- 2292 Okunma
- 28 Yorum
- 0 Beğeni
ÖLÜMÜN ARDINDAN AĞLAMAK MI İSTİYORSUNUZ?
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
ÖMER ÇETİN: Ömer Çetin (23) Ağrı’nın Tutak İlçesi’ne bağlı Daldalık Köyü’nde üniversiteyi kazanan 3–4 kişiden biriydi. Tüm maddi sıkıntılara rağmen okuyacaktı
Çalışma azmiyle Muğla Üniversitesi’nde Çağdaş Türk Edebiyatı Bölümü’nü kazanan ve okulun 2 yılını tamamlayan Çetin, yaz tatillerinde ziyaret ettiği köyünde yine maddi imkânsızlıklar nedeniyle fazla kalamadı. Harçlığını kazanmak, ailesine katkıda bulunmak için şehir dışına gitti.
İstanbul Ataşehir’deki Rotary Lisesi’nin inşaatında vasıfsız işçi olarak çalışmaya başlayan Ömer Çetin, İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü kontrolünde yürütülen inşaatta bir ayını doldurdu. Dün sabah ise elindeki keserle 4’üncü kattaki kalıpları sökerken dengesini kaybetti. Yaklaşık 15 metreden beton zemine düşüp, yaşamını yitirdi
NEZİH TAŞKIN: İzmir’de üniversite harç parasını ödeyebilmek için Büyükşehir Belediyesi binasının dış cephesinin tadilatında çalışan 26 yaşındaki Nesih Taşkın, çalıştığı iskelenin çelik halatının kopması sonucu 15 metre yükseklikten aşağıya düştü.
26 yaşındaki Nesih Taşkın, iki yıl önce Iğdır Üniversitesi Ziraat Fakültesi’ni kazandı. Ancak maddi imkânsızlıklardan dolayı kaydını yaptıramadı. Geçen yıl yeniden sınava giren Taşkın, bu kez de Amasya Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu Elektrik ve Elektronik Bölümü’nü kazandı. Bu öğrenim yılının başında kaydını yaptırarak okula başlayan Taşkın, ikinci dönemde okul harcını ödeyemeyince kaydını yenileyemedi.
AYŞE PAŞALI: Koruma istediği halde devletin koruyamadığı ve sonunda eski kocası tarafından öldürülen kadınların simgesi oldu. Ayşe Paşalı eski eşi tarafından 10 yerinden bıçaklanarak öldürüldü.
ARZU YILDIRIM: İki çocuk annesi Arzu Yıldırım, dini nikâhlı eşi Mustafa Metin Çilingir tarafından sokak ortasında 8 kurşun sıkılarak öldürüldü.
GÜLDÜNYA TÖREN: Töre cinayetlerinin sembol isimlerindendi. Şego aşiretinden olan Güldünya, evli olan teyzesinin oğlundan hamile kalmıştı. Olay açığa çıkınca aşiret Güldünya’nın teyze oğluna kuma olarak verilmesini kararlaştırdı. Teyze oğlu kaçtı, Güldünya günlerce bir odada tutuldu. Sonra İstanbul’a amcasına gönderildi. Doğan bebeğine ‘Umut’ adını verdi. Ama bebeğini öldüreceklerinden korktuğu için 2 günlükken oğlunu bir arkadaşına evlatlık verdi. Bir gün kardeşlerinden biri çıkageldi İstanbul’a. Bir ip uzatıp “as kendini’’ dedi.
Güldünya kaçıp polise sığındı, ama polis öldürmeyeceği sözünü aldığı (!) amca ve abiye teslim etti genç kızı. Sonra Güldünya’nın bir başka kardeşi Ferit Tören İstanbul’a geldi, pusuya yattı ve genç kızı vurdu. Ama Güldünya ölmemişti. Hastaneye kaldırıldı. Başında polis bile bekletilmeyen genç kızı ölüm hastane odasında buldu. Kardeşlerden biri refakatçi gibi hastane odasına girdi ve Güldünya’nın başına iki el ateş etti. Namus temizlenmişti (!)
