- 820 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BEGONYA ÜLKESİ
Dünyanın bir ucunda çok güzel bir ülke varmış.Rengarenk çiçeklerle ve Begonyalarla dolu olduğundan , herkes Begonyalar ülkesi dermiş. Güzel insanlarla güzelleşmiş bir ülkeymiş. Bu ülkenin kralı kötü kalpli bir kraliçe ile evlenmiş.Bu kraliçenin kendisi gibi kötü yardımcısı varmış.Kraliçenin bu ülkeye gelme sebebi ülkedeki güzel çiçeklermiş.Kraliçe çiçekleri yiyerek güzelliğinin artacağını sanıyormuş.Ülkedeki çiçekleri yerken çiçekler gün geçtikçe soluyor ve azalıyormuş.O mis kokulu ülke artık çok pis kokuyormuş.Kral çiçeklerin solmasına bir anlam veremiyormuş.Çiçeklerin ağladığını duyan çiçek perisi çok üzülmüş.Çiçeklere yardım etmeye karar vermiş.Düşünmüş taşınmış Şarkı perilerinden yardım istemeye karar vermiş. Şarkı perilerinin başkanı şeker periye gitmiş. Şeker periye şarkı perileri ile birlikte şarkı söyleyerek Begonya ülkesindeki çiçekleri tekrar canlandırabilirsiniz? demiş. Şeker peri şarkı perilerine seslenmiş ama onlar cevap vermemişler. Çiçek peri ile şeker peri ormanda şarkı perilerini armaya başlamışlar. Ormanda dağ tepe bayır her yere bakmışlar bulamamışlar. Tam geri dönerken şarkı sesleri duymuşlar. Sese doğru yaklaşmışlar birde ne görsünler şarkı perileri derin bir çukurun içine düşmüşler. Hemen onları kurtarmışlar. Şarkı perilerini kötü kalpli kraliçe çukurun içine atmış. Çiçek peri onlara olan biteni anlatınca çok üzülmüşler. Şarkı perileri hemen yardım etmek için Begonya ülkesine doğru yola koyulmuşlar. En güzel çiçek şarkılarını hep birlikte söylemişler. Çiçekler tekrar canlanmaya başlarken kötü kalpli kraliçe duyduğu şarkı sesleri onu kalbi gibi çirkin bir yaratığa dönüştürmüş.Ülkedeki tüm insanlar onu görünce sen bizim kraliçemiz olamazsın diyerek onu ülkeden kovmuşlar.Kraliçe yardımcısından yardım istemiş.Fakat yardımcısı kraliçenin başına gelenlerin kötü kalbinden dolayı olduğunu anlayınca iyi kalpli olmaya karar vermiş. Bunun üzerine begonya ülkesi kralı kraliçenin yardımcısına sümbül adını vererek ülkenin kraliçesi ilan etmiş.Çiçek periye,şeker periye ve şarkı perilerine yardımları için kutlama yapmışlar.Begonya ülkesinin halkı ve tüm çiçekler hep şarkılar söyleyerek mutlu yaşamışlar.
2010
HATİCE ÇAM
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.