Bu Nasıl Bir Din ?
İlk yaradılıştan günümüze değin,Rahman’ın sünneti ve O’na alternatif dinler süregelmiş olmasına rağmen,her görüş,fikir ve düşünce akımı ne hikmetse kendi tarafgirliğini en ön safta görmekte "DİN BUDUR" deme cesareti bir yana aslolanın kendisi olduğunu belirterek,yine RAhman’ın beyanından deliller göstermektedirler.Nasıl olurda Allah c.c.in indirmiş olduğu nizamda bu kadar kavram,fikir,düşünce ve eylem farklılığı oluşur.Her kesim Kur’an dan çıkardığı bir kelime üzerine din bina etmeye çalışır.NE BÜYÜK CESARET......
Hariciler gibi salt bir ayeti alıpta "Allah’ın hükmü ile hükmetmeyenler kafirlerin ta kendisidir." demek ile Hanif kelimesi üzerine inancı bina etmek arasında ne fark olabilir.Atalarını ilah edinen dün ve bugünkü ataperestler ile aklını ilah edinenler arasında fark var mı? Her kesimin alışverişini yaptığı kitap Kur’an olmasına rağmen nasıl oluyorda ortaya çıkan fikir apayrı olabiliyor.Ve her kesim ayeler ile konuşarak nasıl birbirini tekfir edebiliyor.Ne ile ve neye karşı...
Bir yanda; hayalperst ve kıssalar ile avamı etkisine alan sihirbazlar,okumayan,araştırmayan ve akletmeyi dahi beceremeyen bir güruha hükmeden çoğunluk.
Öte yanda; bu hayalperst sihirbazlar ile mücadele ettiklerini zanneden, araştırmac !!ı,sünneti ve resulü küçümseyen ve daha Ayet ile Resulün ortak fikrini bile anlayamamış sözde kelam mücahitleri..Akıl simsarları...Ve arkalarında toplulukları gezdiren bilirkişiler
Rahman’ın merhameti elbette sınırsızdır.Ancak hangi cesaret ile,hem O’nun beyanı ile hasbihal eder,hem de bölük bölük ayrılmayı kenara çeilipte keyifle izleyebilir.Akıl,izan ve muhakeme melekelerini yitirmiş bu bilir kişiler ne hak ile ve kimin yetkisi ile bu boş boğazlığı sürdürürler...
Bugün adına İSLAM ve mensuplarına MÜSLÜMAN denen bu dini bu hale getirenler İSLAM adı altında MÜSLÜMAN olmanın yanında kendilerine başka isim ve sıfatlar vermeyi ne adına yapmaktadırlar.Allah c.c. bizlere din olarak İSLAM’I işaret etmişken ve kendi indirdiği kural,kaide ve inanç sistemine uyanları MÜMİN olarak belirtmişken,hangi cesaret ile başka isim arayışına girilmektedir.Bedevilerin Resul’e gelip bizde iman ettik dediklerinde verilen cevabı ne çabuk unuttuk.Biz Müslüman olduk ancak kalplerimize O’nun rızası yerleşmediğinden MÜMİN olmayı beceremedik.Allah c.c. rızasını kazanmak yerine ,kimileri nefsinin,kimileri aklının,kimileri atalarının ve makamlarının rızasını arama gayretine düştüler.DİN BU MU?
Bu yaşanan din kimin dini.Vallahi Allah c.c. un indirdiği din olamadığı kesindir.
Burada suç ne yol gösterenin ve nede yoldan çıkaranındır.Onlar mahşer günü bunu inkar edeceklerdir.Evet buradaki suç BEN İMAN EDENLERDENİM deme cesaretini gösterip o söze sadık kalmayan tüm "MÜSLÜMAN"larındır.
Hattab(Y.K.)
YORUMLAR
Sayın Razı,
Öncelikle değerli yorumlarınız için teşekkür ederim.Bahsi geçen HANİF kelimesinin Ebu Hanife (Allah ondan razı olsun) ile ve onun adına yürütülen HANEFİLİK ile ilgisi yoktur.Benim üzerinde durmak istediğim konu Kur'an da geçen ve İbrahim (a.s.) ın ümmeti ve hali ile Müslümanlarında mensup olduğu HANİF kelimesi.Ki; bu aralar kendilerini HANİF olarak nitelendiren,HANİF adı altında Kur'an ile sünneti ayıran ve bunu DİN adına yaptıklarını iddia eden grup ve/veya benzeri akımlar içindi.Rahman olan Allah c.c. Rüm Suresi 31 ve 32 ayetlerde
31. 'Gönülden katıksız bağlılar' olarak, O'na yönelin ve O'ndan korkup-sakının, dosdoğru namazı kılın ve müşriklerden olmayın.
32. (O müşrikler ki,) Kendi dinlerini fırkalara ayırmış ve kendileri de parça parça olmuşlardır; ki her grup kendi elindekiyle övünüp sevinç duymaktadır.
Buyurmaktadır.Rahman'a ait olan DİN nasıl olurda Allah c.c. in bize verdiği İSLAM ve mensubu olanların MÜSLÜMAN adından başka adlar ile adlandırılması...
Dikkatiniz ve yorumunuz için tekrar teşekkür ederim.
Dua ile...
Hariciler gibi salt bir ayeti alıpta "Allah’ın hükmü ile hükmetmeyenler kafirlerin ta kendisidir." demek ile Hanif kelimesi üzerine inancı bina etmek arasında ne fark olabilir.yazınıza katılmamak mümkün değil...acı ama doğru...
yalnız
Hariciler gibi salt bir ayeti alıpta "Allah’ın hükmü ile hükmetmeyenler kafirlerin ta kendisidir." demek ile Hanif kelimesi üzerine inancı bina etmek arasında ne fark olabilir.
burada hanif kelimesinden kasıt imamı azam ise de yada hanif -semavi dinlerin üzerine oturduğu temel ...ayetteki o hanifti-deki hanifse de farketmez bir sorunlu durum var
iki örnekten biri olan hariciler bahsedilen ayeti kullanarak müslüman kesmeye kadar işi vardırmışken imam ı azam yada haniflik dini derken ki hanif kelimesini hiç bir zaman dinin dışı anlamına gelebilecek bir yol tutum iş amel heves vb peşinde olmamıştır
tabiki kurduğunuz o cümlede iki cümle arasında çok büyük farklar var
sanırım gözden kaçan bir anlam hatası yapmışsınız...