ARZU ODABAŞ: Dört çocuk annesi Arzu Odabaş’a, 23 yıllık kocası Mustafa Odabaş tarafından 6 el ateş edildi.
SAKİNE AKKUŞ: Akkuş 25 yaşındaydı. 11 yıl önce çocuk yaşta Erdal Akkuş ile evlendirilmiş, bu evlilikten de iki çocuğu dünyaya gelmişti. Gördüğü şiddet canına tak edince, 3 ay önce çocuklarını da bırakıp ana evine sığınmıştı. Erdal Akkuş’un, bir gece yarısı Sakine’yi “Çocuklarını getirdim, gel gör’’ diyerek kapıya çağırması genç kadının sonu oldu. Sakine, başına ve göğsüne isabet eden kurşunlarla öldü.
DERYA DEMİRAL: Derya Demiral 6 aylık hamileydi. Kendisine yeni bir elbise aldığı için İstanbul Gaziosmanpaşa’da birlikte yaşadığı işsiz sevgilisi tarafından dövülerek öldürüldü.
ZÜBEYDE YILDIZ: 4 çocuk annesi Zübeyde Yıldız, eski eşi Zeki Kahraman tarafından şiddete maruz kalıyordu. Şişli karakoluna defalarca gidip, “Beni koruyun’’ diye başvurdu. Tehditler artınca savcılığın kapısını çaldı, savcılık takipsizlik kararı verdi. Çocuklarına bakabilmek için bir konfeksiyon atölyesinde çalışan Yıldız’ı eski eşi işyerinde bıçakladı, yetmedi boğazını keserek öldürdü.
GÜLAYŞE BİLGİ: Muğla’nın Milas İlçesi’nde iki çocuk annesi Gülayşe Bilgi’nin cesedi yol kenarında 4 kurşun sıkılmış şekilde bulundu. Olay yerine gelen Yakup Bilgi eşinin cesedi başında, “Evliliğimiz boyunca beni hiç üzmedi” diye gözyaşı döktü. Olayın ardında yapılan araştırmada, Gülayşe Bilgi’yi, ardından gözyaşı döken eşinin öldürdüğü anlaşıldı.
SEHER HAŞİMOĞLU: Diyarbakır Hazro İlçesi’nde yaşayan dört çocuk annesi Seher Haşimoğlu, koca dayağından kaçıp devlete sığındı. Ancak yerleştiği sığınma evinden daha sonra “kendi isteğiyle ayrıldığı” belirtilen Seher, aile meclisinin kararıyla kocası Veysi Haşimoğlu tarafından öldürüldü.
EDİBE GÖÇER: Edibe Göçer, Mersin’in Tarsus İlçesi’nde sabahın kör saatinde kalkıp tarlada çalışıyor, kocasına satın aldığı kamyonun borcunun ödenmesine yardımcı oluyordu. Ancak Mustafa Göçer karısının çalışmasını istemedi, aralarında tartışma çıktı. Mustafa Göçer önce kavgayı önlemeye çalışan 16 yaşındaki oğlu Remzi’yi sonra da eşi Edibe’yi kurşun yağmuruna tutup öldürdü.
BENİM BULABİLDİĞİM İSİMLER, BUNLAR. EKLEMEK İSTEDİĞİNİZ İSİMLER VARSA, EKLEYEBİLİRSİNİZ.
YAZI, HERKESE AÇIKTIR. VE BU YAZI HEPİMİZİNDİR.
VEBALİNİN VE AYIBININ 2011 TÜRKİYE CUMHURİYETİNDE YAŞAYAN HERKESE AİT OLDUĞU GİBİ!
SEVGİ SALMAN’a teşekkürlerimle.
ASUMAN YÖRÜK: Karaman’da, 45 Gün Önce Eşi Tarafından Öldürüldükten Sonra Oturduğu Evin Bitişiğindeki Harabe Evde Gömülmüş Olarak Bulunan Asuman Yörük Adlı Kadın, Memleketi Sakarya’da Toprağa Verildi...
