- 617 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Paradoks Maradokstur
80 yaşında bir ateist, ’evladım, cehalet büyük bir düşmandır. insan, bilgi ile donanmalı ve gerçeği zihnî gayreti ile bulmalıdır’, dedi, ağzı açık onu hayranlıkla dinleyen küçüğe. 3.000 km doğuda aynı anda 80 yaşında bir sûfi de benzer cümleleri kuruyordu farklı bir dilde önünde diz çökmüş gence...
bu konuşmalardan habersiz aralarında 3.000 km olan iki ayrı beldede lisa ve şuha aynı anda meme veriyorlardı bebeklerine. bebeklerden biri devlet başkanını öldürecek, diğeri de devletine başkan olacaktı büyüyünce.
bir kızılderili dedesinin beyazlarla olan savaşlarını ballandıra ballandıra sümüklü çocuklara anlatırken tam da o anda çinde kardeşinin tabağına açlıktan tüküren cheong yong kızılderilileri ömrü boyunca hiç duymayacaktı.
dört nesil önce 65 yıl yaşayan mahir ağa ne etoburdu, bilemezsiniz. bir oturuşta bir kuzuyu tek başına yerdi. dördüncü kuşaktan torunu seyfi ise vejeteryanların kralıydı, midesine et asla giremezdi.
sevdiği adamla evlenemeyen margeret, jan’dan beş kız yapmıştı. jan’ın kızları margeret’in sevdiği adamın oğulları ile evlendiler.
hepsi bir yana 5300 yıl önce ölen buz çağı adamı ötzi’ye en güçlü kahin söylese inanmazdı 5300 yıl sonra millete maskara olacağını...