- 436 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ahir Zaman Müjdesi-II
Gerçekleşecek büyük fikir mücadelesinde en önemli negatif güç ’Deccal’dir. Kıyametin büyük alametlerinden biri olan Deccal’in Peygamberimiz (sav)’in hadislerindeki tarifleri, Kur’an’daki suçlu-günahkâr karakteri ile çok büyük benzerlikler gösterir. İslami kaynaklarda Deccal ismi, "dcl" kökünden gelen "yalancı, hilekar, zihinleri gönülleri, iyi ile kötüyü, hak ile batılı karıştıran, birşeyi yaldızlayıp gerçek yüzünü gizleyen, bucak bucak her yeri dolaşan müfsid (fesadlaştıran) ve kötü kişi" anlamındadır.
Peygamberimiz (sav)’in hadislerinde, Deccal’in hangi yöntemlerle mücadele edeceğine ve insanlar üzerinde hangi telkin metodlarını kullanacağına dair de pek çok bilgi yer alır.
Deccal’in hedefi yeryüzünde bozgunculuk çıkarmak, huzur ve düzeni bozmaktır. İnkarın yaygınlaşması için mücadele eder ve insanları kötülüğe sürükleyebilmek için çeşitli yollara başvurur. Türlü aldatmacalarla kendisini farklı tanıtır; bu yüzden negatif bir güç olduğu hemen anlaşılamaz ve insanlar tarafından hemen tanınamaz. Böylece kendisine büyük bir hareket sahası açılır; çok sayıda insanı dilediği gibi yönlendirir.
Deccalî sistemde insanlar, iyiyi kötü, kötüyü iyi görürler. Buna verilebilecek en çarpıcı örnek, toplumda yaşanan çatışma ve kavgaların zamanla olağan karşılanmasıdır. Kötüler, isteklerini güzellikle değil, şiddet yoluyla elde edebileceklerine kendilerini ve diğer insanları inandırırlar. Masum insanlara zarar verir; bunları haklı bir mücadele için yaptıklarını ileri sürerler. Bu çarpık düşüncenin temelinde şeytanın mantığı vardır. Deccal de şeytanın mantığı ile hareket eder.
Ancak tüm şeytanî sistemler gibi Deccaliyet de kesin olarak yenilgiye uğrayacak şekilde yaratılmıştır. Allah dilemedikçe hiç kimse, ne bir tuzak kurmaya ne de bu tuzağı yaşama geçirmeye güç yetiremez. Ve inkârcıların tuzakları dağları yerinden oynatacak kadar güçlü de olsa başarıya ulaşamaz.
Ahir Zaman’ın ikinci döneminde ise yeryüzü güzelliklerle dolacaktır. İnsanlar arasında hiçbir ayrım gözetmeden, haktan ve doğrudan yana üstün adalet anlayışı ve barış tüm dünyayı kaplayacak, haksızlık ve zulüm yeryüzünden kalkacaktır. (Kuşkusuz doğrusunu Rabb’im bilir.)
Bolluğuyla, bereketiyle, insanlara sağlayacağı refah ve huzur dolu ortamıyla her Müslüman’ın ulaşmak isteyeceği bu yaşam, iman eden insanlar için dünya hayatında hiç kuşkusuz çok üstün bir ödüldür. Salih kullarına ’güvenlik, güç ve iktidar’ vaat eden, bu önemli dönemle müjdeleyen ve şereflendiren alemlerin Rabb’i olan Allah’a hamd olsun.
Allah, içinizden iman edenlere ve salih amellerde bulunanlara va’detmiştir: Hiç şüphesiz onlardan öncekileri nasıl ’güç ve iktidar sahibi’ kıldıysa, onları da yeryüzünde ’güç ve iktidar sahibi’ kılacak, kendileri için seçip beğendiği dinlerini kendilerine yerleşik kılıp sağlamlaştıracak ve onları korkularından sonra güvenliğe çevirecektir. Onlar, yalnızca Bana ibadet ederler ve Bana hiçbir şeyi ortak koşmazlar. Kim bundan sonra inkar ederse, işte onlar fasıktır. (Nur Suresi, 55)
Ahir Zaman ve Deccal’in batıla dayalı mücadelesi hakkında doğru bilgilenmek çok önemlidir. Çünkü Ahir Zaman’da insanların doğru ve yanlışı ayırt etmekte zorlanacakları ve büyük bir kargaşa yaşanacağı haber verilir. Allah bu dönemde, iyi ile kötüyü karıştırmaktan esirgesin; tüm Müslümanlara doğrularını görüp yaşamayı nasip etsin.
Fuat Türker
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.