- 934 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
BİRAZDA ÇOCUK OLMAK İSTİYORUM ŞİMDİ..
Sevmedim büyük olmayı.Oysa, ne çok heves ederdik çocukken hemen büyümeyi.Küçücük ayaklarla annemin topuklu ayakkabılarını giyip, makyaj malzemelerini haberi yokken yüzüme sürüp palyaço gibi olmayı.!
Biraz çocuk olmak istiyorum şimdi.Ninemin dizine yaslanıp, defalarca aynı masalı dinlemek istiyorum.Annemin kızarttığı patateslerden aşırmak istiyor, tekrar tekrar patatesten aşırırken yakalanmak, kıçıma terliği yemek istiyorum.
Yılan öldürüp, yılanın ölüsünü nineme götürmek istiyorum.
__Nine kuşağın düşmüş, alsana.!
Deyip kaçmak istiyorum.Gözleri görmediği için, eline alınca yılanı, çığlık atıp bastonunu arkamdan fırlatsın.Babamdan harçlık istemeliyim, horoz şeker almak için, vermezse harçlık tepine tepine ağlamak istiyorum..Sokak da misket oynayıp mızıkçılık yapıp kavga çıkartmalıyım.Anneler karışmalı kavgaya.Onlar birbiriyle;
__senin çocuğun vurmuş önce.!
Kavgasına tutuşmuşken,ben tekrar oyun kurmalıyım..Annelerin kavgasının bittiğinin farkına bile varmadan oyuna devam etmeliyiz.
Babama yalvarmalıyım.
__n’olur bana gelin bebek al.! O da;
__hayır..!
Dedikçe ağlamalıyım.Ağlamaktan sümüklü böceğe dönmeliyim.Ağladığımı gören ninem bana bezden dikelim diye avutmalı.Komşunun kayısılarından çalmalıyım.O kadar çok yemeliyim, ishal olmalıyım. Anneme sormalı komşu
__kayısılarımı kimin çaldığını gördün mü.?Diye
Annem:
__Sen gördün mü kızım.?
dediğinde karnımı tuta tuta
__hayır.!
demeliyim..benim çaldığım böylece ortaya çıkmalı.
Evet şimdi çocuk olsam birazda..bunlardan kaç tanesini yapabilirim?..Çok kolayken büyümek,küçülebilirmiyim? Büyüklerin ayakkabılarını giyebilirken şimdi çocukların ayakkabılarını giyemem ki. Sokakta misket oynayıp, mızıkçılık yapıp, mahalle kavgası da çıkartamam.Buna hayat kavgasından sıra gelmez..Çok yemekten ishal olacak kayısı ağacı bile yok. Ninem de yok..Şakalar yapsam, bağırtsam,anneme şikayet etse.Annem dövmeye çalışınca da arkasına saklayıp dövdürmese.Şimdi hayatın attığı tokatlardan kimin arkasına saklanabilirim..Saklanacak koruyup kollayacak kim var..?
Birazcık bile çocuk olmaya hakkım kalmamış..Büyümek bana göre değilmiş haklıymış ninem..
MERYEM TUNA..27.02.2010
YORUMLAR
İncidal'a katılıyorum. Hatırlıyorum onsekizime gelmek için ne kadar çok can atmıştım. O yıllar geçmek bilmemişti. Şimdi düşünüyorum da; Neden istemişim o kadar büyümeyi? Cevap bulamıyorum.
Ben de çok güzel bir çocukluk geçirdim, büyüdükçe o güzellikler teker teker yok oldu. Keşke bir tünel olsa da, çocukluğumuza dönebilsek! Ama yok işte. Büyük olmanın acısını, tatlısını yaşamaya devam edeceğiz...
Yüreğinize sağlık. Sevgilerimle...