SEMİHA KARADAĞLI : ADANA’da, boşanma davası açıp, ayrı bir eve taşınmak için eşyasını toparlayan 25 yıllık eşi 51 yaşındaki Semiha Karadağlı’yı 12. Ocak 2011 de, pompalı tüfekle öldüren aynı yaştaki Süleyman Karadağlı’nın daha önce de eşini yumrukladığı için ceza aldığı ortaya çıktı
ŞEHRİ FİLİZ : 26 Şubat 2010 günü Maltepe’de, iki çocuk annesi Şehri Filiz, birlikte yaşadığı Tarık E. tarafından cadde ortasında bıçaklandı. Yere düşen kadına tekmeler atan Tarık E. koşarak olay yerinden uzaklaşırken hastaneye kaldırılan kadın tüm müdahalelere rğmen kurtarılamadı.
İKRAMİYE K. : 01. 06 2010 Askerden yeni gelen ve işsiz olduğu öğrenilen 22 yaşındaki Mahmut K., annesi İkramiye K.’den (49) para istedi. Anne İkramiye K. para vermeyince oğlu ile aralarında tartışma çıktı. Mahmut K., mutfaktan aldığı ekmek bıçağı ile annesini boğazını keserek öldürdükten sonra kayıplara karıştı
Eser Akpınar
03.04.2011
İzmir
YORUMLAR
Gazete arşivlerini aradım bulamadım.
yıl 1978 teyze kızımın kayın biraderi boşanmıyor diye eşini av tüfeğiyle vurmuştu
korkunç bir cinayetin tek sebebi dostunun nikah istemesiydi cinayet sonrası gördüğüm durumu yıllardır hiç gözümün önünden
gitmedi 1 çocukları vardı 30 yıl ceza aldı 18 yıl sonra aftan yararlanıp çıktı ve 1.5 yaşındaki o masum evladın da sosyal hizmetlerde büyümesini taleb etti ailesinin almaması için elinden ne geliyorsa yaptı
Eser hanımcım öyle bir yaraya parmak bastın ki
günün yazısı değil bu yılın yazısı olmalı
VEBALİNİN VE AYIBININ 2011 TÜRKİYE CUMHURİYETİNDE YAŞAYAN HERKESE AİT OLDUĞU GİBİ!
sevgiler bıraktım arkadaşım selamlarımla
Eser Akpınar
Teşekkür ediyorum, değerli yorumunuz için. İzmir; selamlarını, sevgilerini gönderiyor unutmadığı dostuna...
Geç bile kalındı, nasıl vahşet bu .Artık kadınların da erkeklerle eşit haklara sahip olduğu bu devirden nasıl oluyorda hala dayak...
Kadınlara yönelik fiziki şiddet ve psikolojik baskının artık son verilmesini umut ediyorum..
Ben bu anlamı çok öenmli olan günün yazısını ve yazarını tebrik ediyorum, sevgiler..
Eser Akpınar
Teşekkür ediyorum Canan Hanım. Sevgiler, selamlar.
Eser Akpınar
Teşekkür ediyorum İsa Bey. Saygılarımla.
Yazınızı ve güne gelişini kutluyorum.
Göktürkmen tarafından 3/8/2011 12:06:08 AM zamanında düzenlenmiştir.
Eser Akpınar
Göktürkmen
Saygılar...
Eser Akpınar
Şimdi, işin dürüstçe yanına gelirsek; sizin ilk yorumunuzu nasıl algılamam gerektiğini anlayamadım.
Özellikle son paragrafınız: "Son yazdığınız örnek olayda geçen hanımın ismi bile herşeyi anlatılıyor. Adı bile "İkramiye" olanın, amorti mi, büyük ikramiye mi olduğu, bizi artık hazin hazin düşündürüp, hüzünlendirmekte ve erkek olduğumuzdan dolayı, yüzümüz kıpkırmızı ederek utandırır haldedir !" Beni iyice tereddüte düşürdü.
Ancak; anlamını aşabilecek ve yersiz hatta haksız bir yanıt vermiş olmamak için, okuduğunuz, yuvarlak teşekkürü yazdım.
