- 2406 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
AİLE DİYALOGLARI
- Evet sayın seyirciler Yunanistan Portekiz milli takımları arasındaki final maçının onbeşinci dakikasındayız……
- Baba sen hiç futbol oynadın mı?
- Evet!
- Baba niçin şimdi oynamıyorsun?
- ...
- Baba neden bu kadar çok insan oynuyor ve bu kadar çok insan onları seyrediyor?
- …
- Baba sen hiç futbol oynadın mı?
- …
- Esma, sen benim yanımda olursan evlenebiliriz……
- Anne, “Bir İstanbul Masalı” ne zaman bitecek?
- …
- Anne bana ne zaman masal anlatacaksın?
- …
- Emre’nin annesi her gün ona masal anlatıyor, sen de bana anlat!
- …
- Hadi anne bana masal anlat!
- Üf üf üf!!!
- Baba sen hiç futbol oynadın mı?
- Sema şu kızınla ilgilensen, kırk yılda bir final seyrediyoruz!!!
- …
- Aloooo, sana diyorum!!!
- …
- Semaaaaaaaaaa!
- Adımı mı ezberliyorsun beyefendi, akşamdan beri ben ilgileniyorum, biraz da sen ilgilensen!!!
- Anne bana ne zaman masal anlatacaksın?
- Baban anlatsın biraz da!!!
- Bu kadın beni deli edecek!!!
- Bu kadın olduk şimdi de!!!
- …
- Baba, Anne Emre bana pipisini gösterdi.
- Ne?
- Neeee?
- Ne dedin sen bakayım!!
- Duymadın mı beyefendi, komşunun oğlu kızına pipisini göstermiş. Sen maçlarda, kahvehanelerde gezerken elin oğlu pipisini gösteriyor.
- Ne diyorsun sen be kadın, asıl sana bakalım dişi kuş. Senin yetiştirdiğin çocuk bu kadar olur. O boya küpü arkadaşlarınla ilgileneceğine kızınla ilgilen.
- Ben senin maço arkadaşlarına bir şey diyor muyum? Birazcık evinde olsan, babalık yapsan bunlar olmazdı.
- Yarın gösteririm ben o ahlaksız çocuğa. Beş yaşında filan dinlemeyeceğim basacağım sopayı. Sonra da ailesine gidip onlarla konuşacağım, güzel terbiye etsinler çocuklarını. Sema sen de bu aptal dizileri bırakıp birazcık kızınla ilgilensen.
- Aptal dizilermiş, senin televolelerine, maçlarına ne demeli peki. Asıl çocuk bunları seyreden senin eksikliğini hissediyor, bu programlardan da kötü etkilenmesi tuzu biberi…
- Anne, Baba. Ben size yalan söyledim, öyle bir şey yok. Sizi kandırdım.
- Kızım ne ayıp bir daha böyle şeyler duymayacağım tamam mı?
- Kandırdın mı, bende gerçek sanmıştım. En iyisi o çocukla oynamasını yasaklayalım hanım.
- Tabi canım en iyi çözüm şimdilik bu.
- Evet sayın seyirciler Yunanistan Portekiz milli takımları arasındaki final maçının ellibeşinci dakikasındayız……
- Baba sen hiç futbol oynadın mı?
- …
- Esma, kader bizim birlikte olmamıza izin verecek mi?.....
- Anne dizi bittikten sonra bana masal anlatacak mısın?
- …
Işıklar hafifçe kararır, yan odalardaki TV kutusu şeklindeki yapma modellerin ışığı söner. Hoparlörlerden verilen TV sesleri azaltılarak kapatılır. Küçük kız elinde yastığı olduğu halde odasına gitmek üzere sahneyi terk ederken yavaş yavaş perde kapanır ve tek perdelik oyun sona erer. Seyircilerin alkışları arasında perde yeniden açılır, oyuncular sahnede belirirler. Ortada sadece beş yaşlarında küçük bir kız çocuğu görünmektedir. Hiç kimse sahnede anne babayı göremez. Bu sahnede asla anne baba yoktur. Ben göremedim, gören var mı?