YORUMLAR
Sizin anlaattığınız ahlakta arkadaşım yok, etrafımda da yok. Sizin üzerinize attım gitti:)))
Bir çok konuda size katılıyorum. Çevremde olmasa da, medyadan her gün görüyoruz, okuyoruz.
Ben şahsıma "kadınlar melektir" fikrini savunmuyorum. Tabi ki iyisi de olacaktır, kötüsü de...
Şu da bir gerçek ki görünen hiçbir zaman gerçek değildir. Altında kim bilir ne sorunlar yatar.
Bilerek kötü yola düşen, kolay para kazanma sevdalısı kadınlar yok mu? Tabi ki var. Kader kurbanları çoğunlukta ama...
Bizim konumuz bu değil ki. Biz; erkekler her türlü yaşama hakkına nasıl sahipse, kadınların da o hakka sahip olmalarını istiyoruz.
Okuyamayan kızlarımız okutulsun, istemediği kişiyle çocuk yaşta evlendirilmek zorunda kalmasın, kocasından ya da babasından şiddet görmesin, yolda evde eşleri tarafından öldürülmesin, yani insanca yaşasınlar diyoruz...
Aramızda ahlakı düşük kadınlar var diye bu gerçekleri görmeyelim mi? Unutalım mı?
Sevgi ve saygıyla
Râzı.
YAZIDA ONLARA DA YER VERDİM DEĞERLERİNİ TAKDİR ETTİM
islami ahlakın yaygın ve güçlü olduğu toplumlarda, bu tür negatif konular pek olmaz....içki masalarında meze, araba satışlarında maymun, güzekllik yarışmalarında satılık figüran, medyada cinsel obje olarak kullanılan kadın zaten o karanlık dünyanın kullandığı tek vasıta.....
Erkek ya da bayan ne farkeder seref nedir biliyorsa yeter serefine düskün olan bilinci olarakk asla ahlak disi bir tutumda bulunmaz.
Kadina ya da erkege göre degil karaktere göre bazi davranislar..
Siddet gören kadinlar var bunlarida yok sayamayiz her sey gözler önünde.
Sizin yaziniz kadinlar gününden cok insanliktan ciikanlara yönelik bir yaziydi kadin erkek ayirmaksizin.
Saygilarimla
hicbitmez tarafından 3/8/2011 10:32:08 PM zamanında düzenlenmiştir.
Emine Hanım söylediklerinizin bir çoğuna katılıyorum ama bir kadın kendi isteğiyle düşmez demek KADININ SEÇİM HAKKINI HAYATINA SAHİP ÇIKMA İRADESİNİ GÖLGELEMİYOR MU
BEN DE BİLİYORUM Kİ
BİZZAT HİÇ BİR ZORUNLULUĞU YOKKEN EVLİ ERKEKLERLE EVLİLK PAZARLIĞI YAPAN KADINLAR VAR
çocuğu evde annesini beklerken ve eşi
kendisine sevgili yapan kadınlar da var
erkeğin ailesinin mal varlığını beğenmeyip laf eden kayınvalidesinin yüzünü görmek istemediği için erkeğinin başına ekşiyen kadınlar var
dizim var diyerek kayınbabasının evine gitmeyen kadınlar...
tribleks villada otururken kendisine sevgili yapan kadınlarda var
daha geçenlerde bir arkadaşım beni ziyarete geldi yanında da evli çocuklu bir kamu görevlisi bayan
evliliğinden sıkılıp farklı heyecanlara yelken açan ne çok kadın var az çok biliyorsunuzdur...
yapmayın tüm kadınlara düşürülenler olarak bakmak kadın sorununun çözümüne kadını anlamaya yardım etmez...
kadın gibi kadın da var olmayan da
erkek gibi erkek olan da var olmayan da
bunu kabul etmeyip tüm kadınlar şeklinde bir ezilmişler aldatılmışlar sömürülmüşler genellemesi olayı hayatı gerçekleri görmemek olur...fikrimce...
Emine UYSAL (EMİNE45)
saygımla.
Sayın Razı, yazınızı dikkatle defa kez okudum. Toplumda sizin bahsettiğiniz türden de kadın var, şiddet uygulayan erkek de var. Ben şuna inanıyorum ki, hiç bir kadın kendi isteğiyle kötü yola düşmez, ya da düşmek istemez. hiç bir anne bebeğini çöpe atmaz. Atamaz.
Allah kimseyi düşürmesin. Düşürülür/ düşürürler! Bunu da en çok sevdiği ve değer verdiği insanlar yapar. Hiç kimse tanımadığı birine kötülük edemez.
Dediğim gibi; üzümün çöpsüzünün yanın da çöplüsü de olduğu gibi, insanın da iyisi kötüsü oluyor. Bu ister kadın olsun ister erkek hiç fark etmiyor ama hayat kadınlar için daha zor bunu da kabul etmek gerekiyor. Bir kadın ekmeği peşinde koşarken, sağına soluna bakmazken, birçok erkek tarafından defa kez taciz ediliyor. İşe giden bir kadın ne kadar açık giyinip de tacize davetiye çıkarabilir ki. Diyelim ki kadın açık giyindi onun için taciz edildi; ya üç- beş yaşındaki çocuklara sarkan adamlara ne demeli? Sakın hayır demeyin, ben de bir kadınım ve bunu görüyorum.
Her kim olursa olsun, dünya üzerinde insanca yaşasın. İnsanca çalışıp insanca yesin. Yoksa ormandaki hayvanlardan bir farkımız kalmaz. Zaten gün geçtikçe insandan çok hayvana benzer olduk. Her halimizle. Düşene bir yumruk da biz vurmaya bayılıyoruz. Kim düşürdü, nasıl düştü bizi ilgilendirmiyor. "Bana ne insan olaymış" demek çok kolay.
İnsanca yaşanacak günler diliyorum herkese; kadın erkek ayırmadan. Saygımla.