Ve ne gariptir ki teşekkürüme yanıtınızdan yine net bir anlam çıkartamadım. Bu benim algımın düşüklüğüdür, inanıyorum. Bu yüzdendir ki yine size net bir yanıt veremiyorum....
Saygılarımla.
ŞEHRİ FİLİZ : 26 Şubat 2010 günü Maltepe’de, iki çocuk annesi Şehri Filiz, birlikte yaşadığı Tarık E. tarafından cadde ortasında bıçaklandı. Yere düşen kadına tekmeler atan Tarık E. koşarak olay yerinden uzaklaşırken hastaneye kaldırılan kadın tüm müdahalelere rğmen kurtarılamadı.
İKRAMİYE K. : 01. 06 2010 Askerden yeni gelen ve işsiz olduğu öğrenilen 22 yaşındaki Mahmut K., annesi İkramiye K.'den (49) para istedi. Anne İkramiye K. para vermeyince oğlu ile aralarında tartışma çıktı. Mahmut K., mutfaktan aldığı ekmek bıçağı ile annesini boğazını keserek öldürdükten sonra kayıplara karıştı.
Sevgi Salman tarafından 3/5/2011 9:57:52 AM zamanında düzenlenmiştir.
hicbitmez
bence birde bunlari bulmali.
bebegini döverek taninmayacak hale getiren anneleri de tv lerde gördük.
binbir cesit örnek var dünyanin sonu geliyor kisacasi.
Eser Akpınar
FOTON KUŞAĞI ve SCHUMAN REZONANSI ile bilgilere ulaştım. Müsait olduğunuzda bakarsanız, ilginç sonuçlarla karşılacaksınız.
SEVGİ HANIM, çok teşekkür ediyorum. Sevgilerimle.
Eser Akpınar
SEMİHA KARADAĞLI : ADANA’da, boşanma davası açıp, ayrı bir eve taşınmak için eşyasını toparlayan 25 yıllık eşi 51 yaşındaki Semiha Karadağlı’yı 12. Ocak 2011 de, pompalı tüfekle öldüren aynı yaştaki Süleyman Karadağlı’nın daha önce de eşini yumrukladığı için ceza aldığı ortaya çıktı.
Eser Akpınar
Sevgi Salman
bir yerde bir panoda yıllarca asılı duracak kadar günün ayın yılın yazısı bu değerli kalemi kutluyorum.....saygılar
Eser Akpınar
Saygılar, selamlar.
Emeğinizi, haklı olarak güne düşen yazınızı ve duyarlı yüreğinizi kutlarım.
Selam ve Saygımla.
Eser Akpınar
Anlamlı bir yazıydı, hakkettiği yerde, haklısın Eser kardeşim Rabbim rahmet eylesin gidenlere, artık kadınlarımızın böyle zulümler görmemesi dileklerimle, selamlar.
Eser Akpınar
Eser Akpınar
Güne gelen anlamlı yazınızı ve duyarlı yüreğinizi kutluyorum. Sevgilerimle..
Eser Akpınar
Hastalıklı bir toplumuz vesselam...Neremiz sağlam ki!
Duyarlı yüreğini kutlarım, Eser.
Çoktandır İzmir' e selam göndermemiştim.Şimdi gönderiyorum.
Eser Akpınar
Selamlar, sevgiler.
Eser Akpınar
Saygılar, selamlar.
tüm yazılarında.....bir değer bir yön vardır....haksızlığı sevmeyen...korkusuz kalemiyle ülkemizde yaşanan bu ayıbı koca yüreğiyle her yerde haykıracak kadar cesaretlidir....bu bölümün rengi....hem...cinslerininde gururudur....bizlerinde YAPIT ablasıdır.....saygılar
Eser Akpınar
Bir gün... Hangi gün? Bilmiyorum. Ama inanıyorum, o gün gelecek ve devran dönecek. O gün geldiğinde, siz, ben, o gibi haksızlığa, yanlışa karşı duranlar, nasıl durulması gerektiğini göstereceğiz. Bizlere yakışan zerafetle.
Saygılar, selamlar.
