- 1136 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
8 MARTI DEGiL;ÖMRÜNÜZÜN BÜTÜN MARTLARINI VERSENiZ,YiNEDE AZ GELiR BiZ KADINLARA
8 MART KADINLAR GÜNÜ
Bugün 8 mart kadinlar günü.ilkönce kutlu vede umutlu olsun diyorum bu günümüz.Umutlu diyorum cünkü bu özel günlerde insanlarin bagzi beklentileri oluyor.Dogum günü olsa ,ilkönce kutlanmayi,sonrada hediye almayi umut ederiz..böyle toplumu kapsayan özel günler ,az birazda olsa insanlarin icinde yeni umutlar uyandiriyor.Mesela;Kadinlarin hayatini kolaya$diracak yenilikler,kadinlarin degerine deger katan kanunlar,kadinlarin önünü acma bazinda yapilan yeni giri$imler..vs.
Böyle toplumlari kapsayan önemli özel günlerde ,e$ime hep tavir almi$imdir.Mesela yakin zamanda kutlanilan 14 $ubat sevgililer günü.Bugünde bende cicek almayi , kutlanmayi ,yada sabah kalkinca yanagima bir öpücük kondurulmasini isterim.Yok anam yokk bizim herif cok inat cikdi...SEN BENiM SEVGiLiM DEGiLSiN DiYORDA BA$KA BiR$EY DEMiYOR.Biz evliyiz, o sevgililer icin birgün,hem öyle birgünde yok,hepsi uydurma demezmi.Bu kadarda pi$kinlikde pes dogrusu.Bütün dünya bugünü kabul etmi$ ve kutlar olmu$.Ama benimki bir türlü kabul etmiyor. Di$arida yüzlerinde gülümse ve ellerinde ciceklerle sokaklarda yürüyen insanlara bakdikca, kendimi cok kötü hissediyorum..YA,,, BENDE KADINIM VE BiR DAL GÜLÜMÜ HAK ETMiYORUM ACABA??!!!!.diye dü$ünüyorum ve hemen aklima diger özel günler geliyor.Dogum günlerinde neyse, ayip olmasin diye belki bir buket tutu$turuluyor ellerimize,yada ecik daha ormantik dü$ünen bagzi e$lerde altin, inci alip gönülleri almaya cali$iyorlar kendilerince..Peygamberimiz( S.A.V) bile demi$; HEDiYELE$iN diye.Hadi hediyeyi gecdikde, bir kutlamayi yada bir kücücük öpücügüdemi haketemiyoruz acaba?diger hemcinslerimizden ne eksik yanimiz var? demekden kendimi alamiyorum $ahsen..
Kadinlar günü deyip kendimizi paraliyoruz.Bagzi erkek ve kadinlar bugünü kabul etmiyor yada edenlerde ,ya yalakalik olsun, yada laf olsunda ,,KADININ GÖNLÜ OLSUN,, diye dü$ünüyorlar zannimca.Göya Kadinlar gününde gönlümüzü alacaklar ve geri kalan 364 GÜN 6 saatde,de ömrümüzü calacaklar.Sadece 8 Mart kadinlara ait diye bir kural var sanki.Bizde acayip gaza gelip, kendimizi kapdiriyoruz ve birgün dahi olsa ,,YILDA ,BiR KERE ÖVÜLMEYi,,,KIYMETLENMEYi,, ,,CiCEKLERLE BULGARiSTANDAN GELEN
GÖCMENLER GiBi KAR$ILANMAYI,,,TV larda boy boy kanal kanal anilmayi, hepsinden önemliside ,,,KADIN OLDUGUMUZU,,, tam gün beynimize kazimalarini abartili olarak dolu dizgin bir gün boyunca ya$iyoruz..
Ya bunlar kadinlari ne saniyorlar acaba??????.Sadece bir günümü kadinlara layik görüyorsunuz.Bir bayan icin yilin 365 gün, 6 ti saatini verseniz ,ecik daha kiyida kö$ede dakka ,saniye yokmu verin der kesin.O kadar kolaymi bir günle geci$tirmek.Bu kadar basit olamaz vede olmamalidirda..
Kadin,, bütün yil boyunca, ekmek, su vede sevgiyle cali$an bir fabrikadir.,Öbür fabrikalardan ayiran tek özellik, bunlarin yedek parca bulma imkaninin olmamasidir.Yani arada TIKLAYINCA,,sadece tamir edilebilinirler.Yedek parca olarak da anca, kuma gelir. Onuda hicbir akliba$inda kadin kabul etmez.Edemezde!! durmadan bir$eyler üretmek icin kendini paralar.Bu arada ona benzin degil yiyicek,icecek,giyecek vede en önemlisi sevgi verdiginiz takdirde seri üretimden hic bikmayacakdir.
