- 851 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
İNSANLIK VE AHİRET
İçim acıyor,kalbim sancıyor,yüreğim yanıyor,gözlerim ağlıyor;
Mevlam yoktan var etti bizleri,topraktan yoğurdu,can verdi ve dünyaya insanlık,kendisine kulluk sıfatı ile ödüllendirdi.kimi hristiyan,kimi musevi,kimi budist,süryani ve kimiside islam yani (elhamdürillah)müslüman dininde başladı vadesini doldurmaya,rabbim bize hep iyi şeyleri serbest,kötü şeyleri yasak etti.Dininiz islam ise kitabınız kur-an’dır dedi ve islamı(müslümanlığı)bu yüce kitapta en ince ayrıntılarıyla tebliğ ettirdi elçileri ile.helal-haram,iyi-kötü,günah-sevap,doğru-yanlış ve bunların karşılığında ödül ve cezaları anlatıldı ayetlerle.İnsanlığın ihtiyacı olan her ne varsa bol bol bahşetti.Ama taşıdığımız can gibi bütün faydalandığımız herşey emanetti bizde.Her ibadet için kolaylıklar sunuldu mesela namaz farz kılındı müslüman olan herkese,hastamısın kolayı oturduğun hatta yattığın yerde kıl,yetişemedinmi kaza et.Rabbim bütün ibadetlere kolaylıklar sundu ki kul rahatça ibadet etsin.Ama gelelim biz kullara sözde insan diye adlandıırılan değersiz (bazıları)mahlukatlara.Düştük dünyada geçim derdine,kazandığımız yetmedi,yatırımlar,evler,arabalar,şirketler kazandıkça daha çok olsun istedik hep,bazılarımız evinde yiyecek ekmek bulamazken bazılarımız bolluk içinde israf içinde yaşadı,yaşıyor.Mevlam bu dünyadaki herşeyi bize emanet olarak vermişti ya,biz herşeyi sahiplendik,hep bizde kalacak sandık.Şöyle bir düşünelim sevaplara bakalım mesela,oruç,namaz,zekat(malına değer katar),hac(sadece durumu olan için),kelime-i şehadet.Bunlar için bir masraf yok hepsi bedava yapılan ibadetlerdir.Haramlara bakalım birde;zina,içki,esrar vb. bunlar hep masraflı şeyler.İçki para,zina para,esrar para peki namaz,oruç kaç para.Haram hep tatlı geldi bize,nefis ise hep galipti,yendi bizi.
Biz ahiretimiz için dünyada yaptıklaromızla sorgulanacağız,cennetimize gül bahçelerini ve cehenneme ateşi dünyadan biz götüreceğiz.Allah bizlere dediki bunlar helal olan şeyler yaparsan cennet senin,bunlarda haram olan şeyler,bunları yaparsan cehennem senin..İstediğiini seç özgürsün amma öbür dünyada bize demeyecekki burası cennet,burası cehennem istediğini seç demeyecek.İki metre kefene sarılıp geldiğimiz toprağa geri döneceğiz.Dünyamızın,yaşamın kıymetini bilelim öbür dünyamıza ateş götürmeyelim.KUL hakkı,ana baba bedduası almayalım.Ölümle yaşam arasındaki çizgimizde doğru yolda ilerleyelimki mevlanın şefaatine erebilelim.Bu dünyada günahlar bire bir(1-1),sevaplar ise bire on(1-10) verilirken bizlere bire bir olan günahlarımız,bire on verilen sevaplarımızdan fazla ise vay halimize vay.Alah hepimizi doğru yoldan ayırmasın,tövbe eden,iman eden kullardan olmayı nasip eylesin,son nefesimizde kelime-i şehadet ile ruhumuzu teslim ederek cennetine giren kullarından olmayı nasip eylesin inşaallah.
Ben bunları şu dünyadaki düzen bozukluğundan,ana babaya saygı kalmadığından,islam,iman,kur-an hiç sayıldığından ve bile bile ateşe sürüklendiğimiz için yazma gereği duydum.Bu benim içimdeki zerzeniş,belki sessiz bir çığlık ve en kötüsüde bu gidişe dur diyememek,çaresiz kalmak.Rabbimin merhameti bol,bağışlaması boldur,hepimizin ghünahlarını affeder inşaallah.Varsa yanlışlarım okuyanlardanda özür dilerim hakkınızı helal edin..
YORUMLAR
Yüreğine sağlık ,herşeyi dosdoğru tastamam yazmışsın.Önemli olan giderken bizimle gelecek olan şeylerr.Allah herşeyi apaçık bildirmiş,tercih bizim.Allah imanımızdan ayırmasın.Allah razı olsun,paylaşım için teşekkürler