Haberlerde içimi yaralayan konular, bir bütün halinde karşıma çıktı.Çok acı...Rabbimin verdiği canı bu insanlar kendilerini ne sanarak alırlar.Öldürünce namus mu temizleniyor?Namus bir insanın kendisine olan saygısıdır.Hiç kimse namusunu başkalarından korktuğu, ya da başka nedenlerden korumaz.O benim özelimdir, benim kendime olan saygım, insan olmanın verdiği bir haslettir.
Sana ters mi davranıyor, bırak reddet evladım yok de, öldürmek niye?
Çok acı ama ülkemizin korkunç bir gerçeği işlenmiş.
Üniversite harçları da ayrı bir dert!
Çok önemli iki konuyu dile getirmişsin arkadaşım, tebrikler.
Keşke hiç yaşanmasa böyle olaylar.
Eser Akpınar
Ailenin yaşılısı öldüğünde, denir ki; "Allah sıralı ölüm versin."
Yaşanan sıralı ölümlerin yanında, bunlar; zamansız, sırasız ölümler.
Bir tek parti liderinin ağzından duymadığımız, ölümler.
Bir tek parti taraftarının kaleminden okumadığımız ölümler.
Biz Müslümanız.!
Evet, Müslümanız...!
Teşekkür ediyorum. Sevgiler, selamlar.
Sevgili Eser, Allah insanı en güzel şekilde yaratmış ve akıl fikir vermiştir. Bazı kendini bilmez insanlar kendilerini kanun sanıp kadına ve gücünün yettiği kimselere eziyeti bir güç gösterisi olarak görüyor. Bu gibi insanlara toplum olarak tepki göstermez, olaya salt karı-koca kavgası olarak bakarsak asla düzelemeyiz. Her zaman güçlünün değil, haklının yanında olmalıyız. Devletin her yerde gözü yok ama biz burnumuzun dibindeki kavgayı görüp polis çağırabiliriz.
Bir de şu harçlara içim yanıyor. Nice parası olanın çocuğu üniversiteyi kazanamayıp yok yurt dışında, yok özel üniversitede okumaya çalışıyor. Gel gelelim bizim gibi garibanın çocuğu kazandığı halde sırf şu harçlar yüzünden okuyamıyor. Okusa bile güçlükle... Çocuk dersten çok, ödeyeceği harcı, evde bıraktığı yoksul ana babasını düşünmekten nasıl okuyacak orası da muamma ya neyse.
Yüreğine sağlık benim cesur yürekli arkadaşım. Sevgimle...
Eser Akpınar
Tuzu kuru olanlar da çarşaf gibi yazılar yazıp çocukları eleştirdiler. Bırak Allah aşkına, kendimi paralıyorum:Taraf olmanız, taraf olduğunuzun doğru yaptığı anlamına gelmez. Yanlış, yanlışsa; yanlıştır. Tu kaka ediliyorum.
Boşver, biz bize yetmeyi öğrenmeliyiz. Gerisi TEFERRUAT....
Teşekkür ediyorum. Sevgilerimle.
içim burkulup gözlerim dolarak izlediğim bu haberler hayatın ta kendisi.Bu kadar acı öykülerde bile yazılmıyor.Oysa insanlar bunu yaşıyor.
insanlığımızı tekrar sorgulatan emek harcanmış bu güzel yazın için teşekkürler.
Okudukça birşeyler yapılmalı diyoruz sonuç ne bilmiyorum.Belki de bir hiç...
Güzel ve duyarlı yüreğine teşekkürler.
Selam ve sevgiler
Eser Akpınar
Teşekkür ediyorum. Sevgiler, selamlar.
Eser Hanım kadına uygulanan şiddeti ben de kınıyorum. Kadına şiddet uygulayanlardan nefret ediyorum. Yazınızı okurken bir kat daha üzüldüm. Duyarlılığınız için teşekkür ediyorum. Sevgilerimle..
Eser Akpınar
Teşekkür ediyorum Aysel Hanım. Sevgiler, selamlar.
Ne denir ne söylenir bilemiyorum..
Bu neden bizim toplumda ki kadınları yaralamayı geçtik artık tam bir zulüm halini aldı..
