- 836 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kadınlar Erkeklerden Daha Yasal
Bir kadın ağlıyorsa sebebi kendi değildir emin olun…
Anne, kardeş, eş, sevgili…
Ama anlatacağım kadın bir anne, cennet ayaklı bir kadın. İnsan olmak zordur. Taklidini yapansa çoktur. Akşam olmuş evine dönüyordu. Biraz daha fazla kazanmak için geceleri çalışmak zorundaydı. İş bitti, vakit evin yolunu gösteriyordu. Üstünü değişti, fabrikanın o ağır kapısını araladı ve yürümeye başladı gece karanlığında. Şehir çoktan karanlığa teslim olmuştu. Sıcak ve bunaltıcı bir havanın gece yarısında rüzgâra karşı yürüyordu. Adımları sessizliğin verdiği ürpertiyle hızlanmaya başladı. Biraz daha biraz daha hızlı…
Evinin kapınsa geldiğinde ışık hala yanıyordu. Saat gecenin ikisiydi. İçeride kocası arkadaşlarıyla birlikte toplanmış eğleniyordu. Aldırış etmedi, yorgundu çünkü ve kimsesiz. Usulca odasına girdi. Uyumaya çalışıyordu içerideki gürültüye kafa tutarcasına. Yavaş yavaş sesler kesiliverdi. Belki sızmışlardı oracıkta beklide gitmişlerdi. Odanın kapısını yavaşça aralayıp içeriyi süzmeye çalıştı. Kocasını göremiyordu, irkildi. Kocasının arkadaşları aralarında sessizce konuşuyorlardı. Ben… Sen… Kelimelerini duyuverdi. Ne olduğunu anlamak için üstünü giyinip içeriye gitmeye karar verdi. Odadan dışarı çıkmadan önce kocasına sesleniverdi. Sesine karşılık gelmeyince korkusu biraz daha arttı. Hızlı bir hamleyle odanın kapısını açıp kocasının nerde olduğunu yüksek bir sesle sordu. Adamlardan biri alaylı bir tavırla cevap verdi. –dışarı çıktı bebeğim.
Hikâyeyi burada bitireceğim gerisini yazmaktan utanıyorum çünkü. Şimdi diyeceksiniz ki nerden aklına geldi böyle bir şey. Söyleyeyim; gecenler de gazete okurken gözüme çok ilginç bir haber takıldı. Altmış bin kadın sertifika almak için sıraya girmiş. Yani yokluktan kendilerini pazarlamak için devletten izin ister vaziyette bekliyorlar. Ama işin komik yanı bunun için bile yasal bir yol arıyorlar. Şimdi size soruyorum bu ülkede kadınlar erkeklerle eşit midir? Ya da erkekler kadınlar kadar yasal mıdır?
İşi ne olursa olsun esareti yıllardır boyunlarında taşıyan bu toprakların kadınlarına saygılarımla…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.