ALINTILARDAN DERS ALMAK
Son günlerde bazı gazetelerde yer alan, dünyayı ve insanlığı ilgilendiren konulardan kısa alıntılar yaparak bugünün ve yarının sorunlarına dikkat çekmek istedim.
- Güneşteki patlamalar dünyayı da vuracak.
- Beynimiz küçüldü aklımız büyüdü.
- İpek Yolu artık fiber yolu oldu.
- Töre kurbanı kadını kadınlar omuzladı.
- M.Ö.3000 yılında çam esansı biliniyor ve konullanılıyordu..1922’de açılan Mısır Firavunu Tutankhamon’un mezarındaki kaplarda bulunan değişik türdeki ağaç reçineleri de bunun bir kanıtı. 1900’lü yılların başında Fransız kimyager Gatefosse, laboratuarda deney yaparken elini yakınca,acısını hafifletmek için yanında bulunan lavanta yağı kabına elini daldırıyor ve elinin süratle iyileştiğini görüyor.
- 500 gezegene ilişkin verileri inceleyen Harvard Üniversitesinden Howard Simit, bu gezegenlerde yaşam formlarının gelişemeyeceğini söyledi.
- Meditasyon beyni güçlendiriyor.
- Hiçbir şey yapmadan sakin bir deniz arka fonlu ekrana bakın dalga sesleriyle huzur bulun.
- UNESCO 2011 yılını EVLİYA ÇELEBİ ve MADAM CURİE YILI ilan etti.
Madam Curie 1911 yılında ‘Kimya NOBEL ÖDÜLÜ aldı.Bu yıl 100.yılı kutlanacak. Evliya Çelebi , SEYAHATNÂME eseriyle ünlü.
-Allianoi hepimizin utancı.Allianoi sulara gömüldü.
-İstanbul’un iki devi açıldı.
-Sıra İstiklâl Marşı’na geldi.
-olotropik nefes çalışması;kendini tanımak,kişisel dönüşüm ve şifa için güçlü bir araç.
- On yılda neler oldu :
-Milli gelir yüze 42 arttı.
-Nüfusumuz 64.2 milyondan 72.7 milyona çıktı. Yüzde 8.5 oranında arttı.
-Büyüme 3.9,tarımda üretim yüzde 9 artarken,sanayide büyüme yüzde 41’e ulaştı.
-İhracat arttı ama ithalat daha fazla arttı.
-Osmanlı’da eğlenceyi anlatan Prof.Dr. Halil İnalcık’ın ‘Has-Bağçe de Ays u Tarab kitabı İş Bankası Yayınları’ndan çıktı.
-Nâzım’ın yayımlanmamış iki şiiri bulundu:
Bütün Yolculuk Boyunca Hasret Ayrılmadı Benden/Bir Ucu Bir Kuyuda Kaybolan Rüzgârlı Bir Şosede…
-Tron Efsanesi anlaşılmaz ama harika.
-TBMM’de partilere faili meçhûl kitap dağıtımı yapıldı.
-Prenseslik zor meslek.
-Sanatçı Meryem Uzerli , HÜRREM ile gelen ani şöhreti anlattı.
-‘Hayalet Sürücü-2 ‘ filminin çekimleri için Pamukkale ören yerine gelen ünlü aktör Nicolas Cage, 10 metre yüksekliğindeki surları tırmanamayınca hayal kırıklığına uğradı.
-Ölümünün 50.yılında Hasan Âli Yücel anıldı.
-NASA’ya ait iki teleskop,Güneş’in ilk 3 D görüntüsünü elde etti.
-İki kişiden biri AB istiyor.
-Libya’da kaos ve anarşiden demokrasi çıkması beklenemez.
-Kadına yönelik şiddet son yedi yılda yüzde 70 arttı.
-Dünya Oscar’ları dağıtıldı.
-İskoçya’da bir kartal kuzuyu kaptığı gibi havalandı.
-Zeytin ağaçları için gen bahçesi kurdu.
-Ah ! nerede o eski sinemalar
Şanslı aboneye bedava doğal gaz.
- -Taş pilâk arşivi Ankara Milli Kütüphane’de açıldı.
-Fotoğraflarla 1950’den beri DÜNYA TARİHİ çıktı.
-Dünyadan Kuş Sesleri sesli kitap NTV Yayınlarından çıktı.
-BAKSI Müzesi ,Bayburt’ta Prof Dr.Hüsamettin Koçan’ın özel ilgisi ve özgün katkısı ile açıldı. Zoru başaran ve örnek bir iş yapan Koçan dostumuzu kutluyorum…
-Ankara Olgunlaşma Enstitüsü 1958’den bu yana geleneksel el sanatlarımızı koruyup yaşatacak. Ankara’da Artvin,Rize,Trabzon….tanıtım günleri başladı.İller yarışıyor…
-Kapadokya’nın ilk köyü olan Aşıklı Höyük’te bölgenin en eski kerpiç evlerini gören çocuklar,özel olarak kazı çalışmalarına da katıldılar…
Alıntıların her biri için sayfalar dolusu bilgi,bulgu,araştırma ve tartışma yazılabilir.İnsanlar uzun yazıları okumuyorlar, hiç olmazsa kısa alıntılara göz atarak kendilerine alıntı yapsınlar paylarına düşenleri alsınlar…
YAHYAAKSOY
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.