Pastırma Devrimi...
Malum mart ayındayız."Mart kapıdan baktırır,balta sapı yaktırır" der eskiler.Bir türlü kar yağmaması bir yana,kışlık mı yazlık mı giyineceğini şaşırdı millet.Pastırma yazı derler ya o biçim!!!!
Şimdilerde kuzey Afrika da meydana gelen DEVRİM!! bazılarının iştahını epey kabarttı.Yorum üstüne yorum,fikir üstüne fikir,kalbur üstü ne kadar kodoman printer varsa demedikleri kelam kalmadı.Kimi halkın firavunlara başkaldırısı,kimisi açlığa isyan dedi.Ağzı olan her canlı bir kelamı vazife bilip konuştu.Türkiyeye sıçrar mı bilmem ama.Kurtlar vadisinde bile konu oldu.En şaklaban dizilerde dahi NUMBER ONE replikler bunun üzerineymiş.Firavun,karun ve nemrutların etekleri bir bir tutuşurken yangından mal kaçırır gibi servetlerinin derdine düşütüler.Firavun mezarında hazinesini saklıyordu ya sanırım bu rezilllerde ona meyilli...Bizdekilerde bir ara buna özenmişlerdi ya....
Asıl aklıma takılan içimizdeki bay bilen ve medet umanların bizede sıçrar mı ümidi.Malum DEVRİM yılındayız.Tunus kapıyı aralar,Mısır,Libya,bahreyn den sonra belki bize uğrar.Pastırma Devrimi o biçim.....
Nasıl ki; yaz mı kış mı bekleniyor ya? Birileri DEVRİM duasında el açıp akıl hocalarından medet umuyorlar.Ya tutarsa....
Türkiye de postaldan ümidini kesen bir kısım ebrehe filleri, ile birlikte kıblelerine arada bir uğrayıp şikayette bulunduktan sonra,uyuyan halkı DEVRİM yapacak ümidi ile kışkışlamaya başladılar günler önce Tutmadı mı? Mevcut iktidar bir nebze başarılı olsa "kendilerini ötekileştirenler"halkın isyanından medet ummaya devam ediyorlar.Yıllar önce çok değil bir kaç yıl önce (ki; uzun bir zaman gibi geldi bizde oluşan bu rahatlık sonucu)meydanlarda halka Kin ve Nefret aşılamaya çalışan Pastırma Devrimcileri sağdan say bak kaç kişiyiz,içtiması ile saya saya Silivrideki bir hangarı dolduracak sayıya ulaşabildiler.Yapılan her devrimi ben buldum ben buldum diye ortaya çıkan mucit gibi sahiplenen hesap makineleri DİKKAT EDİN bu DEVRİM sizi de cıcır eder.Pastırma bu fazla yersen cırcır olursun.En iyisi siz siz olun haziran gelmeden kışlıkları dolaba kaldırmayın Pastırma yazı nasıl hasta ederse Pastırma Devrimi de bakarsınız hayal ettiğiniz gibi olmaz.
Neme lazım ben parkam sırtımda haziranı bekleyeceğim......
Hattab(Y.K.)