Koruma istediği halde neden verilmiyor.?
Neden bu ülkede kadının değeri kıymeti yok..?
Okuyamamak ve kendi ayakları üzerinde neden durmasına engel olunuyor.?
Vs...vs....vs....
Bunlara göz göre göre açık kapı bıraknları kınıyorum..
Namus öyle iki bacak arasında olmaz..
Yapmadığı suçuolmadığı halde eziyete /şiddete maruz kalan neden kadınlarımız....
Çünkü eksik etekler..
Saçı uzun aklı kısa..
Sırf bunları okurken üzerime çöken ağırlığı anlatmanın mümkünü yoktur..
Bu konu hepimizin konusudurb
Emeğinize sağlık..
Sevgim daim.
Eser Akpınar
Kadına karşı alevlenen bu vahşeti anlamak, mümkün değil.
Okuyarak, görüş bildirerek katkıda bulunduğunuz için çok teşekkür ediyorum. Sevgilerimle.
ESER AKPINAR : Edebiyat deftedinde yazar... Yiğittir, merttir. Gözünü budaktan, sözünü babasından esirgemez...
SEVGİ SALMAN : O da Edebiyat Defteri yazarlarındandır. Hassasdır. Duyguludur. Haksızlıklara dayanamaz...
BEN: Böyle mangal yürekli insanlara saygılarımı sunar, selamlarımı gönderirim...
Eser Akpınar
Selamlar, saygılar.
Hepsi birbirinden aci olaylar insan ne diyecegini bilemiyor.
Ama hep vebalini ve ayibini birilerine yüklememeli.
Neredeyse töre olayindan da devlet sorumlu tutulacak.
Insanlarin insanliktan cikmisliginda en büyük rolü zayifliklari ve imansizliklari oynuyor.
Birileri istedigi kadar duyarli olsun en yakin insanlar birbirine bunca kötülügü yapiyorsa söz biter.
Yüreginize saglik Eser hanim insanin üzerinde etkisi kaliyor ama hicbir sey degisecege benzemiyor.
Sevgilerimle
hicbitmez tarafından 3/4/2011 3:29:04 PM zamanında düzenlenmiştir.
Eser Akpınar
Devleti bir şekilde suçlayabiliriz, belki, töre cinayetlerinin etken olduğu bölgelere yeterli eğitim hizmeti götürmemekle. Eğitimle değişirmiydi? Değişirdi gibi görünüyor, sanki...?
Teşekkür ediyorum. Sevgiler, selamlar.
hicbitmez
Ama egitimin yeterli olmaigi bölgelerde dahi hemen hemen her ailede en azindan liseyi bitiirmis biri var.Hatta üniversitede ögrenci olanida var.
Yani o kör cahil devri coktan bitti.
Ama nedense özellikle bu töre konusunu hep o bölgelerden olmayan vatandaslar konu ediyor.Iste bu da insani bir susturuyor.
Kendi kendilerini yok edenleri belkide konu bile etmemeli normalinde.
Ama iste insanin yüregi dayanmiyor.
Eser Akpınar
Gerekçesi ne olursa olsun, kabul edilemez bir gerçek.
Mücadele edeceğiz. Hepimizin yapacak bir şeyi vardır, illa ki.
Teşekkür ediyorum. Sevgilerimle.
ASUMAN YÖRÜK : Karaman'da, 45 Gün Önce Eşi Tarafından Öldürüldükten Sonra Oturduğu Evin Bitişiğindeki Harabe Evde Gömülmüş Olarak Bulunan Asuman Yörük Adlı Kadın, Memleketi Sakarya'da Toprağa Verildi...
Araştırıp, gözümüzden kaçanlar varsa ilave edeceğim arkadaşım. Yine güzel bir yazı ama keşke böyle yazılara hiç gerek olmasaydı.
Sevgilerimle
Sevgi Salman tarafından 3/4/2011 2:56:18 PM zamanında düzenlenmiştir.
Eser Akpınar
Siz ekledikçe ben de yazıya ekleyeceğim. Teşekkür ediyorum. Sevgiler, selamlar.