- 569 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YÜCE DAĞLARIN KARLARI.
YÜCE DAĞLARIN KARLARI…
Dünyamızda ve yakın komşularda olan ekonomik krizlerin etkisi, bizde de oluyor… AB ve ABD hala yaşıyor, ekonomistleri önceden bu sıkıntıları nasıl çözeriz diye planlarını 10, 20 ve 50 yıllık vizyonlarını koymuşlar yatırım yapmak için sınırlarının dışına çıkarak, büyükelçileri vasıtasıyla de, reklamlarını yapmaktan geri kalmıyor yüce dağların karları çok olur derler ya doğrudur, kimseye fırsatlarını vermeden, reklamlarını fuar ve etkinliklerde projelerde karşılıksız hizmet vermeye çalışıyorlar.
Ülkemizin İş adamlarımız da yapıyor ama bazı fabrikalar, tesisler, ilimizde yeni organize sanayide Avanos ilçemizde açıldı mı*?
Yakın dostlarınızdan bir para isteyiniz, Uzun vadeli değildir, eski komşuluklar azalmış, güven azalmış, piyasa ise çok sıcak, Kim kime karşılıksız para veriyor iyi tahlil edilmesi lazım değil mi?
Bakanlıklarımızın bazıları ülkelerin sivil toplum kuruluşları kanalıyla uluslar arası projelere imza atarak işsizlikleri çözmeye çalışıyorlar. Ülkemizdeki Üniversitelerimiz ve bilim adamlarımız dünyada söz sahibidirler. Yabancı bazı para kaynaklarının verdiği proje destekleri ise devletimizin ilgili birimleri tarafından titizlikle takiplerinin yapıldığına inanıyoruz… Hatalı olanlarda var, isimlerini daha önce yazmıştık…
Orta doğu ateş çemberi, Menfaatlarin kol gezdiği ülkeler arası iş ve çıkarı olanlar yapmayacakları entrikalar yok olduğunu görüyoruz.
Uyanık olmak zorundayız, özellikle gençlerimiz bize göre az okumaktadırlar. Bir Türk atasözünde,”Yel kayadan ne aparır?”denildiği şekilde, bizler ve sizlere yabancıların zarar vermeleri asla söz konusu olamaz.
Peyami Safa nın ”Fena bir nesil yetiştiği hakkındaki iddialar ne derece doğru olursa olsun, gençliğe hücum etmekte haksızız, çünkü yaptığı heykeli yumruklayan bir heykeltıraş vaziyetindeyiz. Gençlik bizlerin eseridir. Sözlerine hak vermemek mümkün değil!
Türkiye’miz güçlüdür ve 16 milyon okuyan gencimiz vardır.
Öğretmenlerimizin ve idarecilerimizin sorumlukları çok ağır ve ulvidir bana göre…
“Yetkililerimiz ilgisiz olamaz, ilgililerimiz de yetkisiz olamaz.”
Kanun ve hukuk kuralları çerçevesinde herkes daha çok çalışmalıdır. Sivil kuruluşlarımızın halkımızla yöneticilerimizle çok aktif olmalarını tavsiye ediyoruz…
Semiha AYVERDİ bir eserinde;“ misyonerlerin sömürecek iç kaynakları azalınca, gözlerini İslam âleminin zenginliklerine dikmişlerdir, Kutsal Kudüs şehrini Müslümanların elinden almak adı altında 180 senede 8 defa haçlı seferleri düzenlemişlerdir. Damla yayını. (S.59–61)İkinci dünya savaşı yıllarında meşhur İngiliz başbakanı Churchill:”Bir damla petrol bir damla kandan daha kıymetlidir… Demiştir. Kaynak. Tarih ve düşünce dergisi-(2003.S.35)
YÜCE DAĞLARIN ZİRVESİ KARLIDIR.
Ülkemiz zengin ve güçlüdür. Gençliğimize ve insanlarımıza daha çok sahip çıkmak zorundayız. Biz sahip çıkmasak başkaları sahipleniyorlar.
Bazı kurumlar , tekliflerimizi sumen altı etmesinler, önerilerimiz ve projelerimizi ihmal etmesinler, geciken yazılarınız bizleri ikna edemez…
İşsizlik çok, Stres çok, İlgilenmek not almak çare değil? Çözümlerin acilen bulunmasını istiyoruz…
4 ve 7 yıldır oyalanan kişiler var, yaz gelince karların sıcakların etkisi ile eriyip su olduğunu unutmayalım?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.