- 832 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İleri Demokrasi
Bize ilk okula giderken Sosyal Bilgiler öğretmenimizin öğrettiği şuydu:
-Demokrasi, bir yönetim biçimidir.Bir kurum,kuruluş yada topluluktaki ve genellikle bir ülkedeki tüm üye veya vatandaşların,organizasyon veya devlet politikasını şekillendirmede eşit hakka sahip olduğu bir yönetim biçimidir.
İlk okulda öğrecisiyiz sorgulamak nedir bilmeyiz,bize ne denirse doğru olarak kabul edip öyle kazıyoruz hafızamıza.Demokrasinin anlamıda aklımıza böyle kazınmış.Emekçiler bilirler iş yerinde masaya yada yere sermeye örtü yoktur,bir kaç parça gazete serilir üzerinde yemek yenir sonrada gazete toplanıp atılır.İşte o işe bile yaramayan gazetelerde çıktı bu kavram.Gazetenin adını verip ona reklam yapmak istemiyorum aşağı yukarı tahmin etmişsinizdir zaten.İlk defa o gazetede ortaya atıldı bu kavram.
İleri demokratik ülke nasıl olur şimdi biraz bakalım.
İleri demokratik ülkede başbakan taraftarlar tarafından protesto edilirse kamera ile tespit edilip gereken yapılır,yine aynı ileri demokratik ülkede taraftarlardan biri çıkar bir cisim atar,o cisim minik bir kardeşimizin gözüne isabet eder malesef artık o kardeşimizin gözü kör olur ama bu insanlık dışı işi yapan mahlukat bulunamaz...
İleri demokratik ülkede üniversite öğrencileri harç paralarını denkleştiremedikleri için eylem yapmak ister,polisin şiddetine maruz kalır.Hatta bağzı polis üniforması giyen mahlukatlar şiddetin dozunu ayarlamayı bilmez,cinnet geçirmiş gibi etrafına saldırır,saldırır,saldırır...
İleri demokratik ülkede kadın ve erkek eşittir ayrım olmaz,başbakana protesto eylemi yapan hangi cinsten olursa olsun polisin şiddeti ile karşı karşıya kalır.
İleri demokratik ülkede bütün milli değerler birer birer satılır,milli eserlere ucube denir yıkılır...
İleri demokratik ülkede vatandaşın oyunu satın almak için para dağıtılır,kömür dağıtılır hatta işi abartıp beyaz eşya bile dağıtanlar vardır.Peki bu insanlara dağıtılan kömürlerin parası nereden gelmektedir yine o yardımı alan insanların ve diğer insanların vergilerinden...
İleri demokratik ülkede başbakan açıklamalar yapar oraya yol yaptık,şuraya köprü yaptık vs. diye ama o yollardan geçmek için ihtiyaç olan benzin en pahalı olarak bizim ülkemizde satılmaktadır...
İleri demokratik ülkede haberleri izlemek için televizyonu açtığımızda sabah başka bir zam haberi ile karşılaşırız.Zam haberi ile başlamayan bir gün hepimiz için kötü geçer.
İleri demokratik ülkede başbakan oğuluna gemicikler alır,başbakanın bağzı ülkelerde bankalarda hesapları vardır...
İleri demokratik ülkede rektörler,yazarlar,albaylar kısaca iktidarın yanında olmayan kim varsa şimdi içerde...
İleri demokratik ülkeyi anlatmaklakla bitmez daha neler var anlatılacakta burada bi virgül koyalım...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.