- 658 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Hızlı Nefs Eğitim Platformu
"İnsan, hayra dua eder gibi şerre dua eder. İnsan pek acelecidir." İsra-11
Akıl, irade, vicdan, şuur, kalp gibi melekelerimizle bazen elimize geçiriyoruz; bazen de hepsine baskın çıkan canavarlığı sayesinde kaçırıyoruz nefsimizin dizginlerini. Bu öyle kolay verilesi bir mücadele değildir. İç etkenler ayrı
dış etkenler ayrı zorlar ve bir ömür boyu uğraştırır bizi. Ailede, okulda, iş ve arkadaş çevresinde, askerlikte vs. sayısız durum ve davranışlara muhatap olurken bir çeşit terbiyeden geçiyoruz.
Dün trafikte yaşadıklarımı daha öncekilerle birleştirdikten sonra nefsimizi terbiye etmek için hocalara, profesörlere filan gerek olmadığı kanaatine vardım birdenbire! Trafiğe balıklama dalın olsun bitsin! Herkes öğretmen, her şey eğitim araç ve gereci göreceksiniz ki!
Işıklarda beklerken hemen yanınızda teybin sesini sonuna kadar açmış bir sürücü mesela; Veya sağınızdan vınlayarak önünüze zıplayan araç; dikkatsizce girdiğiniz ters yolda karşıdan korna çalarak; yetmedi, ışık yakarak; o da yetmedi el kol hareketi yaparak gelen sürücü ( Sanki bu trafikte kendisi hiç ters yola bilerek ya da bilmeyerek girmemiş gibi); Veya ara sokaklardan birinde sırf bayan olduğunuz için önünüzde 3-4 kez frene basarak ağır ağır seyretmekte olan bir sürücü… İşte öğretmenlerimiz(!). Birbirimizle uygulamalı eğitildiğimiz başka bir “Hızlı Nefis Eğitimi” veren platform var mı bildiğiniz?
Her sürücü trafiğe ilk “Doğduğu” günü bütün ayrıntılarıyla hatırlar. Ve doğar doğmaz da eğitim hayatına başlamış olur. Hayati değeri olan acemiliklerini zaman zaman hatırlayıp ders tekrarı yapar. Küçük belaların büyük belaları defedeceğini umar. Dikkatsiz bir anında kırmızı ışıkta geçtiği; bilmediği bir yolda ilerlerken aniden kendini bir uçurumun kenarında bulduğu; yolunda giderken karşıdan gelen kamyonetin uluorta gelip çarptığı anlarda hissettikleri aklına geldikçe eğitim süreci devam eder gider.
Ve elbette bu yaşananların etkisi üstelik bir de kadın sürücü iseniz ikiye katlanır. Kim ne derse desin bu iyi bir şeydir! Hem kadın, hem sürücü olmak eğitim hızınızı arttırır bu platformda çünkü! Erkek sürücülerden önce mezun olursunuz trafikten bir de bakmışsınız ki çoğunlukla kazasız belasız evvelallah!
Kadınlar her yerde olduğu üzere trafikte yerlerini alalı çok oldu. En feminist kadın trafikte hak ve özgürlükleri en çok kısıtlanan kadındır. Aşağılanan, horlanan kadınlar trafikte her model araçta ( Minibüs, otobüs, jip vs.) görünerek meselelerine sahip çıktılar bir anlamda. Değişim ve dönüşüm hızla devam ediyor.
Şehrimize giren çıkan bazı yol üstü noktalarına koyulan mobeseler, ve meskun mahal diye tanımlanan yerlerde, radarla hız kontrolü yapılan noktalarda ve kavşaklarda görevli trafik polislerinin trafiği, trafiğin de içindeki bizleri yani yayaları ve sürücüleri nasıl eğittiğini hep beraber görüyoruz.
Cadde ve sokaklardan taşan, yayadan çok araba olduğu izlenimi veren şehir trafiğimizde hızlı bir nefs eğitimi alıp vermeye devam ederken herkese kazasız belasız günler diliyorum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.