın Resulü, beni seviyormusun?’
’Evet, ya Aişe tabi seviyorum!’
Aişe dahasını da merak ediyordu.Acaba nasıl seviyordu?
Hemen sordu
’Beni nasıl seviyorsun?’
Peygamberimiz sevgi şeklini tanımladı eşine
’Kördüğüm gibi.’
Bu cevap Hz. Aişe’yi çok sevindirdi.Çünki kördüğüm açılmazdı.Açılmayan,bitmeyen sırlı bir sevgi demekti.
Alacagı cevap onu çok mutlu ettiği için,Hz Aişe kadınca bir ihtiyaçla sık sık sorardı.
’Ey Allah’ın Resulü, kördüğüm ne alemde?’
Peygamberimiz,Aişe’yi memnun eden cevabı verirdi her defasında.
’İlk günkü gibi...’
Sevmekte de eşsizdi O...
O aynaydı:
Yarattığı varlıkları çok seven ve onlar tarafından da çok sevilen Vedud’un...
Güzel ahlak adı altında toplanan tüm güzel vasıfları örnek insan olarak en mükemmel şekilde yaşayan insan hiç şüphesiz Peygamberimizdir (a.s.m.) O’nun ahlakı o kadar yücedir ki, Bizzat Cenab-ı Hak, O’na hitaben şöyle buyurur “Muhakkak Senin için tükenmeyen bir mükafat vardır. Çünkü Sen pek yüce bir ahlak üzerindesin” (Kalem süresi 4)
Nitekim, Hz. Aişe Efendimizin ahlakından örnek almak isteyen Sahabilere şöyle buyurmuştur: “Siz Kur’an’ı okuyor musunuz? O’nun ahlakı Kur’an’dır” Peygamberimizin hayatından her tabakadan insanlar örnek alacak yönler bulabilir. Bizatihi insan olarak O’nun hayatından alacağı sayısız fazilet ve güzellikler yanında, kendi mesleğini ve cemiyetteki yerini ilgilendirecek pekçok derside alabilir. Çünkü O’nun hayatı her yönüyle örnektir.
Sevgiyle kalın ve Aşk üzere yaşayın.
YORUMLAR
Yüreğinize sağlık. Rabbim böyle sevgileri hepimize nasip etsin. Her zaman olduğu gibi her satırınızdan yararlanıyorum. Rabbim sizden razı olsun. Allah ne muradınız varsa versin. Selam, saygı ve sevgilerimi sunuyorum efendim. Kalbinizden sevgi, yüzünüzden tebessüm, dilinizden güzel sözler eksik olmasın.
Daha önce yazdığım bir şiirimden bir dörtlüğü sizinle paylaşayım istedim.
Umutlarla düşlerimde gördüğüm,
Yananları bilir misin küçüğüm,
Çok dolaşmış çözülmüyor kördüğüm,
Gözüm seni arar tazecik gülüm.
Yarattığı varlıkları çok seven ve onlar tarafından da çok sevilen Vedud''un...
Güzel ahlak adı altında toplanan tüm güzel vasıfları örnek insan olarak en mükemmel şekilde yaşayan insan hiç şüphesiz Peygamberimizdir (a.s.m.) O’nun ahlakı o kadar yücedir ki, Bizzat Cenab-ı Hak, O’na hitaben şöyle buyurur “Muhakkak Senin için tükenmeyen bir mükafat vardır. Çünkü Sen pek yüce bir ahlak üzerindesin” (Kalem süresi 4)
Alemlere rahmet olarak gönderilen resul-i Ekrem'in sevgili zevceleri Hz.Aişe vaildemizle ilgili çok güzel anektod sunmuşsunuz.
İslami literatürlede zenginleştirerek yazınızı delilleştirmişsiniz.Üslubunuzun şairane olması yazının muhtevasıyla birlikte harika bir şekle bürünmesine neden olmuştur.
Tebrik,takdir,selam ve dualarımla nice güzel yazılara efendim..