Onlar yeri gelir anadir,yeri gelir haniminizdir,yeri gelir bacinizdir,yeri gelir ebeniz,kiziniz yani ,,KATAGORi SECiMi SiZiN EliNiZDE,,
Bu dünyada kadindan ba$ka daha üretken ne olabilir??.Kadin bir tarla gibidir.iyi i$lenip,nadas,herk,capa,sulama gibi akla gelen her tarla tapan i$ini iyi $ekilde yerine getirdiksen sonra ,ekime ba$landigi zaman, bakin o tarlanin verdigi verime.Tohumlari iyi atan bir ciftci ,bakimini iyi vede kontrolli bi$ekilde getirirse kesin dünyanin enzengin insani olabilir.Cünkü verim artmi$tir, yüze ücyüz verede bilir diye dü$ünüyorum.
Kadinlar cicekdir koklanir,ama bagzen gül olanida vardir.Dikenleri bir mizrak gibi insanin cigerine batar.Ama oda dogu$dan ,belki bir diken yedi ve bu icinde büyüdü ,mizrak oldu.O mizragi yok etmede bizlerin elindedir.,,Sev seni seveni ,yaradandan ötürü,, ilkesiyle bakinca i$e,ne cirkinlik kalir,ne kötülük ,nede nefret.insana insan oldugu icin deger verirsek,kimlik ,ki$ilik ikinci plana gelirse ,i$te ozaman yaradili$daki mana tam olarak ortaya cikar.
Ellerinde olsaydi kadinlar, kendi kimliklerini kendileri secseydiler ,kesin toplum icinde hic catlaklar olmazdi.Bagzilari zengin dogar,bagzilari fakir,bagzilari acilarla dogar,bagzilarida vs.. eklemek cokkkktur aslinda.Kötü muamaele gören kadinlar .i$te onlara yazik oluyor.Ekonomik özgürlügünü alamami$tir.Birisine ,yada herhangi bir yere bagli, bi$ekilde ya$amak zorunda kalan zavalli cinsda$larim benim.Dayak yerler yutarlar,ac birakilirlar yutarlar,sokaga atilirlar yutarlar,af buyurun ,bir mal gibi satilirlar, yutarlar.Hic ,(cogunluk olarak diyorum yani);BiR ERKEK KARIM BANA $iDDET UYGULUYOR DAYANAMIYORUM,,YADA KARIM BENi SATMIYA KALKTI,,YADA BENi AC KOYDU;duydunuzmu???:::ya ne biliyim olanlar hep kadinlara oluyor nedense.
Kadinlar dünyanin bel kemigidir.Onlar toplumun temel ta$idir.Cünkü her$ey onlarin elinden geciyor ve hakimiyet onlarin elinde.insana deger vermeyi,dogayi sevmeyi onlar i$liyor kücücük beyinlere.Kadin ne kadar mutlu vede huzurluysa,,toplumda o kadar huzurlu ,mutlu olur.Gelecegin kadinlari vede erkekleri onlarin ellerinde $ekilleniyor ve isleniyor.Dü$ünün bi?Kocasindan dolayi erkeklerden nefret eden bir kadin,kizini yeti$tirirken ,erkeklere kar$i olan kinini ,nefredini nebiliyim ya, yarasi nerdeyse ,oraya agirlik vererek anlatsa,o kiz kesin büyüyünce erkeklere kar$i hep önyargili olacak.Taki kar$isina iyi bir erkek cikana kadar.Tembih hep $udur ;ALLAHIM SANA iYi NASiPLER YAZSIN..BABAN GiBi OLMASIN!!..cok aci verici bir$ey.Bir yanda babasi ,öte yanda devamli i$kence eden bir erkek.
Unutulmamalidirki KADIN anadir,bacidir,sevgilidir,e$dir,ebedir,nenedir.Yani kadin erkegin ayrilmaz bir parcasidir.Kadinida erkegide KADIN yeti$diriyor.
kadinin sirtindan sopayi,
karnindanda sipayi eksik etmiyecen ,diye dü$ünen kendini bilmez geri kafalilarida KINIYORUM!!
kadinlar bir cicekdir koklamasini bilene
acildikca acilir sevgisini verene
renk renk tomurcuk acar suyunu zamaninda verene
mis kokular sacar dermesini bilene
ne güzel$eydir ya$amak; KADININ KIYMETiNi BiLENE...
not:KADIN icin yapilacak enson espiride bu olmali diye dü$ünüyorum,,
Adamin biri karisina hediye olarak elbise almaya magazaya gider.Karisinin hangi beden giydigini bilemez.Magazadaki tezgahtar sorar;abi sizin hatunun a$agi yukari bedeni kac olabilir? Adamda kafasini $öyle bir kari$dirir ve;Valla kac beden giydigini bilmiyorum amaaaaa..66 ekran televizyonun önünden gecerken komple ekrani kapladigi icin arada bir kavga ederiz.Gelipde gözümün önüne park ediyor diye..ona göre bir$eyler ver i$te der...
YORUMLAR
yaban gülü(gurbetbaci)
ÇOK İÇTEN :D bayıldım anneme de okudum aynı dertlerden muzdarip :) sen benim sevgilim değil karımsın :)