- 905 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KADIN HAYATIN VE İNSANLIĞIN TEMELİDİR
KADIN HAYATIN VE İNSANLIĞIN TEMELİDİR
Varlık alemi içinde insan üstün yaratılışıyla dünyaya yön vermiş, keşifler ve icatlar yaparak medeniyetin tekâmülünü gerçekleştirmiştir. Başlangıçtan kıyamete kadar devam edecek olan bu süreçte elde edilen her başarıda insanlığın iki kanadından birisini kadın oluşturur.
Kadın olmadan insanlığı ve hayatı düşünmek mümkün değildir.Diğer canlılarda kadınlık mefhumu yoktur.Onlarda dişilik ve analık hisleri vardır.Bütün bir ömürleri yavrularını yetiştirmeye adanmıştır.
İnsanlık aleminde ise bu temel görevle beraber ahlaki ve milli duygularla donatılmış kadınlar vardır. Her toplumun ve coğrafyanın kadınlarında kendilerine özgü bu donanımlar mevcuttur.Temelde benzer özellikler olmakla beraber farklılıkların olması insan yaratılışına aykırı değildir.Zira insanlık kavimler milletler olarak yaratılmıştır.Bu sebepledir ki insanlar arasında bilişip tanışma daha kolay olmaktadır.
Ne yazık ki insanlık tarihinde çoğu zaman kadınlar kadın olmanın karşılığını yeterince görememiş, en çok ihtiyaç duydukları sevgi saygı ve alaka onlardan esirgenmiştir.Belki de bu eksiklikten dolayıdır ki onlardan özür dilercesine DÜNYA KADINLAR GÜNÜ ihdas edilmiş gönülleri alınmaya çalışılmıştır.Bu günün ilan edilmesinden bu yana geçen zaman içersinde kadınların kaybettiklerini elde ettiklerini söylemek mümkün değildir.Temelde insanlık anlayışından kaynaklanan kadın sorunları, bu minval üzere giderse çözülecek gibi görünmüyor.Çünkü kadınların konuşulması gereken bir zamanda onların istismar edilerek ticari hesapların yapılması,kendi fikir ve düşüncelerine yandaş bulma gayretleri kadınların yaralarına merhem olmamaktadır.
Bizim inancımız ve bildiğimiz ise kadının her şeyden önce bir insan olduğudur. İnsanın bir kanadı erkekse diğer kanadı da kadındır.Yeryüzünde kadın haklarının eksikliğinden onların horlanmışlığından ezilmişliğinden bahsediliyorsa bu topyekun insanlığın eksikliği ve ayıbıdır.İnsan denen varlığa saygı olmadan kadına saygıdan söz edilemez.
Günümüz dünyasında kadınlar günü kutlamaları yapılırken bir yandan da hala kadınların insanlık onurlarının ayaklar altına alınması, yargısız infazların olması,tecavüzlerin devam etmesi,ticari meta olarak görülmesi bir arpa boyu yol alınamadığını gösterir.Kadınlar için doğru dürüst bir düşüncesi plan ve projesi olmadan sadece söz söyleyerek kadına hizmet edileceğini kabul etmiyoruz.
Hiç şüphesiz dünya kadınları içinde Müslüman Türk kadının ayrıcalıklı bir yeri vardır. Hiçbir milletin kadını Türk kadını kadar kendi milleti için cefa çekmemiştir.O tarih boyunca sadece kadın olmamış aynı zamanda erdemli bir insan olmanın en güzel örneği olmuştur.Hayatın her alanında erkeğiyle beraber gerektiğinde yalnız başına kadın olmanın onurlu mücadelesini vermiştir.
Bize göre bugün Müslüman Türk kadının karşı karşıya olduğu tehlike kendi değerlerinden koparılıp başkalaştırma çabalarıdır. Bu sinsi çalışmayı bertaraf edebilmek için bizler elimizden gelen çabayı sürdürmeye devam edeceğiz.
Herkesin bir şeyler söylediği Dünya Kadınlar gününde biz her zaman söylediğimiz biz sözü tekrar söylüyoruz. Kadınlar her birimizin diğer gözü diğer kulağı,diğer eli,diğer ayağı yani vucûdumuzun diğer yarısıdır.Onları kendimizden ayrı düşünemeyiz.Onlar ne olursa olsun bir anadır ve insanlık onlarla devam edecektir.En kutsal tarafıda ana olmalarıdır. Biz en içten türkülerimizi şarkılarımızı onlar için söyler,en samimi şiirlerimizi onlar için yazar,içimizi volkana çeviren ağıtları onlar için yakarız.Ve diyoruz ki:
NE KADAR BÜYÜSEM SENİN GİBİ OLAMAM ANNE,
DÜNYAYI DOLANSAM SENİN GİBİ BULAMAM ANNE,
BİR GÜZEL HAYALİ SENİN GİBİ KURAMAM ANNE,
DÜNYADA KİMSEYİ SENİN GİBİ SARAMAM ANNE..
(Cengiz DENEK)
YORUMLAR
selam Cengiz..
seni görmek ne güzel..
hele bu anlamlı günde..
duyarlı yüreğine selam olsun sevgi ile.